Hallo,
ik ben al een paar jaar bezig met een 'full restauration' van een P1800 van 1964. Ik probeer hem zo origineel mogelijk te houden, met uitzondering van de onsteking (123-tune) en een conversie van dynamo naar alternator(incl regulator).
Ik heb een nieuwe (dynamo-type) kabelboom en wil deze niet kapot maken, maar zoveel mogelijk hergebruiken voor de Alternator-conversie. Ik haal de oude voltage-regulator eruit en zoek nu naar een schema hoe ik alles kan aansluiten ...
Heeft iemand dit gedaan of heeft iemand daar een schema van (liefst met bestaande kabel kleurcodes etc ...) ? ik zit vast, ik vind wel schema's hoe een alternator te gebruiken, maar niet echt in combinatie met mijn bestaande kabel-boom ?
Graag tips, hulp ?
mvg,
Chris
Houthalen
P1800 - conversie dynamo -> alternator - kabelboom ??
Moderator: Youk
Re: P1800 - conversie dynamo -> alternator - kabelboom ??
Google is je vriend...
Nu, waarom wilt u persé een alternator ipv een dynamo, en een chineze 123 ipv een gewone Bosch verdeler?
Nu, waarom wilt u persé een alternator ipv een dynamo, en een chineze 123 ipv een gewone Bosch verdeler?
65.000 Km met de P1800, op 14 jaar tijd, SP95, zonder loodvervanger!
Verkocht.
Verkocht.
Re: P1800 - conversie dynamo -> alternator - kabelboom ??
Lucas,
Bedankt voor de oplossing, zeer duidelijk! Blijkbaar heb ik op de verkeerde plaats op Google gezocht.
Alternator & 123 was voor mij een beslissing om de wagen wat bedrijfszekerder te maken, ik ben ook van plan om misschien een extra elektrische fan te plaatsen ..
Mvg
Chris
Bedankt voor de oplossing, zeer duidelijk! Blijkbaar heb ik op de verkeerde plaats op Google gezocht.
Alternator & 123 was voor mij een beslissing om de wagen wat bedrijfszekerder te maken, ik ben ook van plan om misschien een extra elektrische fan te plaatsen ..
Mvg
Chris
- stef25042504
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 21 okt 2004, 21:03
- Locatie: Bilzen
Re: P1800 - conversie dynamo -> alternator - kabelboom ??
De blauwe draad(in het schema) van het dashboard, komt van het rode lampje van de batterij.
De Alternator moet stroom krijgen om te kunnen laden en dat is via het batterijlampje.
De Alternator moet stroom krijgen om te kunnen laden en dat is via het batterijlampje.
Re: P1800 - conversie dynamo -> alternator - kabelboom ??
Hallo,
Weten jullie waar het schéma van de 1964 te vinden?
http://p1800.jd.free.fr/Infos%20techniq ... 64mini.jpg
Het blauw draadtje wordt brun/gul, Bruin/geel.
Weten jullie waar het schéma van de 1964 te vinden?
http://p1800.jd.free.fr/Infos%20techniq ... 64mini.jpg
Het blauw draadtje wordt brun/gul, Bruin/geel.
65.000 Km met de P1800, op 14 jaar tijd, SP95, zonder loodvervanger!
Verkocht.
Verkocht.