Amazone 121 uit Nederland naar Belgi

Stel hier al je technische vragen over Volvo en Volvo-oldtimers.

Moderator: Youk

Plaats reactie
den free ut kortrik

Amazone 121 uit Nederland naar Belgi

Bericht door den free ut kortrik » 08 dec 2004, 19:30

Hallo,

ik had graag geweten hoe je praktisch een auto uit NL naar BE brengt?

Ik weet dat je een vignet 705 moet bij de douane halen om hem in te schrijven, maar da is allemaal theorie.

Ik zoek hulp voor het effectief overbrengen, verzekering, nummerplaten enzovoort.
Ik ben een jonge gast met niet zoveel centjes dus een trekwagen uit een garage kan ik nie huren.
Amazone staat ergens in den Haag op me te wachten ;).
Ik zou met de trein naar ginds gaan, een dagverzekering vragen aan mijn agent en met de platen van min andere auto naar BE rijden.

Kan/mag ik dit riskeren?
alvast bedankt voor jullie professionele hulp,

Gebruikersavatar
Volv_oholic
Site Admin
Berichten: 537
Lid geworden op: 27 mar 2004, 20:47

overbrenging

Bericht door Volv_oholic » 10 dec 2004, 10:30

Hallo, normaal gezien schrijft de wet voor dat je als particulier de truc met de platenwissel niet meer mag doen. De Belgische federatie van oude voertuigen heeft echter bedongen en gedaan gekregen dat deze wet werd aangepast. Partikulieren mogen de platen van hun dagelijkse wagen terug gebruiken om (zoals in uw geval) een andere wagen die tenminste 25 jaar oud is te gaan halen. Hoe het echter zit met buitenlandse wagens kan ik u helaas niet exact vertellen. Volgens mij ben je best om inlichtingen in te winnen bij uw verzekeringsmakelaar. (Ik denk wel dat dit moet kunnen). Dan komt er nog bij dat je hem hier moet ingeschreven krijgen, dan heb je wel de platen (beide) en alle papieren van de vorige eigenaar nodig, deze moeten samen met het vignet E705 worden aangeboden met de wagen op de Tecninische keuring (ook weer niet eender welk station...).

Veel geluk,

Volv

joh

invoeren

Bericht door joh » 21 dec 2004, 18:36

Met je Belgische nummerplaat op een niet corresponderend voertuig mag niet.Wanner je nu van je verzekering een groene kaart krijgt voor die auto ben je wel verzekerd(normaal heet dat vervangingswagen)Omgekeerd mag je ook niet met een Nederlandse nummerplaat in Belgie rondrijden (behalve als de eigenaar naast jou zit)Praktisch plaats je best je Belgische nummerplaat en rijden maar...als je controle krijgt en je kan een groene kaart voorleggen zou het al slecht moeten gaan om de auto aan te slaan wat ze eigenlijk kunnen.Eenmaal in Belgie ga je naar de douane voor dedouanering dat kost 0,35

Plaats reactie