Pagina 7 van 10

Re: Volvo 244 GL

Geplaatst: 11 nov 2013, 22:43
door DJ_Karinsky
Marco 244 schreef:Nice! Wilt dat ook zeggen dat ge eventueel eentje wilt verpatsen aan mij? :-)

Trouwens, het chromen lijstje rond de koplamp is ook stuk.. :-(
Ja, ik wil ze verpatsen geen probleem ;-) Welke heb je nodig links of rechts ? Chromé kader moet ik kijken ... ik neem een foto en bezorg u dat dan. Er had mij nog iem. een licht gevraagd van deze maar ik weet nog niet welke kant hij nodig heeft ... :-/

Re: Volvo 244 GL

Geplaatst: 11 nov 2013, 23:48
door Marco 244
Super! Ik heb de passagierskant nodig. (hoe bepaalt ge dat eigenlijk? als ge in de auto zit of als ge voor de auto staat? :-) )

Greetings!

Eventueel een volledig logo liggen van de grill? :-)

Re: Volvo 244 GL

Geplaatst: 12 nov 2013, 10:51
door Rubicon
Ja, alsof je in de auto zit. Dus de passagierskant is rechts, de bestuurderskant links.
Succes met het herstel! Gelukkig is de schade nog wel te overzien :)

Re: Volvo 244 GL

Geplaatst: 07 apr 2014, 22:26
door Marco 244
Dag luitjes

Ik ben bezig aan het mega-lente-onderhoud van de 244.

Vlampijp-bougies-delco (kap+rotor)-bougiekabels-multiriemen-schokdempers achter-kleppen-olie automaat-banden......

Nu wilde ik de carb ook reviseren met het volgende setje: http://www.bccp.nl/shop2/contents/nl/p960.html
Is dit het juiste setje? Moet ik speciale aandacht vestigen op bepaalde handelingen?

Gr...

Re: Volvo 244 GL

Geplaatst: 15 apr 2014, 10:23
door Marco 244
Gisteren al eens de bougies vervangen en alleen al dat gaf een wereld van verschil. 1 oude bougie zat gewoon niet vast :s

Ik heb gelukkig een setje shims en bijhorend gereedschap kunnen krijgen voor kleppen te stellen:

Afbeelding

En de rest van de stukken

Afbeelding

Re: Volvo 244 GL

Geplaatst: 15 apr 2014, 10:37
door Pieter
Dat doosje shims werkt wel héél leuk ! Kan je gewoon stellen in plaats van eerst te moeten meten, bestellen en te stellen.

Mooi gevuld houden voor de toekomst !

Re: Volvo 244 GL

Geplaatst: 15 apr 2014, 11:54
door Rubicon
Man man, wat een mooie vondst, die klepstelplaatjes en -gereedschap. Daar is bijna niet meer aan te komen. Wees er maar zuinig op :D

Re: Volvo 244 GL

Geplaatst: 15 apr 2014, 12:46
door Marco 244
Kunnen (mee)krijgen moet het eigenlijk zijn. Dit komt van bij bandenshop Vulcano in Heppen (Leopoldsburg). Vroeger was daar een Volvo onderhoudscentrum.
De originele onderdelen van toen liggen nog schoon in de rek, achterin liggen blokken, versnellingsbakken, uitlaten, cardannen, .................................

Maar men kan wel ter plaatse kleppen gaan stellen! Misschien wel het ritje waard voor sommigen. (ik woon in de buurt dus daarmee dat ik het heb meegekregen).

De motor schokt stationair nog wat veel, het is al minder. Eens de kleppen gesteld zullen zijn, rij ik met een naaimachine rond. :-)

Re: Volvo 244 GL

Geplaatst: 17 apr 2014, 10:14
door Marco 244
Andy, ik wilde nog vragen of ge de linkerlamp ook nog hebt liggen? Want de mijne is rot als moes.

Gr!



Even 2 dagen in de eifel en ardennen aan het toeren, sfeerbeeldje:

Afbeelding
Afbeelding

spot de volvo:

Afbeelding

Re: Volvo 244 GL

Geplaatst: 20 apr 2014, 20:59
door DJ_Karinsky
Marco 244 schreef:Andy, ik wilde nog vragen of ge de linkerlamp ook nog hebt liggen? Want de mijne is rot als moes.

Gr!
Mooie foto's Marco ;-)

Ik weet het niet direct, ik moet eens kijken. De rechterkant is die dat kapot was zeker ? Ziet er nog een schone lamp uit :D en nog met koplampwissers ook bij jou ? Zie je niet veel, wel mooi ;-)

Grtz

Re: Volvo 244 GL

Geplaatst: 21 apr 2014, 20:39
door Marco 244
Jip, rechtse lamp is die van u!

De koplampwissers zitten er voor de show op hoor, doen het niet. De rechtse is door het 'accidentje' helemaal kapot. :-) Als ik eens een motortje tegenkom zal ik het wel vernieuwen.

Morgenvroeg, kleppen stellen heujj!! Met het juiste materiaal (dat ik gelukkig heb) zal het niet te lang gaan duren! Dan nog contactpunt en condensator + timing!

Gr.

Re: Volvo 244 GL

Geplaatst: 22 apr 2014, 19:58
door Marco 244
Even update :

Kleppen heb ik vanmorgen gesteld, inlaat 0.40 / uitlaat 0.45mm (voor lpg dus) (had ik op volvolvo gelezen). Motor draaide al soepeler, niet echt meer met stoten en geschud zoals voorheen.

Dan kwam nog een bobinekabel, gunson doorzichtige bougie, en revisiesetje voor de 175cd aan!

Even op en neer naar Leopoldsburg om plaatjes terug te doen en wat gereedschap terug mee te nemen (2 timing lichten - MET contacthoek en toerental / voor de carb sleutel 2897 en pasmal 2896 / compressietester)


Ik heb mijn broer opgetrommeld omdat em even niet meer wilde starten --> contactpuntjes hingen vol vet en olie , ik was vergeten de voelermaatjes af te vegen haha!
Dan timing maar eens bekeken met het pistool --> meer als 30° !!!!!! Delco helemaal tot het uiterste gedraaid en we kwamen nog maar aan +- 18°. Weet iemand of de delco opgeheven kan worden en 'een tandje terug kan'? Zodat ik meer richting 12° uitkom? Nu, dit alles is op gas gedaan omdat de carb eerst moet eraan worden voor ik deftig op benzine kan rijden. Waarschijnlijk zullen die waardes weer heel anders zijn.

Met 18°, gestelde kleppen, juiste contacthoek draait ie echt lekker. Nu nog carb reviseren en perfect krijgen op naft, want dat laat te wensen over :-) voorlopig ben ik zeer tevreden.

Gr!

Re: Volvo 244 GL

Geplaatst: 23 apr 2014, 14:07
door Marco 244
Carburator is aan de beurt maar ik krijg die niet los. De 4 moeren zijn eraf maar hij blijft lekker zitten :s Heb al wat wd40 gespoten, met rubberen hamer lichte tikjes geven maar helemaal niets.

Zie ik iets over het hoofd? Heeft iemand misschien wat tips?

Re: Volvo 244 GL

Geplaatst: 24 apr 2014, 08:00
door Rubicon
Mooie foto's, mooie kar :-)

Welke carburateur is dat juist? Bij een Zenith-Stromberg zijn er maar vier bouten, dacht ik.

Re: Volvo 244 GL

Geplaatst: 24 apr 2014, 09:53
door Marco 244
Edit: De aanhouder wint!!! Daarnet nog een paar strategische tikken uitgedeeld aan de koppige carb en ja hoor , hij had geen vat meer op het inlaatspruitstuk.. Revisie kan beginnen, gisteren nog een naald gaan halen (B1EE) want die zat niet bij de kit.

@Rubicon: ik heb een topic gelezen waarin gij een setje had gekocht voor uw carb. Hebt ge die zelf gereviseerd? Hoe is dat gelukt.

En nog een laatste vraag, mijn linkerdorpel is flink geroest (groot gat vanachter), hoeveel zou het kosten om een nieuwe te laten zetten? Of kan iemand op het forum een handje helpen?? :D
///

De vier bouten zijn eraf, dat ging gemakkelijk.
Het is een zenith str 175cd ..