oldtimerkeuring
Moderator: Youk
oldtimerkeuring
heeft er iemand van jullie al ervaring met de oldtimerkeuring sinds de wetgeving verandert is?
wordt er even goed getest als bij daily's of..
normaal zou de mijn er moeten doorgeraken, zelfs als daily maar toch...
wat controleren ze juist?
kan ik naar de keuring rijden met de nummerplaat van mijn dagelijks firmawagen?
alvast bedankt
wordt er even goed getest als bij daily's of..
normaal zou de mijn er moeten doorgeraken, zelfs als daily maar toch...
wat controleren ze juist?
kan ik naar de keuring rijden met de nummerplaat van mijn dagelijks firmawagen?
alvast bedankt
Re: oldtimerkeuring
Ze zijn strenger geworden op de keuring, maar controleren nog niet zo veel als een daily.
Op de nummerplaten gaan die op u naam staan lukt, ik weet niet op welke naam uw firmaplaten staan, staat dat kentekenbewijs op uw naam of dat van de firma? Als je gaat keuren met je andere platen wordt het roos formulier door de keuring zelf ingevuld met de naam dat het kentekenbewijs staat van de platen waarmee je gaat.
Hopelijk wat duidelijk?
Op de nummerplaten gaan die op u naam staan lukt, ik weet niet op welke naam uw firmaplaten staan, staat dat kentekenbewijs op uw naam of dat van de firma? Als je gaat keuren met je andere platen wordt het roos formulier door de keuring zelf ingevuld met de naam dat het kentekenbewijs staat van de platen waarmee je gaat.
Hopelijk wat duidelijk?
1967 Volvo Amazon P1300 B18A
1978 Volvo 244 DL B21A
1990 Volvo 740 GL B200E
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1998 Volvo S90 Executive 3.0 24V
1998 Volvo S40 2.0T
1999 Volvo S70 2.0 10V
2002 Volvo C70 2.0T Saffron Cabrio
1978 Volvo 244 DL B21A
1990 Volvo 740 GL B200E
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1998 Volvo S90 Executive 3.0 24V
1998 Volvo S40 2.0T
1999 Volvo S70 2.0 10V
2002 Volvo C70 2.0T Saffron Cabrio
Re: oldtimerkeuring
Maar vroeger kon je dat wel gewoon doorstrepen en zelf een naam invullen (zelfs op het witte exemplaar). Ik heb dat met mijn eerste auto nog gedaan...
Re: oldtimerkeuring
Ik heb het afgelopen augustus gedaan en bij mij hebben ze wel degelijk alles mooi ingevuld wat er op het kentekenbewijs stond waarmee ik naar de keuring ben geweest.
1967 Volvo Amazon P1300 B18A
1978 Volvo 244 DL B21A
1990 Volvo 740 GL B200E
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1998 Volvo S90 Executive 3.0 24V
1998 Volvo S40 2.0T
1999 Volvo S70 2.0 10V
2002 Volvo C70 2.0T Saffron Cabrio
1978 Volvo 244 DL B21A
1990 Volvo 740 GL B200E
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1998 Volvo S90 Executive 3.0 24V
1998 Volvo S40 2.0T
1999 Volvo S70 2.0 10V
2002 Volvo C70 2.0T Saffron Cabrio
Re: oldtimerkeuring
Maar kan de verzekering dat niet zelf meer aanpassen? En anders gewoon hopen dat de firma ook 'per ongeluk' alle kosten betaald Misschien vallen die rekeningen niet op tussen alle andere rekeningen
Re: oldtimerkeuring
En wat mag ik ongeveer verwachten van tax biv en verzekering als oldtimer
hangt dut ook af van pk...?
alvast bedankt
hangt dut ook af van pk...?
alvast bedankt
- DJ_Karinsky
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
- Locatie: 9940
- Contacteer:
Re: oldtimerkeuring
taksen hangen niet af van de pk
verkeersbelasting oldtimer = +/- 40 euro
biv oldtimer = +/- 40 euro
verzekering = 100 euro voor de BA, met wat bijkomende dinges is dat 150-160 dacht ik, en dan ben je redelijk gerust (bij Marsh)
verkeersbelasting oldtimer = +/- 40 euro
biv oldtimer = +/- 40 euro
verzekering = 100 euro voor de BA, met wat bijkomende dinges is dat 150-160 dacht ik, en dan ben je redelijk gerust (bij Marsh)
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
Re: oldtimerkeuring
Klopt inderdaad, maakt niet uit of je een oldtimer inschrijft onder O-plaat of dagelijkse plaat, BIV en jaarlijkse belasting zijn hetzelfde. Het enige verschil gaat bij de verzekering zitten, bij Marsh weet ik niet, maar bij een gewone verzekeraar wel. Voor een oldtimer op O-platen betaalde ik rond de €80 per jaar, voor een oldtimer op dagdagelijkse platen betaal ik tussen de €200 en €300.DJ_Karinsky schreef:taksen hangen niet af van de pk
verkeersbelasting oldtimer = +/- 40 euro
biv oldtimer = +/- 40 euro
verzekering = 100 euro voor de BA, met wat bijkomende dinges is dat 150-160 dacht ik, en dan ben je redelijk gerust (bij Marsh)
1967 Volvo Amazon P1300 B18A
1978 Volvo 244 DL B21A
1990 Volvo 740 GL B200E
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1998 Volvo S90 Executive 3.0 24V
1998 Volvo S40 2.0T
1999 Volvo S70 2.0 10V
2002 Volvo C70 2.0T Saffron Cabrio
1978 Volvo 244 DL B21A
1990 Volvo 740 GL B200E
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1998 Volvo S90 Executive 3.0 24V
1998 Volvo S40 2.0T
1999 Volvo S70 2.0 10V
2002 Volvo C70 2.0T Saffron Cabrio
- stef25042504
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 21 okt 2004, 21:03
- Locatie: Bilzen
Re: oldtimerkeuring
De nummerplaat met aan volgende voorwaarde voldoen:
Maximaal 10 minuten vóór het afgesproken tijdstip rijdt u het voertuig voor op de keuringslijn voorbehouden voor de tweedehandskeuring op afspraak, aangegeven met het gele bordje "VERKOOP TWEEDEHANDS OP AFSPRAAK"
Het voertuig dient voorgereden te worden met:
• Een officiële kentekenplaat:
◦ Hetzij de Belgische kentekenplaat waaronder het voertuig ingeschreven is of laatst ingeschreven was.
◦ Hetzij de -al dan niet tijdelijke- (*)kenteken nummerplaat die vermeld staat op het buitenlandse inschrijvingsbewijs van het ingevoerde voertuig.
◦ Hetzij een Belgische handelaars- of proefrittenplaat.
◦ Hetzij een kentekenplaat van de toekomstige eigenaar op voorwaarde dat de titularis van deze kentekenplaat dezelfde is als deze waarop het voertuig zal worden ingeschreven.
• Een origineel kentekenbewijs:
◦ Het kentekenbewijs (deel 1 + deel 2 i.g.v. tweedelig kentekenbewijs)(**) dat door de bevoegde Belgische of buitenlandse overheid voor het betrokken voertuig werd uitgereikt.
◦ Een Belgisch kentekenbewijs dat verloren is gegaan, kan worden vervangen door een door de politie uitgereikt attest betreffende het onvrijwillig niet meer in het bezit zijn ("bewijs van verlies").
◦ Wanneer het voertuig voorgereden wordt onder handelaars-of proefrittenplaat moeten zowel het kentekenbewijs (of het bewijs van verlies voorzien van de laatste kentekenplaat) van het voertuig zelf, als het kentekenbewijs van de handelaars- of proefrittenplaat voorgelegd worden.
◦ Wanneer het voertuig voorgereden wordt onder een kentekenplaat van de toekomstige eigenaar moeten zowel het kentekenbewijs (of het bewijs van verlies voorzien van de laatste kentekenplaat) van het voertuig zelf, als het kentekenbewijs van de van toekomstige eigenaar voorgelegd worden.
(*)Specifiek voor Duitse transitplaten: de "Kurzzeitkenzeichen" waarbij de plaat voorzien is van een GELE strook zijn NIET geldig in België. Bijgevolg mogen de voertuigen voorzien van een "GELE kentekenplaat" NIET worden gekeurd.
(**) Opgelet: Bij tweedelige kentekenbewijs, uitgereikt sinds 1.09.2013, moeten beide delen voorgelegd worden.
Ingevoerde voertuigen zonder buitenlandse kentekenplaat kunnen enkel ter keuring worden voorgereden onder handelaars- of proefrittenplaat of met een kentekenplaat van de toekomstige eigenaar op voorwaarde dat de titularis van deze kentekenplaat dezelfde is als deze waarop het voertuig zal worden ingeschreven.
Maximaal 10 minuten vóór het afgesproken tijdstip rijdt u het voertuig voor op de keuringslijn voorbehouden voor de tweedehandskeuring op afspraak, aangegeven met het gele bordje "VERKOOP TWEEDEHANDS OP AFSPRAAK"
Het voertuig dient voorgereden te worden met:
• Een officiële kentekenplaat:
◦ Hetzij de Belgische kentekenplaat waaronder het voertuig ingeschreven is of laatst ingeschreven was.
◦ Hetzij de -al dan niet tijdelijke- (*)kenteken nummerplaat die vermeld staat op het buitenlandse inschrijvingsbewijs van het ingevoerde voertuig.
◦ Hetzij een Belgische handelaars- of proefrittenplaat.
◦ Hetzij een kentekenplaat van de toekomstige eigenaar op voorwaarde dat de titularis van deze kentekenplaat dezelfde is als deze waarop het voertuig zal worden ingeschreven.
• Een origineel kentekenbewijs:
◦ Het kentekenbewijs (deel 1 + deel 2 i.g.v. tweedelig kentekenbewijs)(**) dat door de bevoegde Belgische of buitenlandse overheid voor het betrokken voertuig werd uitgereikt.
◦ Een Belgisch kentekenbewijs dat verloren is gegaan, kan worden vervangen door een door de politie uitgereikt attest betreffende het onvrijwillig niet meer in het bezit zijn ("bewijs van verlies").
◦ Wanneer het voertuig voorgereden wordt onder handelaars-of proefrittenplaat moeten zowel het kentekenbewijs (of het bewijs van verlies voorzien van de laatste kentekenplaat) van het voertuig zelf, als het kentekenbewijs van de handelaars- of proefrittenplaat voorgelegd worden.
◦ Wanneer het voertuig voorgereden wordt onder een kentekenplaat van de toekomstige eigenaar moeten zowel het kentekenbewijs (of het bewijs van verlies voorzien van de laatste kentekenplaat) van het voertuig zelf, als het kentekenbewijs van de van toekomstige eigenaar voorgelegd worden.
(*)Specifiek voor Duitse transitplaten: de "Kurzzeitkenzeichen" waarbij de plaat voorzien is van een GELE strook zijn NIET geldig in België. Bijgevolg mogen de voertuigen voorzien van een "GELE kentekenplaat" NIET worden gekeurd.
(**) Opgelet: Bij tweedelige kentekenbewijs, uitgereikt sinds 1.09.2013, moeten beide delen voorgelegd worden.
Ingevoerde voertuigen zonder buitenlandse kentekenplaat kunnen enkel ter keuring worden voorgereden onder handelaars- of proefrittenplaat of met een kentekenplaat van de toekomstige eigenaar op voorwaarde dat de titularis van deze kentekenplaat dezelfde is als deze waarop het voertuig zal worden ingeschreven.