Hallo,
Mijn 144 wil niet meer opladen.
Ik heb volgende al gecontroleerd:
- Zekeringen allemaal goed,
- Spanningsregelaar vervangen
- Koolborstels gecontroleerd
- Andere/nieuwe Alternator gemonteerd
En nog steeds krijg ik geen laadstroom. Zie ik iets over het hoofd?
Ik heb de dyamo als volgt aangesloten
1. de schuifstekker deze gaat naar de spanningsregelaar
2. rode draad die ook naar de spanningsregelaar gaat
3. de dikke + op nr 3
Dan is er nog een draad die op het huis vast gemaakt is.
Laadstroom probleem, alles al geprobeerd [Opgelost]
Moderator: Youk
Laadstroom probleem, alles al geprobeerd [Opgelost]
Laatst gewijzigd door TimVS op 03 mar 2015, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Laadstroom probleem, alles al geprobeerd
Niet meer, dus hij deed het eerst wel? Dan lijkt het mij dat de dynamo kapot is
Re: Laadstroom probleem, alles al geprobeerd
Misschien te simpel maar toch, is het laadstroomlampje in de kalender nog goed?
Moet branden als het contact opstaat.
Groeten,
Hedwig
Moet branden als het contact opstaat.
Groeten,
Hedwig
There is no substitute for driving a 780
Re: Laadstroom probleem, alles al geprobeerd
Het kan misschien helpen om de massakabel van de motor naar de carrosserie en die van de batterij naar de carrosserie eens na te kijken en de bouten er eens uit te draaien en alles goed proper maken.
Re: Laadstroom probleem, alles al geprobeerd
Het laatstroomlampje kan ik wel eens nakijken, maar laad de auto niet als dat lampje stuk is?
@pieter, zoals in mijn eerste post heb aangegeven er zit een nieuwe alternator in
@pieter, zoals in mijn eerste post heb aangegeven er zit een nieuwe alternator in
-
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 11 nov 2011, 17:18
- Locatie: Ham 3945
Re: Laadstroom probleem, alles al geprobeerd
Het laadstroom lampje neemt als het contact aan staat massa via de dynamo of regulaar (ligt aan het type dat je hebt)op het moment dat de motor loopt en de dynamo laadt bij wordt er een tegenspanning gegeven zodat er geen massa meer is en gaat het lampje uit.Als de dynamo te veel spanning geeft zou het zelfs kunnen dat het lampje gaat branden omdat de tegenspanning dan hoger wordt . Als het lampje stuk is kan het zelfs zijn dat hij niet bij laadt .Het kan ook dat het lampje brandt en de dynamo toch bij laad . Ik zou dus gaan kijken of het lampje brandt als je het contact aan zet . Als dat werkt zou je een volt meter op je accu kunnen aansluiten om te kijken wat het voltage doet, wordt dat meer of blijft het gelijk of wordt het minder als de motor loopt (ook het toerental een beetje verhogen) .Als het meer wordt heb je waarschijnlijk een kapotte diode maar kun je gewoon rijden .blijft het gelijk moet je op de dynamo gaan kijken of er stroom op de plus komt(kan ook een breuk in de kabel zijn).Wat ook mogelijk is dat je nu een dynamo met ingebouwde regulaar hebt (wat bij wisselstroom dynamo,s veel voorkomt) en dan klopt je aansluit systeem niet meer (had je van tevoren ook een wisselstroom dynamo of een gelijkstroom dynamo). Ik hoop dat ik je wat richtingen heb in kunnen sturen maar anders zou ik er iemand naar laten kijken die er wat van weet anders heb je straks weer een defecte dynamo (diodebrug) of regulaar .m.v.g. Arnold.
Re: Laadstroom probleem, alles al geprobeerd [Opgelost]
Het probleem is opgelost.
Bij de nieuwe regelaar maakt de D- niet rechtstreeks contact met de massa via de behuizing. Deze moet extra aangesloten worden.
Dat is nu gebeurd, en de auto laad weer op.
Nu moet ik nog een sierlijst bocht zoeken en ik ben weer klaar voor het voorjaar.
(http://www.vccbfotos.be/forum/viewtopic.php?f=8&t=2454)
Bij de nieuwe regelaar maakt de D- niet rechtstreeks contact met de massa via de behuizing. Deze moet extra aangesloten worden.
Dat is nu gebeurd, en de auto laad weer op.
Nu moet ik nog een sierlijst bocht zoeken en ik ben weer klaar voor het voorjaar.
(http://www.vccbfotos.be/forum/viewtopic.php?f=8&t=2454)