Restauratie van P1800S uit 1965
Moderator: Youk
Restauratie van P1800S uit 1965
Aankoop , zo is de wagen in toegekomen
Vervolgens ontmanteld en bijgewerkt
Dan naar de spuiterij
En dan terug opbouwen...
Wordt vervolgd
FOTO'S OOK IN ALBUM OP https://cid-39c8dd52d9c98b33.skydrive.l ... gusAe3Y%24
Vervolgens ontmanteld en bijgewerkt
Dan naar de spuiterij
En dan terug opbouwen...
Wordt vervolgd
FOTO'S OOK IN ALBUM OP https://cid-39c8dd52d9c98b33.skydrive.l ... gusAe3Y%24
Laatst gewijzigd door ovlov op 13 jan 2011, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- Volv_oholic
- Site Admin
- Berichten: 537
- Lid geworden op: 27 mar 2004, 20:47
Re: Restauratie van P1800S uit 1965
Zelf fanatiek P1800 man te zijn, hoop ik zeker deze wagen eens in levende lijve tegen te komen...
Proficiat..
Volv
Proficiat..
Volv
Re: Restauratie van P1800S uit 1965
Hallo,
Ik heb gemerkt dat de tekst en foto's niet goed doorgekomen zijn , daarom deze tweede poging
Mijn P1800S-project :
Bij aankoop was de wagen in redelijk goede staat behalve het lakwerk en interieur alhoewel helemaal niet meer origineel. Dit project was ideaal om met beperkte middelen en heel wat creativiteit een eigen geïndividualiseerde versie te maken qua uitstraling en interieur. In de loop der jaren zijn er zoveel aanpassingen gedaan aan de wagen dat de restauratie naar de originele staat (originele kleur was rood, dan geel dan zwart geverfd!) financieel niet haalbaar was (tenzij je een ezeltje hebt zoals deze in de efteling staat die gouden munten ...). Dus dan maar zelf iets "leuks" maken waarmee we op straat kunnen komen.
Enkele gegevens:
P1800s uit 1965
Motor B18 met IPD-conversiekiet 32/36 Weber
Dubbele uitlaat ANSA-style (geweldig geluid)
Pertronix onsteking
Panasportvelgen met Bridgestone 195/15 banden
Sabelt-racegordels (de wagen heeft oa aan de ADAC Eiffelrennen meegedaan)
Zelf gedane Aanpassingen:
-Wagen geschuurd ,bijgewerkt waar mogelijk en laten spuiten met lak in kleur Volvo 422 Turquoise Bleu (van C70)
-Getinte ruiten voor en achter (zijkant nog te doen)
-Originele voorspoiler (in Nederland gevonden) hersteld en bijgewerkt en natuurlijk in blauw gespoten.
-Twee nieuwe verstralers (kleine projectoren) gemonteerd, Radio-MP3speler geïnstalleerd.
I-nterieur helemaal herdaan in skai beige en taupe (tapijten-zijpanelen- zetels- dashboard ...)met kuipzetels in polyester uit italiaanse sportwagen einde 60-jaren. Ik heb deze laten overtrekken bij Lakewell in Boutersem-
De wagen is zeker niet perfect maar wel leuk om mee rond te rijden. De onderkant heeft twee kleine gaten die nog moeten dichtgelast worden en dan krijgt hij een volledige roestbehandeling met Fluid Film en Perma Film. De beschermplaten in aluminium voor in de voorwielkasten liggen klaar en worden gemonteerd na de antiroestbehandeling. Achteraan helemaal onderaan wordt nog een aluminiumplaat gemonteerd tegen steenslag. Geluidisolatie voor in de koffer en motorruimte liggen ook klaar om op maat te snijden en te kleven. Verder nog wat kleine prutsen.. Maar bon , de wagen kan veilig de baan op...
Verste rit tot nu : ik ben er eenmaal tot in het magazijn te Mortsel geweest en de tocht verliep goed op naar een nieuw seizoen.
Hierbij enkele fotolinks:
FOTO's Restauratie in album OP https://cid-39c8dd52d9c98b33.skydrive.l ... gusAe3Y%24
FOTO's Interieur in album op http://cid-39c8dd52d9c98b33.skydrive.li ... C98B33!107
FOTO’s auto in album op http://cid-39c8dd52d9c98b33.skydrive.li ... C98B33!148
Tot binnenkort
Ik heb gemerkt dat de tekst en foto's niet goed doorgekomen zijn , daarom deze tweede poging
Mijn P1800S-project :
Bij aankoop was de wagen in redelijk goede staat behalve het lakwerk en interieur alhoewel helemaal niet meer origineel. Dit project was ideaal om met beperkte middelen en heel wat creativiteit een eigen geïndividualiseerde versie te maken qua uitstraling en interieur. In de loop der jaren zijn er zoveel aanpassingen gedaan aan de wagen dat de restauratie naar de originele staat (originele kleur was rood, dan geel dan zwart geverfd!) financieel niet haalbaar was (tenzij je een ezeltje hebt zoals deze in de efteling staat die gouden munten ...). Dus dan maar zelf iets "leuks" maken waarmee we op straat kunnen komen.
Enkele gegevens:
P1800s uit 1965
Motor B18 met IPD-conversiekiet 32/36 Weber
Dubbele uitlaat ANSA-style (geweldig geluid)
Pertronix onsteking
Panasportvelgen met Bridgestone 195/15 banden
Sabelt-racegordels (de wagen heeft oa aan de ADAC Eiffelrennen meegedaan)
Zelf gedane Aanpassingen:
-Wagen geschuurd ,bijgewerkt waar mogelijk en laten spuiten met lak in kleur Volvo 422 Turquoise Bleu (van C70)
-Getinte ruiten voor en achter (zijkant nog te doen)
-Originele voorspoiler (in Nederland gevonden) hersteld en bijgewerkt en natuurlijk in blauw gespoten.
-Twee nieuwe verstralers (kleine projectoren) gemonteerd, Radio-MP3speler geïnstalleerd.
I-nterieur helemaal herdaan in skai beige en taupe (tapijten-zijpanelen- zetels- dashboard ...)met kuipzetels in polyester uit italiaanse sportwagen einde 60-jaren. Ik heb deze laten overtrekken bij Lakewell in Boutersem-
De wagen is zeker niet perfect maar wel leuk om mee rond te rijden. De onderkant heeft twee kleine gaten die nog moeten dichtgelast worden en dan krijgt hij een volledige roestbehandeling met Fluid Film en Perma Film. De beschermplaten in aluminium voor in de voorwielkasten liggen klaar en worden gemonteerd na de antiroestbehandeling. Achteraan helemaal onderaan wordt nog een aluminiumplaat gemonteerd tegen steenslag. Geluidisolatie voor in de koffer en motorruimte liggen ook klaar om op maat te snijden en te kleven. Verder nog wat kleine prutsen.. Maar bon , de wagen kan veilig de baan op...
Verste rit tot nu : ik ben er eenmaal tot in het magazijn te Mortsel geweest en de tocht verliep goed op naar een nieuw seizoen.
Hierbij enkele fotolinks:
FOTO's Restauratie in album OP https://cid-39c8dd52d9c98b33.skydrive.l ... gusAe3Y%24
FOTO's Interieur in album op http://cid-39c8dd52d9c98b33.skydrive.li ... C98B33!107
FOTO’s auto in album op http://cid-39c8dd52d9c98b33.skydrive.li ... C98B33!148
Tot binnenkort
Re: Restauratie van P1800S uit 1965
Vreselijk knap. Volgens mij het mooiste dat volvo ooit gemaakt heeft.
240DL 1986 196000km
164E 1973 151000km
164E 1973 151000km
- DJ_Karinsky
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
- Locatie: 9940
- Contacteer:
Re: Restauratie van P1800S uit 1965
amai ! wel een mooi kleurtje ! en mooi projectje ook veel plezier ermee
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
- L385 Viking
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 11:54
- Locatie: Denderleeuw
Re: Restauratie van P1800S uit 1965
Die kleur staat hem goed. Knap.
S60 - 2018
240S - 1991
240SE - 1991 R.I.P. " roest in peace"
240S - 1991
240SE - 1991 R.I.P. " roest in peace"
Re: Restauratie van P1800S uit 1965
Ik val in herhaling, maar idd een heel mooie kleur!
Goed bezig!
Goed bezig!
Stand your ground!
Re: Restauratie van P1800S uit 1965
idd heel mooi gedaan ,veul plezier ermee maar da ga geen probleem zijn denkik, .
Re: Restauratie van P1800S uit 1965
Mooi. Heb je de originele kleurcode van Volvo gebruikt voor dit metallic-groen? Als ik me niet vergis zijn er P1800 's van de band gerold in een vergelijkbaar (blauw-)groen..
Ga je de anti-roestbehandeling zelf doen, of laten doen?
Ga je de anti-roestbehandeling zelf doen, of laten doen?
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..
Re: Restauratie van P1800S uit 1965
Hallo,
De kleur is een originele Volvokleur 422 Turquoiseblauw maar niet van de P1800 maar van o.a. C70.
De roestbehandeling ben ik bezig. Dit gebeurt uitsluitend met Fluid Filmproducten (product uit de scheepvaart op basis van wolvet). Een viertal jaar geleden heb ik mijn 144 volledig hiermee behandeld na de producten uitvoerig getest te hebben (zelfs het verharde leer heb ik hier terug mee soepel gekregen!)
Intussen ben ik zelf importeur voor Belgie en Frankrijk van Fluid Filmproducten geworden. Ik zit dus aan de bron.
Samen met mijn collega hebben we al een tiental wagens behandeld (o.a. mijn 144 -1969 - drie pick-up jeeps - een Citroën uit 58 etc.)
Gewoon ter info(en helemaal niet uit commerciële overwegingen want ons clienteel is vooral transport, landbouwmachines en zware machine-industrie):
De binnenkant (onder tapijten tussen plaatijzer en isolatie/ de zijpanelen ook deuren, kofferruimte, etc) is helemaal gedaan .Het product werd er gewoon met de borstel opgezet en de moeilijk bereikbare plaatsen ingespoten en geeft een volledige bescherming die niet verhard.
Morgen of overmorgen ga ik de hele onderkant aanpakken; alle chassisbalken worden ingespoten , heel de onderkant ook. Dan zet ik er een steenslaglaag over (Perma Film speciaal ontwikkeld voor gebruik met Fluid Filmproducten).
Groetjes
De kleur is een originele Volvokleur 422 Turquoiseblauw maar niet van de P1800 maar van o.a. C70.
De roestbehandeling ben ik bezig. Dit gebeurt uitsluitend met Fluid Filmproducten (product uit de scheepvaart op basis van wolvet). Een viertal jaar geleden heb ik mijn 144 volledig hiermee behandeld na de producten uitvoerig getest te hebben (zelfs het verharde leer heb ik hier terug mee soepel gekregen!)
Intussen ben ik zelf importeur voor Belgie en Frankrijk van Fluid Filmproducten geworden. Ik zit dus aan de bron.
Samen met mijn collega hebben we al een tiental wagens behandeld (o.a. mijn 144 -1969 - drie pick-up jeeps - een Citroën uit 58 etc.)
Gewoon ter info(en helemaal niet uit commerciële overwegingen want ons clienteel is vooral transport, landbouwmachines en zware machine-industrie):
De binnenkant (onder tapijten tussen plaatijzer en isolatie/ de zijpanelen ook deuren, kofferruimte, etc) is helemaal gedaan .Het product werd er gewoon met de borstel opgezet en de moeilijk bereikbare plaatsen ingespoten en geeft een volledige bescherming die niet verhard.
Morgen of overmorgen ga ik de hele onderkant aanpakken; alle chassisbalken worden ingespoten , heel de onderkant ook. Dan zet ik er een steenslaglaag over (Perma Film speciaal ontwikkeld voor gebruik met Fluid Filmproducten).
Groetjes
anti-roest en steenslag
Hoi,
Met enkele weken vertraging heb ik dit weekend heel de onderkant en de binnenkant van alle balken behandeld met FLUID FILM en dan vervolgens een zwarte PERMA FILM steenslaglaag opgezet.
De achterste wielkasten heb ik een PERMA FILM Aluminiumkleur gegeven, in de voorste komen twee aluminium beschermplaten.
De wagen is nu goed voor vele jaren bescherming tegen roest en steenslag.Enkele foto's van tijdens en net na de werken.http://cid-39c8dd52d9c98b33.skydrive.li ... C98B33!170
Met enkele weken vertraging heb ik dit weekend heel de onderkant en de binnenkant van alle balken behandeld met FLUID FILM en dan vervolgens een zwarte PERMA FILM steenslaglaag opgezet.
De achterste wielkasten heb ik een PERMA FILM Aluminiumkleur gegeven, in de voorste komen twee aluminium beschermplaten.
De wagen is nu goed voor vele jaren bescherming tegen roest en steenslag.Enkele foto's van tijdens en net na de werken.http://cid-39c8dd52d9c98b33.skydrive.li ... C98B33!170
Re: Restauratie van P1800S uit 1965
Ben ook een fan van de P1800 en heb er zelf één van 1965. Kunt gij het chassisnummer eens geven, misschien zijn het nummers die dicht bij elkaar liggen met die van mij?
One old Volvo for life
chassisnummer
hallo,
Chassisnummer is 13490 van mijn '65.
Van mijne '66 (in volle project en nog voor hééééél lang.....) 17502
groetjes
Chassisnummer is 13490 van mijn '65.
Van mijne '66 (in volle project en nog voor hééééél lang.....) 17502
groetjes
Re: Restauratie van P1800S uit 1965
Die van mij zit er niet zo ver af nl 14179.
One old Volvo for life