Stel hier al je technische vragen over Volvo en Volvo-oldtimers.
Moderator: Youk
-
lucas
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 04 feb 2008, 13:08
- Locatie: Oostende
Bericht
door lucas » 20 mar 2008, 09:55
hallo,
Op de foto is de ventilatie van de carter verkeerd of juist?
Op de mijn is omgekeerd. De ventiel van de carter wordt verbonden met het inlaatspruitstuk, en de dop met de luchtfilter.
Wie heeft gelijk?
65.000 Km met de P1800, op 14 jaar tijd, SP95, zonder loodvervanger!
Verkocht.
-
stef25042504
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 21 okt 2004, 21:03
- Locatie: Bilzen
Bericht
door stef25042504 » 20 mar 2008, 19:16
Dit probleem heb ik niet.
De karterventilaitie gaat bij mijn PV544 rechtstreeks naar beneden.
-
volvop31
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 09 nov 2004, 19:31
- Locatie: Schoten
Bericht
door volvop31 » 20 mar 2008, 21:15
Het hangt er van af of het een B18 of een B20 is.
One old Volvo for life
-
lucas
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 04 feb 2008, 13:08
- Locatie: Oostende
Bericht
door lucas » 20 mar 2008, 21:46
Hallo,
Het gaat om een B18, van 1965.
65.000 Km met de P1800, op 14 jaar tijd, SP95, zonder loodvervanger!
Verkocht.
-
volvop31
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 09 nov 2004, 19:31
- Locatie: Schoten
Bericht
door volvop31 » 21 mar 2008, 09:34
Wat ik op de foto zie zou ok zijn voor een B20.
Voor een B18 moet er een leiding lopen van de olievuldop naar de inlaatcollector en van de zijkant,onderaan links naar de luchtfilter.
One old Volvo for life