volvo amazon houd in bij gas geven

Stel hier al je technische vragen over Volvo en Volvo-oldtimers.

Moderator: Youk

Plaats reactie
Steve
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mar 2015, 16:55

volvo amazon houd in bij gas geven

Bericht door Steve » 06 jun 2015, 10:26

hallo!

Sinds gisteren heb ik ruzie met mijn amazon! ik reed op de snelweg en ineens begon de auto heel erg "in te houden". ik gaf dus gas maar hij accelereede niet. uiteindelijk op de pechstrook beland waar de motor uit viel. daar ik in de stortregen reed en er op de kapoo een grote luchthapper is voorzien dacht ik aan de carburateurs (dubbele s/u) die nat geworden waren... delco even open gedaan en de plaatjes die verbonden zijn met de bougiekabels in de kap van de delco zagen zeer zwart dus deze even licht opgeschuurd. nafttoevoer naar de carburateurs gecheckt en dit was ook ok. na veel proberen weer in gang geraakt en mn weg even verder kunnen zetten. op 2 km van mn deur t zelfde voorgehad en dan de auto maar naar huis gesleept. gisterenavond nog wat gesleuteld met als resultaat dat de motor nu wel draait in roulanti maar bij de eerste testrit vanmorgen bleek t direct weer mis. de auto viel nu niet meer stil maar houd meteen in onder boven de 30 per uur... heeft er iemand ideeen??? ik heb de indruk dat t probleem op de eerste carburateur ligt...

Grts, Steve

arnodoomen
Berichten: 69
Lid geworden op: 11 nov 2011, 17:18
Locatie: Ham 3945

Re: volvo amazon houd in bij gas geven

Bericht door arnodoomen » 06 jun 2015, 20:34

Hall,je had het over fikse regen , is het vocht in en om de verdeler kap ? Of benzine pomp ,Druk meten .Kan ook een vlotter naald blijven hangen . m.v.g. Arnold.

Steve
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mar 2015, 16:55

Re: volvo amazon houd in bij gas geven

Bericht door Steve » 08 jun 2015, 20:53

ik heb de stroomverdeler vandaag gecheckt, lijkt allemaal normaal, de contactpunten terug opgeschuurd, bougiekabels vervangen en de bougies zelf ook . vacumslang van delco naar carbu is ook niets aan te zien. helaas t zelfde verhaal. de wagen slaat over maar start heel moeilijk.eens hij draait hoor je ook enkele knallen (van benzine die dan pas verbrand) je hoort gewoon al dat er iets niet juist zit. de carbus (vooral de eerste) maakten ook een geluid dat niet normaal klonk.

Gebruikersavatar
Rubicon
Berichten: 1305
Lid geworden op: 04 dec 2006, 20:33
Locatie: Evergem

Re: volvo amazon houd in bij gas geven

Bericht door Rubicon » 09 jun 2015, 08:46

Klinkt als een veel te rijk mengsel. Carburateurs toch maar even goed nakijken.
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..

Gebruikersavatar
stef25042504
Berichten: 332
Lid geworden op: 21 okt 2004, 21:03
Locatie: Bilzen

Re: volvo amazon houd in bij gas geven

Bericht door stef25042504 » 11 jun 2015, 13:44

Misschien een beetje olie bijvullen in de SU's.
Blijven de vlotters niet hangen?
Kunnen de zuigers in de SU nog vlot bewegen?
Is de naftpomp nog goed?
Heb je geen vuil in de naftbak?
Staat de ontsteking juist?
Zijn de luchtfilters proper?
Heb je nog genoeg druk op alle pistons?
Blijft er geen sproeier hangen onder aan de SU's?
Waarschijnlijk is het geen van boven op genoemde dienen, is het gans iets anders.

Plaats reactie