Geen raad meer met c70 t5

Stel hier al je technische vragen over Volvo en Volvo-oldtimers.

Moderator: Youk

Plaats reactie
Primo
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 aug 2016, 23:56

Geen raad meer met c70 t5

Bericht door Primo » 22 aug 2016, 12:12

Beste mensen ik heb me juist een c70 t5 gekocht en zit met een groot probleem

De wagen draait soms op 4 celinders (wagen heeft gas van vialle)
Als hij op 4 poten draait heeft hij dit op benzine en op gas. Ook is het raar dat dit probleem zich voordoet vanaf het starten .
Dus voor een voorbeeld te geven .ik stap in en ik rijd naar men ouders circa 6 km.hij draait 4 cilinders. Ik vertrek bv 2 uur later en hij rijd terug op 5

VORIGE EIGENAAR HEEFT BOUGIES BOUGIEKABELS EN ROTOR VERVANGEN

ik dacht dat het probleem opgelost was er was een kabel in kabelboom verbrand is reeds vervangen en auto reed perfect

Het zou niet aan de motor liggen maar iemand een gedacht van

Mvg

ababbel
Berichten: 262
Lid geworden op: 12 feb 2011, 12:36

Re: Geen raad meer met c70 t5

Bericht door ababbel » 22 aug 2016, 17:03

Wanneer die op 4 cilinders draait, zou ik die stil zetten en bougies uitdraaien en kijken welke bougie er droog is!
Zijn allen nat? Dan kan het elektrisch of elektronisch zijn? Eentje droog dan komt het wss van een verstuiver of zijn aansturing (ook al elektronica).
Mogelijks een slecht contact te velde. Is een vieze panne en de volledige herstelling kan lang op zich laten wachten.
Geen info van het zelfdiagnosesysteem?
240 = Echt zweeds staal op rubberen banden.

Gebruikersavatar
texaco
Berichten: 398
Lid geworden op: 20 feb 2016, 10:12
Locatie: Gavere

Re: Geen raad meer met c70 t5

Bericht door texaco » 22 aug 2016, 17:36

Mocht er een OBD2 poort op de wagen zitten, zou ik hem eens (laten) uitlezen.
Nogal een basis Volvo-forum antwoord, maar soms wel t'makkelijkste om het de wagen 'zelf te vragen' wat er scheelt.
Volvo 164 '1972
Afbeelding
Afbeelding

Primo
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 aug 2016, 23:56

Re: Geen raad meer met c70 t5

Bericht door Primo » 22 aug 2016, 20:51

Uitlezen is reeds gebeurt en geeft geen foutcode. Dit zal warschijnlijk enkel te lezen zijn indien de auto het probleem heeft. Natuurlijk had de auto het toen niet. Nu heeft een oude mechanieker val volvo me gezegt dat het de sensor aan het vliegwiel kan zijn ? Maar ik ben eerder aan het denken dat het de regelunit kan zijn ?

Primo
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 aug 2016, 23:56

Re: Geen raad meer met c70 t5

Bericht door Primo » 22 aug 2016, 20:52

Oh ja de bougies hebben de kleur zoals het moet zijn

Gebruikersavatar
DJ_Karinsky
Berichten: 1584
Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
Locatie: 9940
Contacteer:

Re: Geen raad meer met c70 t5

Bericht door DJ_Karinsky » 25 aug 2016, 10:23

nokkenassensor ok ? andere sensoren ook goed ?
bougiekabels nog ok ? gewoon eens doormeten met een Ohm-meter, misschien liggen ze toch onderbroken .... met af te gaan op "de vorige heeft het vervangen" ... best zelf eens kijken ook of het daadwerkelijk zo is.
Bobine nog ok ? Best ook uitmeten op weerstand. Kan onderbreking geven na warm worden enz.
Injectoren nog ok ? (weerstand meten)
Hoeveel km heeft die motor ?
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html

arnodoomen
Berichten: 69
Lid geworden op: 11 nov 2011, 17:18
Locatie: Ham 3945

Re: Geen raad meer met c70 t5

Bericht door arnodoomen » 27 aug 2016, 14:17

Benzine of gas heeft waarschijnlijk geen storing .Hoe oud is de auto ,heeft hij een verdeelkap? of 5 bobines ? dat maakt een verschil met zoeken en ook welke uitlees apparatuur je kunt gebruiken. De eerste types hebben een verdeelkap en daardoor veel minder elektronica .Ik zou dus nakijken of er geen olie in de verdeelkap komt door een lekke kering kun je gelijk je rotor bekijken en de binnenkant van je verdeelkap bekijken en alles met een ohm meter doormeten .Je zou ook in de bougie gaten kunnen kijken of daar geen olie in is gekomen bij vullen of vocht deze zijn nogal diep en daar kan storing doorkomen. Deze auto's zijn ook gevoelig voor het merk materiaal dat gebruikt is , Ik heb er zelf een gehad die heel slecht liep op beru bougies . Je kunt de sensoren alleen meten wanneer er een storing is en die moet dan ook elke keer op het zelfde moment zijn. Je hebt voor de eerste serie nog knipperlampjes waar je de storing mee kunt meten dit gaat waarschijnlijk de auto die je hebt via een obd stekker met ingebouwd lampje dan kun je dit zien door de hoeveel keer hij knippert(als je wil mail ik je wel een foto van zo'n stekker ,er is daar een lijstje voor. Deze kun je opzoeken op internet. De latere series hebben 5 bobines ik neem aan uit het verhaal dat je deze niet hebt .Heel veel succes.

Primo
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 aug 2016, 23:56

Re: Geen raad meer met c70 t5

Bericht door Primo » 30 aug 2016, 23:10

Onderbreking in gas relais , dit is nu opgelost. Bedankt aan iedereen voor de goede raad

Grtz primo

Plaats reactie