rembekrachtiger p1800

Stel hier al je technische vragen over Volvo en Volvo-oldtimers.

Moderator: Youk

Plaats reactie
bmwdanny
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jul 2013, 16:59

rembekrachtiger p1800

Bericht door bmwdanny » 27 nov 2013, 19:27

hallo

heb een volvo p1800 s 1964
de rembekrachtiger (girling) is defect mijn vraag is nu kan deze hersteld worden of is het best een nieuwe te plaatsen eventueel van ander merk ?
wie kan mij raad geven .

danny

Gebruikersavatar
Volv_oholic
Site Admin
Berichten: 537
Lid geworden op: 27 mar 2004, 20:47

Re: rembekrachtiger p1800

Bericht door Volv_oholic » 28 nov 2013, 18:11

Beste,

de remservo kan gereviseerd worden, er bestaan kits voor die je via het internet kan bekomen. De resultaten zijn echter wisselend, sommige lukt het, sommigen slagen er niet in om hem terug in orde te krijgen.
Ik zelf heb mijn bekrachtiger in Engeland gekocht, je kan je oude dan inruilen en een nieuwe (gereviseerde) kopen, ik ben er zeer tevreden over. Een juist adres in Engeland kan ik je echter niet geven omdat ik het via een kennis van de Engelse club heb kunnen regelen.

MVg,

Volv

bmwdanny
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jul 2013, 16:59

Re: rembekrachtiger p1800

Bericht door bmwdanny » 28 nov 2013, 21:30

heb gelezen dat er een rembekrachtiger kit bestaat van lockheed .zou beter zijn dan deze van girling.
deze zou moeten passen op de p1800.prijs via engeland transport en btw in 228 pond
is dit aan te raden

bmwdanny
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jul 2013, 16:59

Re: rembekrachtiger p1800

Bericht door bmwdanny » 04 dec 2013, 13:48

Weet iemand volgorde van ontluchten van dit model met enkel remsysteem en welke remolie mag ik gebruiken

Gebruikersavatar
Volv_oholic
Site Admin
Berichten: 537
Lid geworden op: 27 mar 2004, 20:47

Re: rembekrachtiger p1800

Bericht door Volv_oholic » 04 dec 2013, 21:06

Ontluchten van het enkelvoudig systeem is simpel :
gebruik bij voorkeur remolie Dot 4, en niet dot 5.
ontluchten begin je aan het verste punt verwijdert van de hoofdremcilinder; rechts achter, dan linksachter, dan rechtsvoor en tenslotte links voor, of de leidingen naar linksvoor moesten langer zijn dan rechts voor, maar dat is normaal niet het geval.

Succes.

Volv

bmwdanny
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jul 2013, 16:59

Re: rembekrachtiger p1800

Bericht door bmwdanny » 06 dec 2013, 18:37

De rembekrachtiger kit van lockheed is toegekomen.Maar hoe krijg ik deze op de originele steun gemonteerd .
er is een set bij met leidingen en gebogen steun maar er is te weinig plaats en dan komt de bekrachtiger tot tegen de motor.
heeft iemand hier foto van hoe deze gemonteerd zit .

bmwdanny
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jul 2013, 16:59

Re: rembekrachtiger p1800

Bericht door bmwdanny » 12 dec 2013, 16:41

remservo is gemonteerd ,heb zelfs nieuwe hoofdrempomp gestoken maar na ontluchten van remsysteem werkt dit nog niet goed.
wanneer je kort achter elkaar drukt op de pedaal is de druk hard na even wachten kan je het pedaal een 5 tal cm indrukken is dit normaal ?
heb al 4 x ontlucht maar dit blijft het zelfde .
moet toch niet ontluchten met draaiende motor zeker ,heb zelfs al gelezen dat het remcontact moet verwijderd worden kan dat ?

Gebruikersavatar
Volv_oholic
Site Admin
Berichten: 537
Lid geworden op: 27 mar 2004, 20:47

Re: rembekrachtiger p1800

Bericht door Volv_oholic » 12 dec 2013, 17:38

toch even opletten met verwijderen van remcontact, normaal moet dit niet verwijdert worden, anders kan je weer lucht in de leidingen trekken.
Het kunnen blijven indrukken is niet echt abnormaal, heb je het getest met draaiende motor (remmen) ? je servo membraan word aangetrokken door je vacuumleiding (is toch juist aangesloten ??).

Volv

arnodoomen
Berichten: 69
Lid geworden op: 11 nov 2011, 17:18
Locatie: Ham 3945

Re: rembekrachtiger p1800

Bericht door arnodoomen » 15 dec 2013, 21:37

Hallo, Ik weet niet hoe je ontlucht hebt op de ouderwetse manier met remdruk opbouwen en nippel open draaien of met een drukketel.Als je het met remdruk op bouwen hebt gedaan kan het zijn dat in bepaalde hoekjes wat lucht blijft zitten.Het beste kun je dan druk opbouwen,rempedaal loslaten,nippel open draaien de verste eerst ,Iemand heel hard op het pedaal laten trappen en dan beneden laten houden dan nippel vast draaien .Dan pas het pedaal los laten,zeker niet het pedaal omhoog laten komen voordat de nippel is aangedraaid.Doe dit een paar keer en je hebt kans dat de lucht zich verplaatst en er uit komt .als de motor niet loopt zal de pedaal hoog moeten zitten ,zodra je hem start zal de pedaal moeten zakken .Dan weet je of de rembekrachtiger werkt .Hou je een verend pedaal als de motor loopt en niet als hij afstaat zou ik de rem slangen nakijken .Als daar een bultje op komt heb je ook een verend pedaal met rembekrachtiger.Wat ook kan helpen is als je achter remtrommels hebt, deze stellen. Groetjes .

Plaats reactie