bobine van volvo 244L 1.9 bouwjaar 03-1979

Stel hier al je technische vragen over Volvo en Volvo-oldtimers.

Moderator: Youk

Plaats reactie
petermyriam
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2015, 16:34

bobine van volvo 244L 1.9 bouwjaar 03-1979

Bericht door petermyriam » 18 jul 2015, 23:24

Hallo, wij hebben een aantal weken geleden een Volvo gekocht. Heel tevreden mee en was picobello in orde. Toen we echter 2 dagen geleden op weg naar huis reden viel die stil. Enkele keren opnieuw proberen te starten, maar niets. Dus toen maar Touring gebeld en volgens die man was het probleem de bobine. Dus wij zijn netjes naar huis gebracht en toen begon de zoektocht naar een andere bobine. Met de gewone gegevens die op het inschrijvingsbewijs staan kwam ik jammer genoeg niet ver, dus de bobine er maar uitgehaald. De bobine is een Bosch 0221122006. Heel wat zoekwerk en gebel, ook naar Volvo dealer, waar ik informeerde naar de motorcode maar die kon die niet vinden aan de hand van de gegevens van het inschrijvingspapier, uiteindelijk een automaterialenzaak gevonden die aan de hand van de gegevens van de bobine kon vertellen dat die bobine niet meer geleverd kon worden en stelde een andere bobine voor aan de hand van de gevens van de auto. Nu konden we vandaag die bobine, een beru Z106 gaan halen maar de auto deed nog steeds niets. De bobine geeft geen vonk. Ik goed gekeken op de bobine en zie dat er op staat dat die past als alternatief Bosch 0 221 119 027. Toen maar de beru gegoogeled en ik betwijfel nu of we wel de goede bobine gekregen hebben. Kan iemand me vertellen of we de goede bobine hebben of zou deze het gewoon moeten doen? Mvg Myriam en Peter

Gebruikersavatar
DJ_Karinsky
Berichten: 1584
Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
Locatie: 9940
Contacteer:

Re: bobine van volvo 244L 1.9 bouwjaar 03-1979

Bericht door DJ_Karinsky » 20 jul 2015, 21:55

Uw motortype kan je uithalen uit het chassisnr, diegene die je aan de telefoon gehad hebt wist dat blijkbaar niet. Wellicht een B19A motor heb je als't een 1.9L is. Is uw oude bobine kapot ? Kan je uitmeten (mbv weerstandsmeter - ohmmeter) , hetzelfde met de nieuwe. Is ze wel goed aangesloten aan de primaire kant (de kleine draadjes op uw bobine) ?? klem 15 is +12V , 1 moet van de contactpunten komen. Opgelet goed aansluiten !! Is't niet zo dat uw contactpunt verkeerd afgesteld staat of kapot of condensator kapot van uw contactpunt ? stroomverdeelkap versleten ?
Volvo nr van uw bobine : 1219230 . Die bosch is nog te verkrijgen. 70 euro ... Advanced performance parts heeft ook bobines en maakt ze zelf (op bestelling)
Volgens mij moet die Beru het gewoon doen.
0221119027 werd gebruikt voor B20A, B19A en B21A , dus zou ook moeten werken voor uw motor.
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html

Plaats reactie