versnellingsbak perikelen

Stel hier al je technische vragen over Volvo en Volvo-oldtimers.

Moderator: Youk

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Volv_oholic
Site Admin
Berichten: 537
Lid geworden op: 27 mar 2004, 20:47

versnellingsbak perikelen

Bericht door Volv_oholic » 23 apr 2005, 17:36

Nu dat mijn p1800 eindelijk kan bollen en kan remmen, blijken er zich weer problemen met mijn versnellingsbak voor te doen. De acteruit en de eerste versnelling liggen zo kort bij elkaar dat het heel moeilijk is om "deftig" te kunnen schakelen, en tot overmaat van ramp ben ik al twee keer op de hoek van de straat in eerste versnelling blijven steken (gelukkig niet in achteruit). In eerste naar huis rijden dat gaat nog, maar elke keer moet ik dan het deksel van de versnellingsbak openen, opzij leggen en de hoofdstangen terug op zijn plaats zetten en het deksel er terug op zetten, dit lijkt me niet echt normaal te noemen (en het is zo gemakkelijk om eraan te kunnen... :? )

Gebruikersavatar
piervolvo
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 mei 2004, 18:39
Locatie: ELLIKOM

versnellings bak

Bericht door piervolvo » 25 apr 2005, 20:56

heb je deze bij de wagen gekocht of is deze al ooit door iemand anders open gemaakt misschien een onderdeeltje vergeten normaal zijn die dingen toch onverslijtbaar!!

Gebruikersavatar
Volv_oholic
Site Admin
Berichten: 537
Lid geworden op: 27 mar 2004, 20:47

Bericht door Volv_oholic » 26 apr 2005, 16:40

Ik heb zelf het deksel er moeten afhalen om de boite te kunnen monteren, anders kreeg ik hem niet geplaatst. Misschien is er daar al iets fout gelopen....
Ik heb voorbije zondag bijna het hele deksel uiteen gehad zonder de boite eronderuit te halen (da's geen simpele opdracht), en alles vervangen wat ik maar kon vervangen. Het "shift-plaatje" dat er moet voor zorgen dat de stangen die niet vergaan was gebroken (hoe dat ook kan weet ik niet...) Ik heb er dus ook een ander ingezet (weeral niet simpel...) Nu rijd ik er niet meer mee tot na de beurs van Mechelen, anders krijg ik hem zeker niet meer klaar voor de beurs. (komt op de club-stand te staan.
Ik heb ondertussen ook ontdekt dat de snelheidsmeter niet werkt, endat zit volgens mij ook in de boite, want ik heb een nieuwe kabelgestoken en ook een nieuwe kruisoverbrenging. Ook dit zijn zorgen voor later.
Volv

Gebruikersavatar
piervolvo
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 mei 2004, 18:39
Locatie: ELLIKOM

Bericht door piervolvo » 27 apr 2005, 21:33

ja die probleempjes dat is hobby he ik heb ook wat van die kleinig heidjes maar ja we komen er wel uit he!!
groetjes kris

Plaats reactie