pv 444 1953
Moderator: Youk
Re: pv 444 1953
Zeer benieuwd naar het eindresultaat!
Re: pv 444 1953
ondertussen hebben we weer veel in de garage gezeten,
momenteel word de achteras nog gereviseerd en klaargezet voor te spuiten ,
de motor gaat terug uiteen om te zien of alles goed zat bij de eerste test ritjes op de hof en of er geen vijlsel terug te vinden is ,
deze gaat dan terug herspoten worden in alu ,zilver want de rode kleur van voordien is te vuil geworden en gaat niet goed gaan bij de kleur van de wagen,
de voortrein word nogmaals nagezien of alles correct is en word afgesteld,
en de aanpassingen die ik gedaan heb zijn ;
volledig schijfrem systeem rondom met rem booster en pompjes ,
koppelings pomp tussen geplaatst om niet te veel kracht te moeten zetten ivm mijn benen
motor is een B20 + ................met een J overdrive 4 + 1,met aangepaste cardan as ,
daarvoor heb ik de tunnel een beetje moeten aanpassen,
de kas is niet aangepast alsook ophanging enzo ..... is origineel gebleven,
als alles netjes verloopt gaat de kas en andere dingen binnen , (binnen 10 dagen) half januari voor strak te laten zetten en te lakken ,
de planning staat vast om eind maart naar de controle voor oldtimer te moeten kunnen gaan ,
want na een 3 jaar mag het einde wel in zicht komen vind ik om eens een ander project te kunnen doen
telkens als er een onderdeel klaar is zal ik er een kleine compilatie van foto's bijvoegen om eindelijk gerealiseerde werken te kunnen tonen,
dus word vlug vervolgd
momenteel word de achteras nog gereviseerd en klaargezet voor te spuiten ,
de motor gaat terug uiteen om te zien of alles goed zat bij de eerste test ritjes op de hof en of er geen vijlsel terug te vinden is ,
deze gaat dan terug herspoten worden in alu ,zilver want de rode kleur van voordien is te vuil geworden en gaat niet goed gaan bij de kleur van de wagen,
de voortrein word nogmaals nagezien of alles correct is en word afgesteld,
en de aanpassingen die ik gedaan heb zijn ;
volledig schijfrem systeem rondom met rem booster en pompjes ,
koppelings pomp tussen geplaatst om niet te veel kracht te moeten zetten ivm mijn benen
motor is een B20 + ................met een J overdrive 4 + 1,met aangepaste cardan as ,
daarvoor heb ik de tunnel een beetje moeten aanpassen,
de kas is niet aangepast alsook ophanging enzo ..... is origineel gebleven,
als alles netjes verloopt gaat de kas en andere dingen binnen , (binnen 10 dagen) half januari voor strak te laten zetten en te lakken ,
de planning staat vast om eind maart naar de controle voor oldtimer te moeten kunnen gaan ,
want na een 3 jaar mag het einde wel in zicht komen vind ik om eens een ander project te kunnen doen
telkens als er een onderdeel klaar is zal ik er een kleine compilatie van foto's bijvoegen om eindelijk gerealiseerde werken te kunnen tonen,
dus word vlug vervolgd
Re: pv 444 1953
Zou ook de ophanging onder handen nemen om de extra pk's onder controle te houden...sterke veren en dito dempers ....is maar een idee hé
altijd weer volvo
Re: pv 444 1953
ondertussen is ze zo goed als klaar ,
nog enkele kleine afwerkingen tussen door en nog 2 grote aanpassingen te doen ,
Re: pv 444 1953
Prachtig! Mooi kleur ook. Moet een fantastisch gevoel geven om ermee te rijden en de bewonderende blikken in ontvangst te nemen. Die lampen achter de grille zijn wel speciaal.
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..
Re: pv 444 1953
dank u
tja ze is uniek op haar manier dat wel ,
en ben ergens wel trots op het resultaat na 7 jaar ,
maar geloof me het is niet zonder slag of stoot gegaan ,
en ervaar inderdaad veel bewondering maar ook ongelooflijk veel jaloezie spijtig genoeg
hier eentje van de achterkant
tja ze is uniek op haar manier dat wel ,
en ben ergens wel trots op het resultaat na 7 jaar ,
maar geloof me het is niet zonder slag of stoot gegaan ,
en ervaar inderdaad veel bewondering maar ook ongelooflijk veel jaloezie spijtig genoeg
hier eentje van de achterkant
- Bijlagen
-
- 13724127_1042418152479260_2614987608525281198_o (1).jpg (133.59 KiB) 4601 keer bekeken
- DJ_Karinsky
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
- Locatie: 9940
- Contacteer:
Re: pv 444 1953
Amai, dat is een mooie geworden inderdaad en dan nog de hele oude met split window vooraan & achteraan. Ferm !!
Jaloezie in de negatieve zin of positieve zijn ? Waar is dat voor nodig ...
Jaloezie in de negatieve zin of positieve zijn ? Waar is dat voor nodig ...
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
Re: pv 444 1953
merci heb men best gedaan
nog 2 dingen te gaan en dat is een servo voor men slechte armen en ben nog aan het twijfelen voor air-ride te plaatsen ,
tja het grofste dat ik meegemaakt heb is dat op een bepaalde controle punt ze mij gewoon niet wilden keuren omdat de mijne mooier was als de volvo dat die mens in zen garage had staan ,
ongelooflijk maar waar ,
maar gelukkig meer bewondering van mensen die van oldie's houden
nu alles is in orde gekomen en rijd er een 444 meer rond om van te genieten,
nog 2 dingen te gaan en dat is een servo voor men slechte armen en ben nog aan het twijfelen voor air-ride te plaatsen ,
tja het grofste dat ik meegemaakt heb is dat op een bepaalde controle punt ze mij gewoon niet wilden keuren omdat de mijne mooier was als de volvo dat die mens in zen garage had staan ,
ongelooflijk maar waar ,
maar gelukkig meer bewondering van mensen die van oldie's houden
nu alles is in orde gekomen en rijd er een 444 meer rond om van te genieten,
- L385 Viking
- Berichten: 249
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 11:54
- Locatie: Denderleeuw
Re: pv 444 1953
Amai PV'ke het is een pareltje geworden. Jammer van die jaloerse reacties maar daar moet je je niet teveel van aantrekken.
Voor wat betreft die air-ride, van de week zijn een paar tuners voor de rechtbank verschenen en beboet voor het gebruik van die air-ride op hun wagens. Bij wet verboden in België blijkbaar .
Geniet ervan en hopelijk kunnen we hem (haar) eens van kortbij bewonderen op een of andere bijeenkomst.
Voor wat betreft die air-ride, van de week zijn een paar tuners voor de rechtbank verschenen en beboet voor het gebruik van die air-ride op hun wagens. Bij wet verboden in België blijkbaar .
Geniet ervan en hopelijk kunnen we hem (haar) eens van kortbij bewonderen op een of andere bijeenkomst.
S60 - 2018
240S - 1991
240SE - 1991 R.I.P. " roest in peace"
240S - 1991
240SE - 1991 R.I.P. " roest in peace"
Re: pv 444 1953
dank je
oei serieus , amai dan gaan er veel kosten moeten doen ,
en ga ik toch even afwachten wat er ga gebeuren ,
is dat een totaal verbod of zijn oldtimers een uitzondering ?
oei serieus , amai dan gaan er veel kosten moeten doen ,
en ga ik toch even afwachten wat er ga gebeuren ,
is dat een totaal verbod of zijn oldtimers een uitzondering ?
- L385 Viking
- Berichten: 249
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 11:54
- Locatie: Denderleeuw
Re: pv 444 1953
Ik heb eens zitten rondneuzen op het internet en overal hetzelfde: totaal verboden. In Duitsland en Nederland is het echter wel toegelaten.
S60 - 2018
240S - 1991
240SE - 1991 R.I.P. " roest in peace"
240S - 1991
240SE - 1991 R.I.P. " roest in peace"
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 23 jul 2015, 14:24
Re: pv 444 1953
Wat een wagern
Ooit hoop ik om er ook zo eentje te bezitten!
Ivm airride... auto heeft geen gelijkvormigheidsattest, eigenlijk kun je dus doen wat je wil.
Een tijdje geleden (enkele jaren) reed er een fiat 500 rond met cbr900 blok, volledig gekeurd. Niet volledig zonder problemen, maar uiteindelijk hebben ze hem op de keuring een groene kaart gegeven.
Airride staat ook op mijn verlangenlijstje, ik hoop volgend jaar.
Ooit hoop ik om er ook zo eentje te bezitten!
Ivm airride... auto heeft geen gelijkvormigheidsattest, eigenlijk kun je dus doen wat je wil.
Een tijdje geleden (enkele jaren) reed er een fiat 500 rond met cbr900 blok, volledig gekeurd. Niet volledig zonder problemen, maar uiteindelijk hebben ze hem op de keuring een groene kaart gegeven.
Airride staat ook op mijn verlangenlijstje, ik hoop volgend jaar.
Re: pv 444 1953
Mja, maar ook zonder gelijkvormigheidsattest weet de keurmeester ook dat airride origineel nooit werd afgeleverd voor een PV (of andere Volvo klassieker). Ik denk niet dat je een groene kaart zal krijgen..
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..
Re: pv 444 1953
misschien als je al een oldtimer keuring en platen hebt dat ze je dan niet controleren ,
en eigenlijk wat met al die amerikanen en andere originele wagens die hier rijden met air ride ,
moet de wagen dan zo geboren worden om het zo te zeggen ,
heb er nog niet veel van terug gevonden ivm info volgens de wet ,
en eigenlijk wat met al die amerikanen en andere originele wagens die hier rijden met air ride ,
moet de wagen dan zo geboren worden om het zo te zeggen ,
heb er nog niet veel van terug gevonden ivm info volgens de wet ,
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 23 jul 2015, 14:24
Re: pv 444 1953
Als er geen gva is staat er in principe nergens beschreven hoe de wagen eruit ziet en hoe hij in elkaar steekt... vandaar dat kever chassis van voor '69 heel gewild zijn voor buggy's van te maken.
Je kan dus eigenlijk doen wat je wil. Dat ze gaan zagen is een feit, maar ze kunnen u niet afkeuren want ze hebben geen poot om op te staan!
Je kan dus eigenlijk doen wat je wil. Dat ze gaan zagen is een feit, maar ze kunnen u niet afkeuren want ze hebben geen poot om op te staan!