Ik heb inderdaad slechte dingen over die aftermarket (mechanische) pompjes gehoord. Bij Imker was het ook prijs, als ik me niet vergis. Ik heb kennelijk wel geluk gehad met deze die ik een paar jaar geleden in mijn toenmalige Amazon heb gezet.
Ik geloof niet dat een elektrische pomp meer voordelen biedt boven een mechanische. Het voordeel van een mechanische, is dat deze werkt zolang de motor loopt (daar hij door de motor wordt aangedreven), terwijl een elektrische afhankelijk is van het elektrisch circuit en dus onderhevig kan zijn aan storingen. Waarom zou je een mechanische vervangen door een elektrische?
vermogenverlies
Moderator: Youk
Re: vermogenverlies
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..
Re: vermogenverlies
Reeds benzinedruk voor het starten? Minder storing? Minder mechanisch? Eender welke pomp te plaatsen? Zie alleen maar voordelen eigenlijk
Re: vermogenverlies
Klopt Rubicon, piratenpomp heeft het geen 5 minuten uitgehouden. Daarna met een originele totaal geen probleem meer.Rubicon schreef:Ik heb inderdaad slechte dingen over die aftermarket (mechanische) pompjes gehoord. Bij Imker was het ook prijs, als ik me niet vergis. Ik heb kennelijk wel geluk gehad met deze die ik een paar jaar geleden in mijn toenmalige Amazon heb gezet.
Ik geloof niet dat een elektrische pomp meer voordelen biedt boven een mechanische. Het voordeel van een mechanische, is dat deze werkt zolang de motor loopt (daar hij door de motor wordt aangedreven), terwijl een elektrische afhankelijk is van het elektrisch circuit en dus onderhevig kan zijn aan storingen. Waarom zou je een mechanische vervangen door een elektrische?
240DL 1986 196000km
164E 1973 151000km
164E 1973 151000km
Re: vermogenverlies
En waarom is dat een voordeel??Pieter schreef:Minder mechanisch?
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..
Re: vermogenverlies
Zoals je zelf ook al aanhaalde. Dingen die kunnen afbreken, je kan ze overal plaatsen, je kan ze gemakkelijk onderbreken/uitschakelen. Allemaal moeilijker bij een mechanische.
Vergelijk het met een mechanisch horloge, allemaal leuk en interessant. Maar gewoon inferieur aan een quartz/digitaal systeem.
Vergelijk het met een mechanisch horloge, allemaal leuk en interessant. Maar gewoon inferieur aan een quartz/digitaal systeem.
Re: vermogenverlies
En als de batterij op is, of ze lekt, de bliksem slaat in (bij netstroom), je printplaat corrodeert, je LED's het begeven, je kabels schuren door.. dan zit je daar met je 'superieur' digitaal systeem. Ik bedoel gewoon; ik denk niet dat je er per definitie van moet uitgaan dat, omdat iets elektronisch is, het daarom ook beter is! Dat - in dit voorbeeld - de hefboom van de pomp afbreekt is duidelijk te wijten aan een productiefout en inferieure kwaliteit van een aftermarketexemplaar. Terwijl de origineel Volvo-exemplaren zich dan weer decennia en duizenden kilometers lang bewezen hebben. Eenzelfde probleem zou je net zo goed bij een elektrische kunnen hebben (productiefouten/inferieure kwaliteit)..
Uiteraard zal elk van de beide versies - elektronisch of mechanisch - zijn eigen specifieke voor- en nadelen hebben, maar er vanuit gaan dat elektronisch superieur is, vind ik bij het haar getrokken hoor. Een goedkoop 'quartz' horloge houdt het soms ook maar een maand vol. Elektronica is vaak gevoeliger voor allerhande externe factoren (condensatie, corrosie, temperatuur..). Mechanisch is misschien soms minder nauwkeurig, maar is vaak door zijn eenvoud van techniek een langer leven beschoren (makkelijker onderhoud/herstel). Mijn ervaring is - zeer algemeen en breed genomen - dat mechanische constructies (zowel in auto's als in het dagelijkse leven) doorgaans langer meegaan en minder problemen opleveren. Bovendien is elektronisch materiaal afhankelijk van een externe bron om te werken (en belast dus het elektrisch circuit nog meer), een mechanische pomp werkt gewoon altijd.
Uiteraard zal elk van de beide versies - elektronisch of mechanisch - zijn eigen specifieke voor- en nadelen hebben, maar er vanuit gaan dat elektronisch superieur is, vind ik bij het haar getrokken hoor. Een goedkoop 'quartz' horloge houdt het soms ook maar een maand vol. Elektronica is vaak gevoeliger voor allerhande externe factoren (condensatie, corrosie, temperatuur..). Mechanisch is misschien soms minder nauwkeurig, maar is vaak door zijn eenvoud van techniek een langer leven beschoren (makkelijker onderhoud/herstel). Mijn ervaring is - zeer algemeen en breed genomen - dat mechanische constructies (zowel in auto's als in het dagelijkse leven) doorgaans langer meegaan en minder problemen opleveren. Bovendien is elektronisch materiaal afhankelijk van een externe bron om te werken (en belast dus het elektrisch circuit nog meer), een mechanische pomp werkt gewoon altijd.
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..