Ervaring met Polar Parts

Stel hier al je technische vragen over Volvo en Volvo-oldtimers.

Moderator: Youk

Plaats reactie
Andreas
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 feb 2017, 18:46

Ervaring met Polar Parts

Bericht door Andreas » 09 okt 2017, 20:27

Hallo allemaal,

Graag zou ik de meningen horen van wie ervaring heeft met onderdelen te bestellen bij Polar Parts. Het is vooral de kwaliteit van de onderdelen waar ik mij vragen over stel. De onderdelen zijn er vrij goedkoop en dat doet mij altijd wat twijfelen. Ik zou er een distributieriemkit willen bestellen voor mijn 240 incl watermpomp en allerlei dichtingen. Dit zijn toch onderdelen die kwaliteitsvol moeten zijn gezien hun vitale functie.

Alle meningen zijn welkom en eventueel ook van de mensen die een ander verkooppunt aanraden.

Alvast bedankt,

Andreas
Volvo 240 2.3K 1987

Gebruikersavatar
Volvodiesel
Berichten: 426
Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:28
Locatie: Oordegem

Re: Ervaring met Polar Parts

Bericht door Volvodiesel » 10 okt 2017, 00:36

Hoi

Met Polar Parts heb ik geen ervaring.

Ik koop mijn spullen altijd bij www.Skandix.de of www.Atp-autoteile.de. Nog nooit problemen mee gehad en altijd een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Bij Skandix kan je kiezen tussen huismerk of origineel Volvo. Bij ATP kan je ook gewoon voor merken als Bosch, Contitech of SKF kiezen.

Succes!!
164 Overdrive B30A 1970 / 242 DL B19A 1979 / 244 GL D24 1986 / 744 GLE D24T 1987/ XC70 D5244T10 2010

ababbel
Berichten: 262
Lid geworden op: 12 feb 2011, 12:36

Re: Ervaring met Polar Parts

Bericht door ababbel » 10 okt 2017, 13:24

Ieder koopt zijn onderdelen waar het hem best mogelijk is. Voor de ene is de prijs doorslaggevend voor de andere de kwaliteit en zo meer.
Voor algemene zaken is de kwaliteit niet echt de hoofdzaak, denk ik, maar voor zaken die het hart van de auto aangaan (remmen, motor, enz ....) daar zou ik niet op beknibbelen.
PP heeft een reputatie (uit fora) van niet altijd merkgebonden producten aan te bieden. Je hoort me niet zeggen dat ze kwalitatief minder zijn, maar voor distributie en zo zou ik toch niet deze site aanbevelen. Een dealer zal je steeds de juiste producten, die bij je motor horen, leveren alhoewel dit niet altijd de oude Volvoproducten horen te zijn.
Je doet en handelt naar best vermogen, maar ik zou daar niet de gezochte producten bestellen! :wink:
Werkritme distributieriem Volvo (240) is 6 jaar of 80K kilometer, alhoewel er vele zijn die na 60K reeds wisselen!
Let wel op, bij de 240 zijn er twee soorten riemen. Zie dat je de goede bekomt!
Suc6 alvast. :)
240 = Echt zweeds staal op rubberen banden.

Andreas
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 feb 2017, 18:46

Re: Ervaring met Polar Parts

Bericht door Andreas » 10 okt 2017, 18:26

Bedankt voor de reacties.

Meestal bestel ik mijn onderdelen ook via algemene sites zoals autoonderdelen24.be (onderdeel van autodoc). Wat je wel vaak hebt op dergelijke is dat de lijst van de passende voertuigen niet altijd zo correct is. Ik ben nogal kritisch op de kwaliteit van de onderdelen en aangezien polarparts geen fabrikanten opgeeft is het dus een 'no go' geworden.
Die site van Skandix lijkt mij wel interessant voor onderdeelnummers op te zoeken en meer volvo gerichte onderdelen te kopen.

Kan je gemakkelijk onderdelen bestellen bij de dealer, of zijn ze je liever kwijt dan rijk?

Ik heb geen service historiek van mijn 240 dus de leeftijd en km-stand van de distributieriem is mij een raadsel. Visueel ziet de riem er nog ok uit, maar ze wordt toch zo spoedig mogelijk vervangen. Klopt het dat een B230K van '87 de versie van 123 tanden heeft?
Volvo 240 2.3K 1987

Gebruikersavatar
DJ_Karinsky
Berichten: 1584
Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
Locatie: 9940
Contacteer:

Re: Ervaring met Polar Parts

Bericht door DJ_Karinsky » 13 okt 2017, 13:53

http://www.estateservices.nl (ook merk of niet merkgebonden) , ben er heel tevreden over, wel nog geen distririem gekocht daar.

http://www.rexbo.eu (sommigen zijn er niet zo content van , meer mbt service dan, niet de producten) , ik mag er niet van klagen.

http://www.mister-auto.be ook al spul gekocht (gates)

ook nog oscaro.be of .com , cvi-automotive.se , scandcar.nl , nordicar.nl (duur) , enz .... maar geen ervaringen mee.

Ik vergelijk tussen de sites onderling qua prijs enzo, soms kan er wel tamelijk wat verschil op gaan zitten voor hetzelfde product of merk.

Voor riem neem ik altijd Gates, Continental, Dayco of ander goed merk , INA / SKF is ook zeer goed mbt spanrollen en andere rollen ...

waterpomp SKF of ander goed merk (er zou een Italiaans merk ook bestaan daar maar dat vertrouw ik persoonlijk niet , geen BROL monteren dus :-D ....)

Origineel volvo kan ook, alles mbt distributie en onderhoud zou nog te verkrijgen zijn bij volvo zei de dealer mij, al gebruikt Volvo zelf ook wel Dayco en INA :-)

Bij mijn '88 240 B230kH laatste riem was ori volvo besteld op VIN nummer (5j geleden wist ik er nog niets van :P ) , tanden weet ik niet , is van 88 . Iets met ronde tanden en vierkante tanden bestaan er dacht ik ... ? (zie site estateservices) is veranderd in 1990 ofzo dus ik denk dat je de eerste versie riem nog moet hebben. Zoeken op onderdeelnr kan ook al veel duidelijkheid brengen (zie vida / vadis en dan gaan zoeken met die nummer op de sites)
Yep, op die sites kloppen de gegevens van de auto meestal niet goed, maar meestal kan je er wel uit afleiden dat het die of die moet zijn, bvb aan de pk's . Bij rexbo is dit vrij juist, nog geen fouten in hun systeem gevonden. Mister auto zitten fouten in.

edit : polar parts ken ik niet, nog nooit van gehoord.
Laatst gewijzigd door DJ_Karinsky op 14 okt 2017, 08:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html

ababbel
Berichten: 262
Lid geworden op: 12 feb 2011, 12:36

Re: Ervaring met Polar Parts

Bericht door ababbel » 13 okt 2017, 21:37

Ik zou er eentje, met alle attributen er bij, bestellen bij de dealer. Via het Vin-nummer, zoals DJ schrijft, heb je steeds het juiste type en de originele nummers. Altijd interessant voor later.
Je bent zeker dat je niet voor verrassingen komt te staan (als er geen foutjes slopen in bestelling en levering!). Het kan iets meer zijn dan op de sites, maar dat is niet altijd zo! Spreek van ondervinding.
Soms is de dealer niet altijd zo duur zoals men meestal wel denkt.
Je komt er wel uit. Suc6 :wink:
240 = Echt zweeds staal op rubberen banden.

Plaats reactie