Volvo Amazon 1966 restauratieproject - Cyclinglievens

Hier kunnen lopende en opstartende projecten worden voorgesteld.

Moderator: Youk

imker
Berichten: 736
Lid geworden op: 17 jul 2007, 23:41
Locatie: Lichtaart

Bericht door imker » 27 dec 2009, 15:42

cyclinglievens schreef:Wat is jullie mening over deze kleurencombinatie?
http://www.youtube.com/watch?v=U5XW0HDZfwo
kzag deze en mijn plannen om hem roomwit of pistache te herspuiten vervaagden wat :D
Het heeft wel wat maar ik zou toch kiezen voor roomwit. Das persoonlijk. Smaken verschillen natuurlijk.
240DL 1986 196000km
164E 1973 151000km

imker
Berichten: 736
Lid geworden op: 17 jul 2007, 23:41
Locatie: Lichtaart

Bericht door imker » 29 dec 2009, 12:45

240DL 1986 196000km
164E 1973 151000km

cyclinglievens
Berichten: 98
Lid geworden op: 25 aug 2009, 11:03
Locatie: Lichtervelde

Bericht door cyclinglievens » 29 dec 2009, 13:16

imker schreef:Is dit niks voor jou??

http://www.kapaza.be/Autos/Oldtimers/22 ... delen.html

Gr, Koen
khad die man al gemaild voor een paar onderdelen maar hij verkoopt enkel alles in

Gebruikersavatar
Rubicon
Berichten: 1305
Lid geworden op: 04 dec 2006, 20:33
Locatie: Evergem

Bericht door Rubicon » 03 jan 2010, 17:57

cyclinglievens schreef:Wat is jullie mening over deze kleurencombinatie?
http://www.youtube.com/watch?v=U5XW0HDZfwo
kzag deze en mijn plannen om hem roomwit of pistache te herspuiten vervaagden wat :D
Op zich wel leuk, maar ook ik zou toch opteren voor het roomwit, of beter nog: pistache (geweldig kleur).
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..

cyclinglievens
Berichten: 98
Lid geworden op: 25 aug 2009, 11:03
Locatie: Lichtervelde

Bericht door cyclinglievens » 03 jan 2010, 18:06

Rubicon schreef:
cyclinglievens schreef:Wat is jullie mening over deze kleurencombinatie?
http://www.youtube.com/watch?v=U5XW0HDZfwo
kzag deze en mijn plannen om hem roomwit of pistache te herspuiten vervaagden wat :D
Op zich wel leuk, maar ook ik zou toch opteren voor het roomwit, of beter nog: pistache (geweldig kleur).
De originele kleur behouden dus? Mja, mss wel best moest ik hem later van de hand willen doen. Zover zijn we nog niet ;)

Ondertussen maak ik mijn lijstje verder wat er nog allemaal besteld moet worden. Het is weeral een getal met vier cijfertjes :x
Foto's volgen als ik genoeg materiaal heb. Kheb geen zin om bij elke nieuwe bout een foto te maken.

Gerdy
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 sep 2008, 20:52
Locatie: Roeselare

Proficiat

Bericht door Gerdy » 06 jan 2010, 22:46

Proficiat hoor met je project.Je bent enorm goed bezig.Hoeveel vraag je per uur :lol:
Groeten Gerdy

cyclinglievens
Berichten: 98
Lid geworden op: 25 aug 2009, 11:03
Locatie: Lichtervelde

Bericht door cyclinglievens » 06 jan 2010, 23:18

Als ik voor mezelf mn uren zou rekenen hoeveel ik er aan spendeer en hoeveel uren ik onderdelen en informatie opzoek via internet, dan wordt de wagen onbetaalbaar ;)

Update: de onderkant in de omgeving van de achteras is gekuist en wordt gedekt met een Zinga zinkverf. Zo blijft alles zeer lang netjes. Daarbovenop komt een elastische bodembeschermer.
Foto's volgen nog.

imker
Berichten: 736
Lid geworden op: 17 jul 2007, 23:41
Locatie: Lichtaart

Bericht door imker » 07 jan 2010, 00:22

cyclinglievens schreef:Als ik voor mezelf mn uren zou rekenen hoeveel ik er aan spendeer en hoeveel uren ik onderdelen en informatie opzoek via internet, dan wordt de wagen onbetaalbaar ;)

Update: de onderkant in de omgeving van de achteras is gekuist en wordt gedekt met een Zinga zinkverf. Zo blijft alles zeer lang netjes. Daarbovenop komt een elastische bodembeschermer.
Foto's volgen nog.
Wat is er zo speciaal aan Zinga zinkverf? Waar is het eventueel te verkrijgen?
240DL 1986 196000km
164E 1973 151000km

cyclinglievens
Berichten: 98
Lid geworden op: 25 aug 2009, 11:03
Locatie: Lichtervelde

Bericht door cyclinglievens » 07 jan 2010, 23:08

imker schreef:
cyclinglievens schreef:Als ik voor mezelf mn uren zou rekenen hoeveel ik er aan spendeer en hoeveel uren ik onderdelen en informatie opzoek via internet, dan wordt de wagen onbetaalbaar ;)

Update: de onderkant in de omgeving van de achteras is gekuist en wordt gedekt met een Zinga zinkverf. Zo blijft alles zeer lang netjes. Daarbovenop komt een elastische bodembeschermer.
Foto's volgen nog.
Wat is er zo speciaal aan Zinga zinkverf? Waar is het eventueel te verkrijgen?
http://www.zinga.eu/ voor meer informatie :)

Kathodische bescherming, eigenlijk maak je iets dat gelijkt op een gegalvaniseerde plaat.. en dat roest niet. Het is afkomstig uit de industrie, perfecte roestbescherming.

Deze verf is beschikbaar in de betere doe het zelf zaak. ( of verfwinkel)
In west vlaanderen weet ik twee adressen:

http://www.claerbout.be
http://www.northseapaints.be/nederlands.htm


Contactgegevens van Zinga zelf : (staat op hun site)
Industriepark - Rozenstraat 4
9810 Eke
Belgium

Mss kunnen ze u daar een lijst van verdelers in uw buurt doorgeven.
Laatst gewijzigd door cyclinglievens op 07 jan 2010, 23:59, 3 keer totaal gewijzigd.

cyclinglievens
Berichten: 98
Lid geworden op: 25 aug 2009, 11:03
Locatie: Lichtervelde

Bericht door cyclinglievens » 30 jan 2010, 20:45

Na wat klop en afschuurwerk kwam er toch een roestgat in mijn reservewielbak tevoorschijn :roll: Tis maar een gewone plaat inlassen, maar toch.. weeral werk :lol:

Afbeelding

Ook de achterruit is eruit, hier kwam ik ook weer voor een onaangename verrassing te staan:
Afbeelding
De rand is helemaal weggerot.

Beter nieuws voor de bodem, die is keihard :)
Afbeelding

Oud VS nieuw
De oude draagarm was helemaal doorroest.
Om veiligheidsredenen en voor een gerust gemoed heb ik besloten om alles te vernieuwen. :)
Afbeelding

En een volledige rubberset voor de deuren heb ik ook al gevonden.

De laatste tijd heb ik niet zoveel tijd meer voor het project maar er wordt stukje voor stukje aan verdergewerkt.
Mijn project: http://www.volvoclassicclub.be/forum/viewtopic.php?f=10&t=1037&start=0

Gebruikersavatar
lucas
Berichten: 379
Lid geworden op: 04 feb 2008, 13:08
Locatie: Oostende

Bericht door lucas » 30 jan 2010, 22:35

Ze zijn redelijk roestgevoelig, die draagarmen...

Afbeelding

cyclinglievens
Berichten: 98
Lid geworden op: 25 aug 2009, 11:03
Locatie: Lichtervelde

Bericht door cyclinglievens » 05 feb 2010, 20:58

De achterste trekstangen zijn voorzien van nieuwe ophangingsrubbers, gespoten in zinkverf (miserie! de bus verstopte telkens... :evil: ) Zoiets koop ik dus niet meer! Een gewoon potje en een kwast zullen ook wel volstaan in het vervolg. Hierover gaat nog een laagje zwarte hamerite.
Voordat de as er terug onder gaat moet ik eerst nog de keerring aan de cardankoppeling van de achterburg vervangen.
foto's volgen :)
Mijn project: http://www.volvoclassicclub.be/forum/viewtopic.php?f=10&t=1037&start=0

Gebruikersavatar
Rubicon
Berichten: 1305
Lid geworden op: 04 dec 2006, 20:33
Locatie: Evergem

Bericht door Rubicon » 06 feb 2010, 13:03

Goed bezig, Cyclinglievens! Ik blijf het volgen :D
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..

Amazoniac
Berichten: 80
Lid geworden op: 16 jun 2006, 16:42
Locatie: Antwerpen

Bericht door Amazoniac » 11 feb 2010, 13:23

Leuk project om te volgen en waar haal jij al die tijd !?
"Voordat de as er terug onder gaat moet ik eerst nog de keerring aan de cardankoppeling van de achterburg vervangen.
foto's volgen "


Hier kijk ik naar uit, Cycling. De uitleg en illustraties op p. 132 en 133 "Pinion shaft oil seal - removal and replacement" van de Haynes, zijn me niet duidelijk. En welk gereedschap gebruik je hiervoor, die Volvo-tools of kan dat met iets anders ook ? Ben benieuwd :P

Amazoniac

Amazoniac
Berichten: 80
Lid geworden op: 16 jun 2006, 16:42
Locatie: Antwerpen

Bericht door Amazoniac » 11 feb 2010, 14:20

Afbeelding

Even een foto van het zwart blinkend olielaagje dat doet vermoeden dat die oliekeerring wel naar de vaantjes is. Het beestje staat 17 jaar stil dus nog niet te veel op de rest letten, h

Plaats reactie