Hallo allemaal,
sinds een tweetal weken ben ik in bezit gekomen van een PV544 met 1.8L uit 1964 (Ik plaats binnenkort enkele foto's)
De wagen is half de jaren '80 gerestaureerd (zowel koetswerk als motor) maar heeft sindsdien niet meer gereden.
Ik voorzie deze winter dus een grote demontage- en opmaakbeurt ...
De puristen onder jullie zullen het misschien niet graag lezen maar ik zou er een klassieke rally/racewagen willen van maken. Geen extreem gedoe, zoveel als mogelijk origineel houden maar bv. wel remmen en ophanging een upgrade geven. Ook de motor had ik graag wat meer pit gegeven en ook hier weer geen supersonische ingrepen. Dubbele Webers en een goed koelsysteem heb ik nu in gedachten. Afhankelijk van de €€€'s kan daar misschien nog iets bijkomen (pistonskes, nokkenas,...?).
Over de DO's en DON't s zal ik jullie later nog wel polsen
Momenteel heb ik volgende concrete vragen mbt technische keuring als oldtimer in Vlaanderen.
Zijn deze ingrepen toegelaten ?
1) montage schijfremmen vooraan (incl. servopomp)
2) montage 2 dubbele carbu's ?
3) vervangen ophangingsrubbers door polybushes ?
Alvast bedankt voor jullie reacties en nog veel Volvo rij-en sleutelplezier !
Groetjes,
Peter SOETENS
Erembodegem
PV544 - 1964 - Magda of magdanie ?
Moderator: Youk
Re: PV544 - 1964 - Magda of magdanie ?
Die schijfremmen is discutabel, je hebt geen COC of gelijkvormigheidsattest, dus in principe 'weet men niet' wat er origineel onder zat.
LAngs andere kant moet hij zo origineel mogelijk zijn. Sommige keuringstations maken er geen spel van, andere keuren dan weer direct af.
Die carburateurs zou ik me geen zorgen om maken, wat weten die mannen nu of dat er origineel maar 1 of 2 op stonden, en als de originele kapot gaat/gaan, moet je ze toch vervangen of je kan niet meer rijden, en de originele van die tijd zullen allicht al niet meer beschikbaar zijn, verstaat ge mijne zever
Die bussen mee opletten. Vanaf die mannen zien dat er ergens een blauwe of paarse of gele bus zichtbaar is, weten ze ok wel hoe laat het is. Dat staat in de algemene regelgeving, sowieso verboden in België, die PU bussen. Voor de keuring dan.
Als ze zwart zijn van kleur, gaan ze het misschien niet rap door hebben.
LAngs andere kant moet hij zo origineel mogelijk zijn. Sommige keuringstations maken er geen spel van, andere keuren dan weer direct af.
Die carburateurs zou ik me geen zorgen om maken, wat weten die mannen nu of dat er origineel maar 1 of 2 op stonden, en als de originele kapot gaat/gaan, moet je ze toch vervangen of je kan niet meer rijden, en de originele van die tijd zullen allicht al niet meer beschikbaar zijn, verstaat ge mijne zever
Die bussen mee opletten. Vanaf die mannen zien dat er ergens een blauwe of paarse of gele bus zichtbaar is, weten ze ok wel hoe laat het is. Dat staat in de algemene regelgeving, sowieso verboden in België, die PU bussen. Voor de keuring dan.
Als ze zwart zijn van kleur, gaan ze het misschien niet rap door hebben.
- SVENSK TIGER
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 08 feb 2010, 19:05
Re: PV544 - 1964 - Magda of magdanie ?
Zorg dat "alles" zwart is zeker de bussen en de veren.
Ooit afgekeurd geweest omdat er ik onder een 244 turbo blauwe bussen had gezet en veel gezever met rode achterveren bij een amazon.
Ooit afgekeurd geweest omdat er ik onder een 244 turbo blauwe bussen had gezet en veel gezever met rode achterveren bij een amazon.
Re: PV544 - 1964 - Magda of magdanie ?
Texaco & Svensk Tiger : bedankt !
Ik ga dat op die manier arrangeren.
Nogmaals bedankt
Peter
Ik ga dat op die manier arrangeren.
Nogmaals bedankt
Peter
Re: PV544 - 1964 - Magda of magdanie ?
Zever of niet, de keuring is niet zo belangrijk.
De verzekeringsmaatschappij zal wel weten wat wettelijk is of niet. En U beschermen of niet.
Ik heb een ongeval gehad met mijn P1800.
De expert van de verzekering is DRIE keer komen kijken, met de nodige documenten, om te controleren als mijn auto conform was, o.a. in verband met de carburatoren.
Zolang als er niets gebeurt….
De verzekeringsmaatschappij zal wel weten wat wettelijk is of niet. En U beschermen of niet.
Ik heb een ongeval gehad met mijn P1800.
De expert van de verzekering is DRIE keer komen kijken, met de nodige documenten, om te controleren als mijn auto conform was, o.a. in verband met de carburatoren.
Zolang als er niets gebeurt….
65.000 Km met de P1800, op 14 jaar tijd, SP95, zonder loodvervanger!
Verkocht.
Verkocht.
Re: PV544 - 1964 - Magda of magdanie ?
Dag Lucas,lucas schreef: ↑13 jul 2020, 22:29Zever of niet, de keuring is niet zo belangrijk.
De verzekeringsmaatschappij zal wel weten wat wettelijk is of niet. En U beschermen of niet.
Ik heb een ongeval gehad met mijn P1800.
De expert van de verzekering is DRIE keer komen kijken, met de nodige documenten, om te controleren als mijn auto conform was, o.a. in verband met de carburatoren.
Zolang als er niets gebeurt….
Hopelijk is het goed gekomen met de verzekering voor jouw P1800.
Had jij een omnium (en ken jij een goede expert met kennis van oldtimers én Volvo's om de expertise op te maken)?
Onze 1800S is (bijna) terug klaar nà grondige revisie en we zijn op zoek naar een goede expert.
Vriendelijke groet, Wouter
Re: PV544 - 1964 - Magda of magdanie ?
en goede expert?
Of een expert "tout court".
Voor het omnium heb ik schriftelijk gevraagd aan mijn verzekeringmaatschappij om een expert aan te duiden.
Een expertise kost in de 200 €.
In functie van de bepaalde waarde heb ik een omnium gevraagd, en betaald.
Geen zever!
Of een expert "tout court".
Voor het omnium heb ik schriftelijk gevraagd aan mijn verzekeringmaatschappij om een expert aan te duiden.
Een expertise kost in de 200 €.
In functie van de bepaalde waarde heb ik een omnium gevraagd, en betaald.
Geen zever!
65.000 Km met de P1800, op 14 jaar tijd, SP95, zonder loodvervanger!
Verkocht.
Verkocht.