Dieselpomp afstellen 760 TDIC
Moderator: Youk
- Volvodiesel
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:28
- Locatie: Oordegem
Dieselpomp afstellen 760 TDIC
Ik heb een probleempje met mijn 760 TDIC.
Ik heb onlangs de distributie en pompriem laten vervangen in de Volvo garage hier in de buurt. Nu blijkt dat mijn pomptiming niet goed staat. De auto wil op de autosnelweg max. 3000 toeren maken en rijd niet sneller dan 105 km/u. Een mens denkt ik doe hem naar de Volvo dan is het zeker goed. Blijkt dus niet zo te zijn.
Wie kan me snel helpen om die pomp wel goed te zetten.
Naar het schijnt is het niet goed om zo met de auto te rijden, dus liefst iemand in de buurt of iemand die naar hier kan komen. Het is mijn dagelijkse auto, dus ik heb hem zo snel mogelijk weer nodig.
Mijn dank is groot!!
Ik heb onlangs de distributie en pompriem laten vervangen in de Volvo garage hier in de buurt. Nu blijkt dat mijn pomptiming niet goed staat. De auto wil op de autosnelweg max. 3000 toeren maken en rijd niet sneller dan 105 km/u. Een mens denkt ik doe hem naar de Volvo dan is het zeker goed. Blijkt dus niet zo te zijn.
Wie kan me snel helpen om die pomp wel goed te zetten.
Naar het schijnt is het niet goed om zo met de auto te rijden, dus liefst iemand in de buurt of iemand die naar hier kan komen. Het is mijn dagelijkse auto, dus ik heb hem zo snel mogelijk weer nodig.
Mijn dank is groot!!
164 Overdrive B30A 1970 / 242 DL B19A 1979 / 244 GL D24 1986 / 744 GLE D24T 1987/ XC70 D5244T10 2010
Re: Dieselpomp afstellen 760 TDIC
Zo, dan toch nog een manier gevonden om die flitsboetes te omzeilen!
Heb je er al eens aan gedacht om terug te gaan naar de garage die jouw distributieriem heeft vervangen? Zij hebben toch wel een foutje gemaakt.
Hebben ze eigenlijk de pomp wel juist afgesteld na de vervanging van de riem? Soms denken ze dat het niet nodig is om de pomp af te stellen!
Wss is de inspuiting te laat en loopt hij nu iets te mager. Hou de temperatuur maar in de gaten!
Heb je er al eens aan gedacht om terug te gaan naar de garage die jouw distributieriem heeft vervangen? Zij hebben toch wel een foutje gemaakt.
Hebben ze eigenlijk de pomp wel juist afgesteld na de vervanging van de riem? Soms denken ze dat het niet nodig is om de pomp af te stellen!
Wss is de inspuiting te laat en loopt hij nu iets te mager. Hou de temperatuur maar in de gaten!
240 = Echt zweeds staal op rubberen banden.
Re: Dieselpomp afstellen 760 TDIC
Ken dat, zo'n tripje naar de Volvo-dealer.. Helaas ook dik tegengevallen.
Ik zou toch ook terug gaan. Tenslotte hebben zij de herstelling / vervanging uitgevoerd, dus is het hun verantwoordelijkheid om te zorgen dat dat ook correct wordt gedaan. Ze zouden je zelfs geen extra kosten mogen aanrekenen, het had bij de eerste aflevering al in orde moeten zijn! In feite zou je toch recht moeten hebben op een soort 'garantie' op de uitgevoerde werken en gebruikte onderdelen.
Als je nu eerst beroep doet op iemand anders, riskeer je bovendien dat je 'garantie' komt te vervallen en dat de dealer helemaal zijn handen van het probleem aftrekt.
Ik zou toch ook terug gaan. Tenslotte hebben zij de herstelling / vervanging uitgevoerd, dus is het hun verantwoordelijkheid om te zorgen dat dat ook correct wordt gedaan. Ze zouden je zelfs geen extra kosten mogen aanrekenen, het had bij de eerste aflevering al in orde moeten zijn! In feite zou je toch recht moeten hebben op een soort 'garantie' op de uitgevoerde werken en gebruikte onderdelen.
Als je nu eerst beroep doet op iemand anders, riskeer je bovendien dat je 'garantie' komt te vervallen en dat de dealer helemaal zijn handen van het probleem aftrekt.
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..
- Volvodiesel
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:28
- Locatie: Oordegem
Re: Dieselpomp afstellen 760 TDIC
Ben zonet terug geweest naar de garage. Auto doet normaal nu. Wel nog geen autosnelweg gedaan. Monteur heeft ook even gereden en voelt niks verdacht. Auto start goed en rookt bijna niet. Hij heeft mij verzekerd dat hij de timing gecontroleerd heeft en goed afgesteld. Heel raar allemaal.
164 Overdrive B30A 1970 / 242 DL B19A 1979 / 244 GL D24 1986 / 744 GLE D24T 1987/ XC70 D5244T10 2010
- DJ_Karinsky
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
- Locatie: 9940
- Contacteer:
Re: Dieselpomp afstellen 760 TDIC
Inspuittijdstip moet 0,95-0,97 zijn afair.
Test dat maar eens asap dan of het goed komt op de autostrade. Nog weinig garages weten nog iets van die oude koten volgens mij . Wat je zelf doet doe je beter ..... controleer uw inspuittijdstip maar ne keer, daarom hoef je het nog niet af te stellen ... Gewoon conroleren kan ook.
Toch geen lek ergens aan een injector (die retour-darmkes) of aan uw pomp ergens aan de leidingen ?
Is uw klepspeling in orde ?
Test dat maar eens asap dan of het goed komt op de autostrade. Nog weinig garages weten nog iets van die oude koten volgens mij . Wat je zelf doet doe je beter ..... controleer uw inspuittijdstip maar ne keer, daarom hoef je het nog niet af te stellen ... Gewoon conroleren kan ook.
Toch geen lek ergens aan een injector (die retour-darmkes) of aan uw pomp ergens aan de leidingen ?
Is uw klepspeling in orde ?
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
Re: Dieselpomp afstellen 760 TDIC
Vast een kleinigheid. Ge weet dat je toch wel maar 120 mag op de snelwegen, hé?
Temp even in de gaten houden!
Temp even in de gaten houden!
240 = Echt zweeds staal op rubberen banden.
- Volvodiesel
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:28
- Locatie: Oordegem
Re: Dieselpomp afstellen 760 TDIC
Daarnet een stukje autosnelweg gedaan en daar was het weer. Auto trekt goed tot rond 3000 toeren. Het lijkt alsof de auto te weinig diesel krijgt eens de turbo erbij komt. 1ste en 2de versnelling voel je het niet. Vanaf de derde voel je de auto inhouden. Gelijk terug naar de garage en de monteur op nieuw laten rijden. Overhitten doet hij niet. Nauwelijks rook. Start heel goed. Zowel koud als warm. Heel raar. De monteur ging er de greenbook nog eens bijhalen en morgen mag de auto terug binnen. Voorlopig toch maar de 244 van stal gehaald.
164 Overdrive B30A 1970 / 242 DL B19A 1979 / 244 GL D24 1986 / 744 GLE D24T 1987/ XC70 D5244T10 2010
- DJ_Karinsky
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
- Locatie: 9940
- Contacteer:
Re: Dieselpomp afstellen 760 TDIC
man man man. Hopelijk den 3e keer meer succes dan ..........
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
Re: Dieselpomp afstellen 760 TDIC
Gelukkig maar. Ik bedoel: loopt de temperatuur iets hoger!!! Niet oververhitten, hé!Volvodiesel schreef:... Overhitten doet hij niet....
Zal wel de instelling van de pomp zijn. De technieker zal dat morgen wel oplossen. Je zal wel zien.
Geluk dat je nog een tweede hebt die nog goed functioneert.Volvodiesel schreef:... Voorlopig toch maar de 244 van stal gehaald....
240 = Echt zweeds staal op rubberen banden.
- Volvodiesel
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:28
- Locatie: Oordegem
Re: Dieselpomp afstellen 760 TDIC
Nee. Temperatuur blijft mooi stabiel. Ik vermoed dat hij bij het afstellen van de pomp vergeten is van de koude start af te koppelen. Daarmee, als de auto warm word staat de inspuiting niet meer goed.
Heb hem mijn greenbook van de D24 meegegeven zodat hij wat kon studeren vanavond.
Hoop dat het snel weer goed komt.
Alvast bedankt om allemaal mee te denken.
Heb hem mijn greenbook van de D24 meegegeven zodat hij wat kon studeren vanavond.
Hoop dat het snel weer goed komt.
Alvast bedankt om allemaal mee te denken.
164 Overdrive B30A 1970 / 242 DL B19A 1979 / 244 GL D24 1986 / 744 GLE D24T 1987/ XC70 D5244T10 2010