Het heeft wel wat maar ik zou toch kiezen voor roomwit. Das persoonlijk. Smaken verschillen natuurlijk.cyclinglievens schreef:Wat is jullie mening over deze kleurencombinatie?
http://www.youtube.com/watch?v=U5XW0HDZfwo
kzag deze en mijn plannen om hem roomwit of pistache te herspuiten vervaagden wat
Volvo Amazon 1966 restauratieproject - Cyclinglievens
Moderator: Youk
240DL 1986 196000km
164E 1973 151000km
164E 1973 151000km
-
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 25 aug 2009, 11:03
- Locatie: Lichtervelde
khad die man al gemaild voor een paar onderdelen maar hij verkoopt enkel alles inimker schreef:Is dit niks voor jou??
http://www.kapaza.be/Autos/Oldtimers/22 ... delen.html
Gr, Koen
Op zich wel leuk, maar ook ik zou toch opteren voor het roomwit, of beter nog: pistache (geweldig kleur).cyclinglievens schreef:Wat is jullie mening over deze kleurencombinatie?
http://www.youtube.com/watch?v=U5XW0HDZfwo
kzag deze en mijn plannen om hem roomwit of pistache te herspuiten vervaagden wat
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..
-
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 25 aug 2009, 11:03
- Locatie: Lichtervelde
De originele kleur behouden dus? Mja, mss wel best moest ik hem later van de hand willen doen. Zover zijn we nog nietRubicon schreef:Op zich wel leuk, maar ook ik zou toch opteren voor het roomwit, of beter nog: pistache (geweldig kleur).cyclinglievens schreef:Wat is jullie mening over deze kleurencombinatie?
http://www.youtube.com/watch?v=U5XW0HDZfwo
kzag deze en mijn plannen om hem roomwit of pistache te herspuiten vervaagden wat
Ondertussen maak ik mijn lijstje verder wat er nog allemaal besteld moet worden. Het is weeral een getal met vier cijfertjes
Foto's volgen als ik genoeg materiaal heb. Kheb geen zin om bij elke nieuwe bout een foto te maken.
-
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 25 aug 2009, 11:03
- Locatie: Lichtervelde
Als ik voor mezelf mn uren zou rekenen hoeveel ik er aan spendeer en hoeveel uren ik onderdelen en informatie opzoek via internet, dan wordt de wagen onbetaalbaar
Update: de onderkant in de omgeving van de achteras is gekuist en wordt gedekt met een Zinga zinkverf. Zo blijft alles zeer lang netjes. Daarbovenop komt een elastische bodembeschermer.
Foto's volgen nog.
Update: de onderkant in de omgeving van de achteras is gekuist en wordt gedekt met een Zinga zinkverf. Zo blijft alles zeer lang netjes. Daarbovenop komt een elastische bodembeschermer.
Foto's volgen nog.
Wat is er zo speciaal aan Zinga zinkverf? Waar is het eventueel te verkrijgen?cyclinglievens schreef:Als ik voor mezelf mn uren zou rekenen hoeveel ik er aan spendeer en hoeveel uren ik onderdelen en informatie opzoek via internet, dan wordt de wagen onbetaalbaar
Update: de onderkant in de omgeving van de achteras is gekuist en wordt gedekt met een Zinga zinkverf. Zo blijft alles zeer lang netjes. Daarbovenop komt een elastische bodembeschermer.
Foto's volgen nog.
240DL 1986 196000km
164E 1973 151000km
164E 1973 151000km
-
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 25 aug 2009, 11:03
- Locatie: Lichtervelde
http://www.zinga.eu/ voor meer informatieimker schreef:Wat is er zo speciaal aan Zinga zinkverf? Waar is het eventueel te verkrijgen?cyclinglievens schreef:Als ik voor mezelf mn uren zou rekenen hoeveel ik er aan spendeer en hoeveel uren ik onderdelen en informatie opzoek via internet, dan wordt de wagen onbetaalbaar
Update: de onderkant in de omgeving van de achteras is gekuist en wordt gedekt met een Zinga zinkverf. Zo blijft alles zeer lang netjes. Daarbovenop komt een elastische bodembeschermer.
Foto's volgen nog.
Kathodische bescherming, eigenlijk maak je iets dat gelijkt op een gegalvaniseerde plaat.. en dat roest niet. Het is afkomstig uit de industrie, perfecte roestbescherming.
Deze verf is beschikbaar in de betere doe het zelf zaak. ( of verfwinkel)
In west vlaanderen weet ik twee adressen:
http://www.claerbout.be
http://www.northseapaints.be/nederlands.htm
Contactgegevens van Zinga zelf : (staat op hun site)
Industriepark - Rozenstraat 4
9810 Eke
Belgium
Mss kunnen ze u daar een lijst van verdelers in uw buurt doorgeven.
Laatst gewijzigd door cyclinglievens op 07 jan 2010, 23:59, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 25 aug 2009, 11:03
- Locatie: Lichtervelde
Na wat klop en afschuurwerk kwam er toch een roestgat in mijn reservewielbak tevoorschijn Tis maar een gewone plaat inlassen, maar toch.. weeral werk
Ook de achterruit is eruit, hier kwam ik ook weer voor een onaangename verrassing te staan:
De rand is helemaal weggerot.
Beter nieuws voor de bodem, die is keihard
Oud VS nieuw
De oude draagarm was helemaal doorroest.
Om veiligheidsredenen en voor een gerust gemoed heb ik besloten om alles te vernieuwen.
En een volledige rubberset voor de deuren heb ik ook al gevonden.
De laatste tijd heb ik niet zoveel tijd meer voor het project maar er wordt stukje voor stukje aan verdergewerkt.
Ook de achterruit is eruit, hier kwam ik ook weer voor een onaangename verrassing te staan:
De rand is helemaal weggerot.
Beter nieuws voor de bodem, die is keihard
Oud VS nieuw
De oude draagarm was helemaal doorroest.
Om veiligheidsredenen en voor een gerust gemoed heb ik besloten om alles te vernieuwen.
En een volledige rubberset voor de deuren heb ik ook al gevonden.
De laatste tijd heb ik niet zoveel tijd meer voor het project maar er wordt stukje voor stukje aan verdergewerkt.
Mijn project: http://www.volvoclassicclub.be/forum/viewtopic.php?f=10&t=1037&start=0
-
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 25 aug 2009, 11:03
- Locatie: Lichtervelde
De achterste trekstangen zijn voorzien van nieuwe ophangingsrubbers, gespoten in zinkverf (miserie! de bus verstopte telkens... ) Zoiets koop ik dus niet meer! Een gewoon potje en een kwast zullen ook wel volstaan in het vervolg. Hierover gaat nog een laagje zwarte hamerite.
Voordat de as er terug onder gaat moet ik eerst nog de keerring aan de cardankoppeling van de achterburg vervangen.
foto's volgen
Voordat de as er terug onder gaat moet ik eerst nog de keerring aan de cardankoppeling van de achterburg vervangen.
foto's volgen
Mijn project: http://www.volvoclassicclub.be/forum/viewtopic.php?f=10&t=1037&start=0
Leuk project om te volgen en waar haal jij al die tijd !?
Hier kijk ik naar uit, Cycling. De uitleg en illustraties op p. 132 en 133 "Pinion shaft oil seal - removal and replacement" van de Haynes, zijn me niet duidelijk. En welk gereedschap gebruik je hiervoor, die Volvo-tools of kan dat met iets anders ook ? Ben benieuwd
Amazoniac
"Voordat de as er terug onder gaat moet ik eerst nog de keerring aan de cardankoppeling van de achterburg vervangen.
foto's volgen "
Hier kijk ik naar uit, Cycling. De uitleg en illustraties op p. 132 en 133 "Pinion shaft oil seal - removal and replacement" van de Haynes, zijn me niet duidelijk. En welk gereedschap gebruik je hiervoor, die Volvo-tools of kan dat met iets anders ook ? Ben benieuwd
Amazoniac