Hallo,
Ik ben reeds een 4-tal jaar de gelukkige eigenaar van een P1800S uit 1964.
De wagen is begin de jaren 80 uit Amerika ingevoerd geweest en heeft dan een volledige restauratie ondergaan. Ook de motor is dan volledig gereviseerd geweest.
Momenteel ben ik bezig enkele zaken terug in orde te brengen.
1 van die zaken is het aanpassen van de cilinderkop zodat ik met loodvrije benzine kan rijden.
Gisteren de kop eraf gehaald en het viel me op dat enkel de uitlaatklep van de 1e cilinder wit gekleurd was. Volgens mij duidt een witte klep op een goede verbranding en dus een goede afstelling van de carb. Maar hoe komt het dan dat de uitgangsklep van de 2e cilinder, die toch door dezelfde carb gevoed wordt, dit niet heeft?
Deze zou toch ook wit moeten zijn of zie ik dit verkeerd?
Voor alle duidelijkheid heb ik er een foto bijgevoegd.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
1 witte klep cilinderkop B18
Moderator: Youk
Re: 1 witte klep cilinderkop B18
Met de kleur van de klep is er niets mis om jou ongerust over te maken. Alleen zal die mss iets minder goed afdichten en slechter afgekoeld worden.
Dit hoeft niet echt veel te zijn zodat de klep wat minder terug komt! Meet eens extra de lifthoogte na van de nok. De klepveer en afdichting ook eens bekijken.
Maar als je een revisie doet van de kop wordt alles opgelost, toch?
Ziet er een mooi afgestelde motor uit!
Dit hoeft niet echt veel te zijn zodat de klep wat minder terug komt! Meet eens extra de lifthoogte na van de nok. De klepveer en afdichting ook eens bekijken.
Maar als je een revisie doet van de kop wordt alles opgelost, toch?
Ziet er een mooi afgestelde motor uit!
240 = Echt zweeds staal op rubberen banden.
Re: 1 witte klep cilinderkop B18
Bedankt voor de reactie!
De nieuwe kop ligt erop en hiermee zou alles opgelost moeten zijn
We zijn terug klaar om te toeren!
De nieuwe kop ligt erop en hiermee zou alles opgelost moeten zijn
We zijn terug klaar om te toeren!
Re: 1 witte klep cilinderkop B18
Nieuw of vernieuwde kop heeft steeds een andere eigenschap aan de auto. Als referentie kan je een compressietest en een lektest doen. Altijd goed voor latere diagnoses.
Veel veilige kilometers en vooral veel toergenot!
Veel veilige kilometers en vooral veel toergenot!
240 = Echt zweeds staal op rubberen banden.
-
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 11 nov 2011, 17:18
- Locatie: Ham 3945
Re: 1 witte klep cilinderkop B18
Voor mij lijkt het dat de witte klep meer lucht in het mengsel had door bijvoorbeeld lekke inlaat pakking en de verbrandingstemperatuur daardoor hoger was ,of op het inlaatspruitstuk een lekke vacuum slang .