Opkuisen motorblok

Stel hier al je technische vragen over Volvo en Volvo-oldtimers.

Moderator: Youk

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Beirekemel
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jun 2004, 23:31
Locatie: Heist-op-den-Berg

Opkuisen motorblok

Bericht door Beirekemel » 07 jul 2005, 15:28

Hallo iedereen.
Ik heb onlangs een andere B18motor gekocht, deze draait goed, maar ziet er uiterlijk een stuk minder uit.
Kan iemand mij vertellen hoe ik de motor kan opkuisen en voor welke zaken ik moet oppassen enz. Ik ben namelijk een leek op dit gebied.
Alvast bedankt.
Tom

Gebruikersavatar
Volv_oholic
Site Admin
Berichten: 537
Lid geworden op: 27 mar 2004, 20:47

blokske opkuisen

Bericht door Volv_oholic » 07 jul 2005, 16:15

Veel hangt af van wat er nog aanhangt aan uw blok. Ruwweg mag je alle gaten dichtstoppen en met de hoge-druk (en liefst met stoom) alles afblazen. Wel proberen om niet te veel op de carterpakking, de distributiekast, waterpomp en de kleppendekselpakking te "blazen". Als je een gesofiscticeerde hoge-drukreiniger hebt kan je misschien een goed ontvettingsprodukt gebruiken. Als de verf er dan is afgekomen (niet waarschijnlijk) kan je de hele boel grondig gaan ontvetten en opnieuw schilderen. Dit kan met de borstel, maar MOTIP verkoopt ook spuitbussen met rode motorverf die heel goed is, ik spreek van ondervinding. (reken maar op 2 bussen voor

Gast

Bericht door Gast » 15 jul 2005, 08:51

Een bokaal gevuld met benzine en een borstel met zachte haren kan wonderen doen , heb zopas het motorcompartiment + de motor volledig gereinigd van een 244 gle , nadien de vlakke delen simoniseren en alles blinkt als nieuw . Deze behandeling is ook zeer doeltreffend om teer weg te krijgen onderaan de dorpels , wielkasten en de spoiler . Gebruik een borstel met zachte haren , met ruwe haren maak je krassen , niet vergeten om nadien te simoniseren want door de benzine slaat de lak dof uit . Doe je dit binnen in de garage leg dan karton of een deken onderaan de wagen , vuile benzine maakt uiteraard vuile vlekken op de grond . Let op , poort open laten voor luchtcirculatie en niet roken tijdens het kuiswerk . :wink:

Plaats reactie