bobine
Moderator: Youk
Re: bobine
Een P1800 is ver van voor mijn tijd, maar misschien helpt het navolgende.
Loopt de motor nog rustig of zit er soms een hapering in?
Zitten er bij jouw bougies ook dempingweerstanden gemonteerd? Als dat zo is, zou het kunnen dat er ééntje de geest gegeven heeft?
Type bougies het juiste type (W225T1/0,7)?
Heb je het goede type van bobine? Er zijn, meen ik, twee versies, nl: ZS/KZ1/12A (14/3) met bestelnr 238641-5 of het andere is ZS/KZ1/12A (18/1) met bestelnr 238641-8.
HS-kabels nog ok? Dit moet je eens bekijken bij totale donker en de auto draait. Bij overslag zal je vonken zien overslaan tussen de kabels en de massa!
Succes met de zoektocht. Ab
Loopt de motor nog rustig of zit er soms een hapering in?
Zitten er bij jouw bougies ook dempingweerstanden gemonteerd? Als dat zo is, zou het kunnen dat er ééntje de geest gegeven heeft?
Type bougies het juiste type (W225T1/0,7)?
Heb je het goede type van bobine? Er zijn, meen ik, twee versies, nl: ZS/KZ1/12A (14/3) met bestelnr 238641-5 of het andere is ZS/KZ1/12A (18/1) met bestelnr 238641-8.
HS-kabels nog ok? Dit moet je eens bekijken bij totale donker en de auto draait. Bij overslag zal je vonken zien overslaan tussen de kabels en de massa!
Succes met de zoektocht. Ab
240 = Echt zweeds staal op rubberen banden.
Re: bobine
heb ik reeds gedaan doch het help niet .
Re: bobine
Ronald,
Wat heb je reeds gedaan?
Is alles bij de ontsteking nog origineel?
Kan je even wat meer technische info geven hoe nu de ontsteking is opgebouwd?
240 = Echt zweeds staal op rubberen banden.
Re: bobine
alles is nog origineel behalve de bobine
Re: bobine
Ronald,
Het lijkt mij dat de laadtijd van de bobine te lang is. Dat kan de reden zijn waarom ze te warm wordt. Mss de contactjes en condensor even vervangen en herafregelen. Contacthoek zal zo verkleinen en verkort de laadtijd van de bobine.
Suc6. Ab
Het lijkt mij dat de laadtijd van de bobine te lang is. Dat kan de reden zijn waarom ze te warm wordt. Mss de contactjes en condensor even vervangen en herafregelen. Contacthoek zal zo verkleinen en verkort de laadtijd van de bobine.
Suc6. Ab
240 = Echt zweeds staal op rubberen banden.
Re: bobine
zal ik nagaan of alles nog goed is afgesteld
Re: bobine
alles is juist afgesteld en toch heb ik dat probleem nog , om er grijze haren van te krijgn
Re: bobine
Fijn dat alles goed is afgesteld, dat is toch al één zekerheid. Hoeveel is de gemeten contacthoek nu en welk toestel heb je er voor gebruikt? Hoe lang zitten de contactjes er al in?
240 = Echt zweeds staal op rubberen banden.
Re: bobine
Meet de primaire weerstand van de bobijn.(dus de weerstand tussen de beide aansluitingen).Deze moet ongeveer 3 ohm bedragen.Als dit (veel) minder is is dan is de stroomsterkte veel te hoog en wordt de bobijn (heel) heet.
Gr.
Gr.
Re: bobine
eindelijk probleem opgelost van te hete bobine
- DJ_Karinsky
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
- Locatie: 9940
- Contacteer:
Re: bobine
En, waar zat het probleem dan ?
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
Re: bobine
we hebben een 1.2.3 ontsteking gezet en weeral een nieuwe bobine en nu wordt deze laatste niet meer heet
gelukkig maar
gelukkig maar