Ombouw naar Elektronische ontsteking

Stel hier al je technische vragen over Volvo en Volvo-oldtimers.

Moderator: Youk

Plaats reactie
VOLVORD
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 jul 2008, 09:19
Locatie: Erembodegem

Ombouw naar Elektronische ontsteking

Bericht door VOLVORD » 27 apr 2016, 19:15

Hallo,
Ik heb een ombouwkit van E-spark gekocht- 3BOS4C2 - voor stroomverdeler Bosch JFR4 (zonder vacuumdoos) voor mijn P1800S van 1967.
Ik monteer alles zoals voorgeschreven (rode draad :plus , zwarte draad uitgang bobijn (1)).Om zeker te zijn dat ik steeds + heb leg ik (voorlopig) de rode draad aan de + batterij).
1é cil BDP,rotor op merkteken op de rand van de stroomverdeler -alles in de wagen gemonteerd : res. motor wil niet starten.Stroboscoop aangesloten,(jammer genoeg zonder voorontstekingshoekmeter),WEL lichtflitsen.
Delco verdraaid : geen resultaat.
Moet die zwarte ring die ik over de verdeleras schuif in een welbepaalde stand gemonteerd worden ? d'er is anders niets van geschreven in de bijgevoegde montagehandleiding.

Alles uitgebouwd en opnieuw gemonteerd in de werkbbank als test aangedreven mbv een boormachine : res. : perfecte vonken.
Terug in de auto gemonteerd (reeds 4x herbegonnen) : motor start niet.
Ik koppel de draad van de t/min af : geen resultaat.
Ik monteer terug de vis platinés : alles werkt perfect (dus aan het kontaktslot kan het ook niet liggen).

Wat doe ik verkeerd ?

Groeten

Etienne N.

Gebruikersavatar
lucas
Berichten: 379
Lid geworden op: 04 feb 2008, 13:08
Locatie: Oostende

Re: Ombouw naar Elektronische ontsteking

Bericht door lucas » 27 apr 2016, 21:56

Hallo,

Wat is het voordeel van een elektronische ontsteking, behalve miserie zoeken?
Ik rijd al 40.000 Km met mij contactpunten, en ze zijn nog niet versleten.
65.000 Km met de P1800, op 14 jaar tijd, SP95, zonder loodvervanger!
Verkocht.

Gebruikersavatar
Rubicon
Berichten: 1305
Lid geworden op: 04 dec 2006, 20:33
Locatie: Evergem

Re: Ombouw naar Elektronische ontsteking

Bericht door Rubicon » 30 apr 2016, 12:32

Dat lijkt me een beetje cru gesteld. Elektronische ontsteking levert een mooiere curve op, zuiniger verbruik en een mooiere (regelmatigere) loop. Sommige ervaren wat issues of problemen bij de installatie ervan, maar door de band heen zijn veel gebruikers er erg tevreden van. Indien goed geplaatst, gaat elektronische ontsteking ook een veelvoud langer mee dan de conventionele puntjes. En als je het toch niet vertrouwt, leg je de oude puntjes / verdeler in de kofferbak. Omzetten is dan zo gebeurd.

Ik kan je helaas niet helpen met je probleem, misschien is er iemand anders die er wat van kent? Best ook eens zoeken op het Nederlandse VKV-forum.
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..

Plaats reactie