Spuiten PV544

Stel hier al je technische vragen over Volvo en Volvo-oldtimers.

Moderator: Youk

Plaats reactie
Jan Flebus
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 mar 2013, 16:40

Spuiten PV544

Bericht door Jan Flebus » 08 jul 2015, 15:29

Hallo,
Kan er iemand mij een goed adresje bezorgen voor het spuiten van mijn PV544
Alvast bedankt voor reacties
Jan

Gebruikersavatar
Youk
Berichten: 206
Lid geworden op: 03 nov 2010, 21:19
Locatie: Sint-Amands

Re: Spuiten PV544

Bericht door Youk » 08 jul 2015, 20:11

Misschien wel handig als je even vermeld van welke regio je bent en eventueel hoever je maximaal zou willen gaan. We kunnen wel van over heel het land adressen beginnen doorgeven, maar ik denk niet dat het handig is als je bijvoorbeeld 150 km moet rijden om er te komen.

Jan Flebus
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 mar 2013, 16:40

Re: Spuiten PV544

Bericht door Jan Flebus » 09 jul 2015, 23:12

Hallo,
Ikzelf ben van Schelle bij Antwerpen
Ergens binnen een straal van 30km lijkt mij best te doen
Vriendelijke groeten

Pieter
Berichten: 528
Lid geworden op: 19 feb 2013, 13:27

Re: Spuiten PV544

Bericht door Pieter » 10 jul 2015, 11:57

Maar als je op een bedrag van een paar duizend euro een paar honderd kan uitsparen lijkt heel belgië, nederland en grote delen van frankrijk en duitsland zelfs een optie :?:

Gebruikersavatar
Youk
Berichten: 206
Lid geworden op: 03 nov 2010, 21:19
Locatie: Sint-Amands

Re: Spuiten PV544

Bericht door Youk » 10 jul 2015, 14:57

Klopt, je kan misschien een paar honderd euro uitsparen, om dan misschien een paar honderd euro te moeten uitgeven aan transport. Niet vergeten als je je wagen weg doet om te spuiten moet je ook nog thuis geraken. Dus met 2 wagens naar ginder? Je kunt natuurlijk altijd geluk hebben en een héél goede aanbieding vinden dat extra kosten er nog uitkomen. Komt erop neer: goed vergelijken en aan alle kosten denken.

Wat betreft, Schelle, dat is al niet zo ver van mij vandaan. Ik woon in Sint-Amands (andere kant van de Rupel dus). Daar heb je carrosserie Tierens. Ben ik zelf al geweest met enkele schadegevallen. Altijd goed verder geholpen en redelijk geprijst (niet spotgoedkoop natuurlijk). Ik weet dat er mensen van de club zijn die daar al complete wagens hebben laten spuiten ook en ook daar tevreden over zijn. Verder werkt deze toch regelmatig aan oldtimers, ben er enkele dagen geleden nog gepasseerd en toen stonden er 2 mustangs. De ene was afgewerkt en ging men die dag nog komen halen, de andere was nog wel wat werk aan.

Hier vind je zijn gegevens, even informeren kan nooit kwaad.

ababbel
Berichten: 262
Lid geworden op: 12 feb 2011, 12:36

Re: Spuiten PV544

Bericht door ababbel » 10 jul 2015, 20:47

Voor mij prefereert een goede spuiter uit de omgeving. Het hoeft niet de goedkoopste te zijn maar wel een degelijke kwaliteit, want herlakken doe je niet om de haverklap. Directe afspraken en juiste inschatting van de werken door het kunnen aanschouwen van de staat en het opmeten van het oude lakwerk is heel belangrijk. Bij een latere herstelling (door bv een kras, deuk of iets dergelijks) hoef je niet voor een lange transport te zorgen en hij kent jouw bolide ondertussen al. :wink:
Internationaal ga ik zeker niet, daar er hier heel goede Belgische carrosseriewerkplaatsen zijn. Goed als je aan de grens woont, dan kan je dat nog overwegen. Maar alleen al als er iets mis gaat. Dan zal, bij een internationaal geschil, jouw rechtspreker dieper in jouw buidel tasten, dan dat de spuiter om de hoek dat zou doen! :roll:
Ik hoop dat je een goede en bevredigende oplossing vindt, want een PV verdient nu eenmaal een goede, mooie en originele lakkleur. suc6.
240 = Echt zweeds staal op rubberen banden.

Gebruikersavatar
lucas
Berichten: 379
Lid geworden op: 04 feb 2008, 13:08
Locatie: Oostende

Re: Spuiten PV544

Bericht door lucas » 14 jul 2015, 20:54

ababbel schreef:Voor mij prefereert een goede spuiter uit de omgeving. Het hoeft niet de goedkoopste te zijn maar wel een degelijke kwaliteit, want herlakken doe je niet om de haverklap. Bij een latere herstelling (door bv een kras, deuk of iets dergelijks) hoef je niet voor een lange transport te zorgen en hij kent jouw bolide ondertussen al.
Inderdaad, en bij een latere herstelling zal de spuiter geen twee keer moeten proberen om de originele kleur (mengsel) te vinden.
65.000 Km met de P1800, op 14 jaar tijd, SP95, zonder loodvervanger!
Verkocht.

Plaats reactie