Pv444 es

Hier kunnen lopende en opstartende projecten worden voorgesteld.

Moderator: Youk

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ice48
Berichten: 38
Lid geworden op: 18 sep 2008, 12:33
Locatie: Brecht

Pv444 es

Bericht door ice48 » 18 okt 2010, 18:37

Heb een PV444 E (S) 1953? restauratieproject aangekocht maar er klopt iets niet :? kijk jullie even mee op http://users.telenet.be/pv544/pv444.htm

imker
Berichten: 736
Lid geworden op: 17 jul 2007, 23:41
Locatie: Lichtaart

Re: Pv444 es

Bericht door imker » 18 okt 2010, 21:24

Toch proficiat met de wagen, doorkruist nummer, nog eens een ander nummer op een plaatje dat nogal amateuristisch aangebracht is. Fraude???? Ik hoop het niet voor jou.
240DL 1986 196000km
164E 1973 151000km

Gebruikersavatar
Rubicon
Berichten: 1305
Lid geworden op: 04 dec 2006, 20:33
Locatie: Evergem

Re: Pv444 es

Bericht door Rubicon » 18 okt 2010, 21:35

Mijn reactie heb je ondertussen al vernomen. Ik kan er verder niets zinvols aan toevoegenn. Doorkruist nummer is vreemd, maar misschien is er wel een verklaring voor. Misschien kan de officiële Volvodealer hierover wat meer vertellen?
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..

Gebruikersavatar
ice48
Berichten: 38
Lid geworden op: 18 sep 2008, 12:33
Locatie: Brecht

Re: Pv444 es

Bericht door ice48 » 18 okt 2010, 22:02

Wat zou de betekenis zijn van de ingegrifte letters ROW links en rechts naast de chassisnr.

Gebruikersavatar
Rubicon
Berichten: 1305
Lid geworden op: 04 dec 2006, 20:33
Locatie: Evergem

Re: Pv444 es

Bericht door Rubicon » 19 okt 2010, 10:41

Ice, geef eerst eens wat meer informatie:

- Zoals, wat is de juiste locatie van alle nummers die je hebt gefotografeerd?
- In welk land heb je de Volvo gekocht: Nederland?
- Heb je er papieren bij gehad, zo ja: welke (kentekenbewijzen, bewijs van aankoop)?
- Staat ergens op die papieren een vincode/chassisnummer vermeld, zoja: welke
- Stond de Volvo ingeschreven / gekeurd in het land van aankoop, of was hij geschorst - en sinds hoe lang?


EDIT: ik denk dat er niet "ROW" staat, maar "RDW" (de Nederlandse DIV dus):

De RDW slaat soms nieuwe chassisnummers in, en haalt de oude op een zichtbare wijze door. Na effe google-en vond ik o.m. dit:
De RDW slaat ALLEEN een nieuw chassisnummer in als er met het oude is gerommeld - na diefstal en/of poging tot omkatten dus. Het originele chassisnummer waar mee gerommeld is wordt dan altijd doorgehaald d.m.v. kruisjes en vervolgens wordt er een willekeurige nieuwe plek gezocht om het originele (dus van vóór het omkatten) chassinummer opnieuw aan te brengen, waarmee de auto dus in oude glorie wordt hersteld wat chassisnummer betreft. Die nieuwe plek kan overal zijn, zelfs in de achterbak, daar is nooit iets 'fout' aan en er zijn geen regels t.a.v. de plek van herinslag, zolang het maar ergens op het chassis is en redelijk makkelijk te vinden. Op het papieren kentekenbewijs wordt vervolgens wel de NIEUWE plek van herinslag vermeld, dat wordt dus ook aangepast! Dat laatste is nog wel het controleren waard, voor de zekerheid. Waar je dus in dit geval mee te maken hebt is een auto die gestolen is, omgekat en weer 'teruggevonden'. De verzekeringsmaatschappij die de diefstal destijds heeft moeten uitkeren brengt zulke auto's vaak via veilingen e.d. weer terug op de markt. Deze autois dus weer volkomen LEGAAL/SAFE, maar je koopt dus wel een auto die gestolen is geweest en waar in het verleden aan gerommeld is wat zich zou moeten uitdrukken in een lagere restwaarde/marktprijs omdat niet iedereen dat een even prettig idee vind. Bij een zeer aantrekkelijke prijs is de auto wel het overwegen waard lijkt me, heb zelf ook wel eens zo'n auto gekocht omdat de prijs navenant was.
[...]
De plaats van het in Nederland GELDIGE chassisnummer staat vermeld op je kentekenbewijs deel 1.

http://www.audiforum.nl/forum/aankoopad ... s4-b5.html
Wil daarom niet zeggen dat de auto effectief gestolen is geweest. Chassisnummers worden ook leesbaar doorgehaald als het voertuig wordt gesloopt. Kentekenbewijs wordt in dat geval ingediend. Onbegonnen werk om zo'n auto terug wettelijk ingeschreven te krijgen, in dat geval :?
Nieuwe nummers worden ook aangebracht na een wissel van chassis (bij een restauratie bv), als er nog een oud nummer aanwezig is, wordt dat door de RDW doorgehaald en slaan zij een nieuw nummer in.

Meer info over RDW en inslaan van nummers: http://www.rdw.nl/nl/beroepsvervoer/bus ... ummers.htm

Ik hoop maar voor jou dat er toch kentekenbewijzen bij zitten :?
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..

Gebruikersavatar
ice48
Berichten: 38
Lid geworden op: 18 sep 2008, 12:33
Locatie: Brecht

Re: Pv444 es

Bericht door ice48 » 19 okt 2010, 21:45

Rubicon

Je maakte me wel wat ongerust :? met uw uitleg, aan jou talent qua opzoekwerk zal niemand nog twijfelen, als leek bedank ik u hiervoor. Ik heb kentekenbewijs deel 1 (nl) eens goed bekeken in inderdaad plaats van id.nr staat er op vermeld R. op balk in kofferruimte dus snel gaan zien en ja staat er keurig opnieuw ingeslagen op de balk.
Ik kreeg ook nog papieren met de post toegestuurd vandaag 19/10 waaronder een brief uit 2002 met uitnodiging voor een onderzoek op het ter keuring aangeboden voertuig, alwaar de identiteit van het voertuig nader wordt bekeken. Toen zal de RDW het nummer in de kofferuimte aangebracht hebben. Blijkbaar hadden ze destijds ook al wat vragen bij invoering vanuit Zweden. Verder nog een interessant oliepapiertje Göteborg Nov. 1951 met elektriche schema van de Koekkoek, en schema van zijrichtingsaanwijzers, waaruit ik dan weer concludeer dat de koekkoek wel eens op een later tijdstip zou kunnen gemonteerd zijn. Verder nog wat RDW keuringsrapporten tot 2008. Invoering via Douane was geen probleem kwartiertje wachten en 0.05 eurocent :lol: armer.
Moet me dus niet zorgen maken dat dit een onzuiver voertuig zou zijn. Alleen nog terug aan de praat krijgen, keuring gaan, inschrijven en VOLVO !

Gebruikersavatar
Rubicon
Berichten: 1305
Lid geworden op: 04 dec 2006, 20:33
Locatie: Evergem

Re: Pv444 es

Bericht door Rubicon » 20 okt 2010, 10:05

Dat klinkt goed, Ice!!

Het leek er al op dat de kentekenpapieren hier een rode draad zouden gaan spelen. Gelukkig heb je ze erbij! Nu het nummer daar gewoon op vermeld staat, hoef je je geen zorgen meer te maken en is de herkomst van deze Volvo gewoon traceerbaar. Dit voertuig is blijkbaar door de Nederlandse RDW gezien en door hen officieel van een nieuw nummer voorzien. Wel vreemd dat ze het metalen plaatje met het oude nummer (eerste foto?) gewoon hebben laten zitten of dat nummer niet hebben doorgestreept. Ik zou deze documenten alleszins goed bijhouden en paraat houden als je 'm hier in België gaat laten keuren.

Poeh, dit is toch geruststellend :D
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..

Plaats reactie