Volvo 244 GL
Moderator: Youk
Re: Volvo 244 GL
Ik heb op de kop getikt een radio! Bij de mijne werkte enkel nog de casette (af en toe). Nu kan ik eindelijk van dat modern spul af dat er nu in zit.
En de kaap van de 190k km is ongeveer gepasseerd, op naar de 200k
En de kaap van de 190k km is ongeveer gepasseerd, op naar de 200k
Laatst gewijzigd door Marco 244 op 21 mei 2014, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
244 GL '79
Re: Volvo 244 GL
Knap man, dat hoort er toch gewoon bij.
Ik ga zo nu en dan eens naar de kringwinkel een cassette zoeken. Voor bijna niks hebt ge muziek die perfect bij de tijdsgeest van uwe volvo hoort en ge krijgt er voor niks het analoge geluid bij. Gewoon super.
Ik ga zo nu en dan eens naar de kringwinkel een cassette zoeken. Voor bijna niks hebt ge muziek die perfect bij de tijdsgeest van uwe volvo hoort en ge krijgt er voor niks het analoge geluid bij. Gewoon super.
240DL 1986 196000km
164E 1973 151000km
164E 1973 151000km
Re: Volvo 244 GL
Hellohello
Het is weer even geleden. Ik had vorige week een super idee --> laat ik met nog iemand naar zuid-italië rijden. Ben nu de auto reisklaar aan het maken. (o.a. BW55 --> AW71)
Vandaar achterste schokdempers vervangen en de v-riemen vervange. Beide aan vervanging toe maar de schokkerds wou ik jullie niet onthouden -->
Het is weer even geleden. Ik had vorige week een super idee --> laat ik met nog iemand naar zuid-italië rijden. Ben nu de auto reisklaar aan het maken. (o.a. BW55 --> AW71)
Vandaar achterste schokdempers vervangen en de v-riemen vervange. Beide aan vervanging toe maar de schokkerds wou ik jullie niet onthouden -->
244 GL '79
- DJ_Karinsky
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
- Locatie: 9940
- Contacteer:
Re: Volvo 244 GL
Amai, met uw auto naar zuid Italië, dat zijn enkele km .... deze waren precies wel aan vervanging toe, dempten die nog goed ? Zal nu wel beter zijn
Deze vooraan iets minder gemakkelijk te vervangen maar wel te doen.
Deze vooraan iets minder gemakkelijk te vervangen maar wel te doen.
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
Re: Volvo 244 GL
Dag luitjes
Vandaag de laatste hand gelegd aan de auto. Straks vertrekken we richting scalea, calabria..
Wat gedaan? :
lichtblok vervangen (sorry Andy, heb er eentje kunnen krijgen dichterbij )
gloednieuwe spiegels
oude radio er terug in
schokdempers achter vervangen
ombouw BW55 naar AW71 (ZEKER NIET zonder slag of stoot! wie details wil kan ze krijgen )
remmen rondom vervangen
etc......
Hehe, het is welletjes geweest, nu genieten. De AW71 loopt soepeler vind ik, ook het schakelen gaat heel smooth. Nu nog uitvoerig testen! Er is al geen lek hoera!!!
Gr, Marcooooo
Vandaag de laatste hand gelegd aan de auto. Straks vertrekken we richting scalea, calabria..
Wat gedaan? :
lichtblok vervangen (sorry Andy, heb er eentje kunnen krijgen dichterbij )
gloednieuwe spiegels
oude radio er terug in
schokdempers achter vervangen
ombouw BW55 naar AW71 (ZEKER NIET zonder slag of stoot! wie details wil kan ze krijgen )
remmen rondom vervangen
etc......
Hehe, het is welletjes geweest, nu genieten. De AW71 loopt soepeler vind ik, ook het schakelen gaat heel smooth. Nu nog uitvoerig testen! Er is al geen lek hoera!!!
Gr, Marcooooo
244 GL '79
- DJ_Karinsky
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
- Locatie: 9940
- Contacteer:
Re: Volvo 244 GL
Geen probleem hé
Ben benieuwd, blijkbaar dan niet gewoon een swap en klaar
Ben benieuwd, blijkbaar dan niet gewoon een swap en klaar
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
Re: Volvo 244 GL
Groetjes vanuit Italië. +2000km verder. De volvo was bij aankomst in betere staat als ons
De aw71 heeft t zonder problemen gedaan, natuurlijk wist ik niet 100% zeker of het ging lukken. Beetje op goed geluk, maar met de nodige dosis vertrouwen in de volvo, vertrokken. Oliepeilen een paar keer gecheckt. Alles in orde. Op lpg in de bergen ging de temp wel deftig omhoog, maar bleef hangen net boven de N. Dus dat valt mee.
De 4e versnelling is een wereld van verschil!!! Een dikke aanrader voor degene met 3 vitessen. Vanaf 70 per uur gaat em naar 4e en is het lekker cruisen. Tegen 120 af en toe terug naar 3e gegaan op te zien hoe het eerst was, lawaai en toeren maken!! Nu , stil en zachtjes cruisen.
De bakwissel is rechttoe rechtaan voor zover het gaat om de bak tegen de motor te schroeven en keerringen vervangen.. Dan komt t, olieleidingen aanpassen (buigen dus). Aw71 is 7,5cm langer dusja.. Tachokabel was gelukkig lang genoeg. Overdrive kabel ook.
De baksteun was een ander verhaal. Er was een gat te weinig (geen extra gaten zoals in latere modellen). Dus na wikken en wegen toch maar door en door geboord. Beneden klein gat bovenin groter en dan met een dop 17 een bout met brede rondel laten zakken en vastgedraaid. Zeer vast ^^ ik zou niet willen dat em eronderuit valt.
Dan automaat gevuld en maar hopen dat em niet lekt.
Momenteel draait em stationair niet zoals normaal. (Rijdend geen enkel probleem).
Ze hikt af en toe een beetje. Maarja, ik maak mij er niet zoveel zorgen om, ben er geraakt dus als er iets aan was zou ik het wel hebben gemerkt tijdens de 2000 km.
Gr marcooooo
De aw71 heeft t zonder problemen gedaan, natuurlijk wist ik niet 100% zeker of het ging lukken. Beetje op goed geluk, maar met de nodige dosis vertrouwen in de volvo, vertrokken. Oliepeilen een paar keer gecheckt. Alles in orde. Op lpg in de bergen ging de temp wel deftig omhoog, maar bleef hangen net boven de N. Dus dat valt mee.
De 4e versnelling is een wereld van verschil!!! Een dikke aanrader voor degene met 3 vitessen. Vanaf 70 per uur gaat em naar 4e en is het lekker cruisen. Tegen 120 af en toe terug naar 3e gegaan op te zien hoe het eerst was, lawaai en toeren maken!! Nu , stil en zachtjes cruisen.
De bakwissel is rechttoe rechtaan voor zover het gaat om de bak tegen de motor te schroeven en keerringen vervangen.. Dan komt t, olieleidingen aanpassen (buigen dus). Aw71 is 7,5cm langer dusja.. Tachokabel was gelukkig lang genoeg. Overdrive kabel ook.
De baksteun was een ander verhaal. Er was een gat te weinig (geen extra gaten zoals in latere modellen). Dus na wikken en wegen toch maar door en door geboord. Beneden klein gat bovenin groter en dan met een dop 17 een bout met brede rondel laten zakken en vastgedraaid. Zeer vast ^^ ik zou niet willen dat em eronderuit valt.
Dan automaat gevuld en maar hopen dat em niet lekt.
Momenteel draait em stationair niet zoals normaal. (Rijdend geen enkel probleem).
Ze hikt af en toe een beetje. Maarja, ik maak mij er niet zoveel zorgen om, ben er geraakt dus als er iets aan was zou ik het wel hebben gemerkt tijdens de 2000 km.
Gr marcooooo
244 GL '79
Re: Volvo 244 GL
Vanmorgen in Rome vertrokken , momenteel bochtig stuk tussen firenze en Bologna aant rijden. Bergop krijgt ze het wel lekker warm ^^
Nog 1200km te gaan. Tegen 130 per uur ( Gps 124) cruisen heerlijk.. Nog altijd geen lekkages.. Oliepeilen ok.
Wel al in panne zien staan, (nieuwe) bmw, Opel, fiat, Renault maar nog geen Volvo ! . (Vingers gekruist as i speak)
Gr.
Nog 1200km te gaan. Tegen 130 per uur ( Gps 124) cruisen heerlijk.. Nog altijd geen lekkages.. Oliepeilen ok.
Wel al in panne zien staan, (nieuwe) bmw, Opel, fiat, Renault maar nog geen Volvo ! . (Vingers gekruist as i speak)
Gr.
244 GL '79
Re: Volvo 244 GL
jahaa! dat lijkt me een goed idee voor een nieuwe rubriek
"Ik rij Volvo en heb volgende auto's in panne zien staan"
"Ik rij Volvo en heb volgende auto's in panne zien staan"
Re: Volvo 244 GL
Haha! Goed idee, Wurre!
Al heb ik mijn abonnement van de VAB al lang en breed terug verdiend voor mijn Volvo's.. Maar dan wel voor stomme dingen als een platte accu (klevende remlichtschakelaar, grr!) en een losgetrilde naald van de carb (ACG Volvo was een schroefje vergeten ).
Goed bezig, Marco! Veel plezier met je trip!
Al heb ik mijn abonnement van de VAB al lang en breed terug verdiend voor mijn Volvo's.. Maar dan wel voor stomme dingen als een platte accu (klevende remlichtschakelaar, grr!) en een losgetrilde naald van de carb (ACG Volvo was een schroefje vergeten ).
Goed bezig, Marco! Veel plezier met je trip!
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..
Re: Volvo 244 GL
Zondagmiddag 12u thuis aangekomen. Zo een reis is toch vermoeiend zeg.
Mss volgend jaar eens richting Zweden, Noorwegen Denemarken. Lijkt me prachtig met de wagen!
To do:
Koelwater vervangen
Remvloeistof vervangen (bruinig)
Voorste schokbrekers
Roest aanpakken!
Gr Marco
Mss volgend jaar eens richting Zweden, Noorwegen Denemarken. Lijkt me prachtig met de wagen!
To do:
Koelwater vervangen
Remvloeistof vervangen (bruinig)
Voorste schokbrekers
Roest aanpakken!
Gr Marco
244 GL '79
Re: Volvo 244 GL
helloooo
hier ben ik nog eens.
ROEST ROEST ROEST ROEST!!! Ik dacht dat het wat oppervlakkig was maar de wielkas achter aan beide kanten is rot, dorpel achterste deel ook.
Nu waarvoor ik eigenlijk post ; waar zit die benzinefilter???? Ik kan die nergens vinden, die zit toch niet onder mijn lpg tank in hoop ik ?? Alvast bedankt voor de info!
gr, marcooooo
hier ben ik nog eens.
ROEST ROEST ROEST ROEST!!! Ik dacht dat het wat oppervlakkig was maar de wielkas achter aan beide kanten is rot, dorpel achterste deel ook.
Nu waarvoor ik eigenlijk post ; waar zit die benzinefilter???? Ik kan die nergens vinden, die zit toch niet onder mijn lpg tank in hoop ik ?? Alvast bedankt voor de info!
gr, marcooooo
244 GL '79
- L385 Viking
- Berichten: 249
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 11:54
- Locatie: Denderleeuw
Re: Volvo 244 GL
Zit die niet onderaan je wagen net voor de achteras? Ik heb je trouwens vorige vrijdag zien rijden in Houthalen, rond de middag geloof ik
Groeten Bart
Groeten Bart
S60 - 2018
240S - 1991
240SE - 1991 R.I.P. " roest in peace"
240S - 1991
240SE - 1991 R.I.P. " roest in peace"
Re: Volvo 244 GL
EDIT = geen benzinefilter te zien net voor de achteras
Hey ja dat klopt! Ik was onderweg naar aarschot via houthalen ))
Er rijdt hier maar ene chocolate 244 rond
Ik ga zo eens kijken of de filter daar zit, anders zou ik het ook niet meer weten :s
Hey ja dat klopt! Ik was onderweg naar aarschot via houthalen ))
Er rijdt hier maar ene chocolate 244 rond
Ik ga zo eens kijken of de filter daar zit, anders zou ik het ook niet meer weten :s
244 GL '79
- L385 Viking
- Berichten: 249
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 11:54
- Locatie: Denderleeuw
Re: Volvo 244 GL
Heb net mijn Vraagbaak en Kluwer handboek eens geraadpleegd en over een benzinefilter is niet veel te vinden. Er zit blijkbaar een filtertje aan de benzineniveauzender ( wat een woord zeg) in de tank dus dan moet je de zender er uit halen. Anders de benzineleidingen eens volgen tussen de tank en pomp.
Bij een injectie zit hij wel goed zichtbaar, maar jij hebt een carb dus daar ben je niets mee
Bart
Bij een injectie zit hij wel goed zichtbaar, maar jij hebt een carb dus daar ben je niets mee
Bart
S60 - 2018
240S - 1991
240SE - 1991 R.I.P. " roest in peace"
240S - 1991
240SE - 1991 R.I.P. " roest in peace"