Winter werken.
Moderator: Youk
Winter werken.
Gezien de werken in de straat kunnen de autos niet buiten.
Het is dus tijd om te knutselen.
Een nieuwe benzinetank;
De oude heeft recht op het containerpark. Mooi geroest van binnen, en de verluchting was gewoon een transparante darm (van een aquarium? ) gekraakt en vastgemaakt met mastic.
En, "dans la foulée", een nieuwe benzinepomp. Ik moest regelmatig langs de kant om benzine te zuigen. De oude pomp deed het niet meer.
Enjoy!
Het is dus tijd om te knutselen.
Een nieuwe benzinetank;
De oude heeft recht op het containerpark. Mooi geroest van binnen, en de verluchting was gewoon een transparante darm (van een aquarium? ) gekraakt en vastgemaakt met mastic.
En, "dans la foulée", een nieuwe benzinepomp. Ik moest regelmatig langs de kant om benzine te zuigen. De oude pomp deed het niet meer.
Enjoy!
Laatst gewijzigd door lucas op 14 feb 2011, 22:00, 2 keer totaal gewijzigd.
65.000 Km met de P1800, op 14 jaar tijd, SP95, zonder loodvervanger!
Verkocht.
Verkocht.
Re: Winter werken.
Hopelijk zijn de werken op tijd klaar Lucas....de lente komt eraan.
240DL 1986 196000km
164E 1973 151000km
164E 1973 151000km
- DJ_Karinsky
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
- Locatie: 9940
- Contacteer:
Re: Winter werken.
Die was precies aan vervanging toe ! ziet er veel beter uit nu
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
Re: Winter werken.
Die werken lijken toch al redelijk grootschalig.. Dat zal wel even duren.
Hopelijk was je wel op tijd verwittigd, daaromtrent!
Ik heb eind vorig jaar enkele weken vastgezeten omdat een onderaanneming van TMVW besloot de huisaansluitingen te vernieuwen. Ze dumpten hierbij de uitgegraven aarde gewoon voor de garagepoort. Ondanks herhaaldelijke klachten, gevolgd door beloftes om de aarde tegen de volgende dag weer weg te halen, kon ik drie weken totaal ongepland met de auto niet meer weg!
Maar blijkbaar hoeft je Volvo er momenteel niet echt onder te lijden, integendeel!
Hopelijk was je wel op tijd verwittigd, daaromtrent!
Ik heb eind vorig jaar enkele weken vastgezeten omdat een onderaanneming van TMVW besloot de huisaansluitingen te vernieuwen. Ze dumpten hierbij de uitgegraven aarde gewoon voor de garagepoort. Ondanks herhaaldelijke klachten, gevolgd door beloftes om de aarde tegen de volgende dag weer weg te halen, kon ik drie weken totaal ongepland met de auto niet meer weg!
Maar blijkbaar hoeft je Volvo er momenteel niet echt onder te lijden, integendeel!
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..
Re: Winter werken.
De werken werden al lang voorzien, en we hebben besloten de 3 auto's te laten winteren.
De 2 oldtimers liggen zonder verzekering voor 5 maanden; dus grote winst voor mij!
De 2 oldtimers liggen zonder verzekering voor 5 maanden; dus grote winst voor mij!
65.000 Km met de P1800, op 14 jaar tijd, SP95, zonder loodvervanger!
Verkocht.
Verkocht.
Re: Winter werken.
Is dit de Van Dijkstraat ? Als dit zo is ? dan woon ik maar een 2 à 300 meter van jouw deur. Ik woon in de Kastanjelaan .
-
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 11 dec 2005, 01:07
Re: Winter werken.
Die verzekering is toch niet zo duur voor old timers? Ik dacht de eerste iets van een 60euro/jaar, de volgende wagens amper 25euro/jaar...
Re: Winter werken.
Ouille ouille ouille!duvellover schreef:Die verzekering is toch niet zo duur voor old timers? Ik dacht de eerste iets van een 60euro/jaar, de volgende wagens amper 25euro/jaar...
Ik spreek van een echte en normale verzekering, zonder beperking en met kleine omnium en expertise om de 2 jaar.
En met rechtsbijstand, ook voor het buitenland.
Als je dat tegen komt in Parijs
Vraagt eerst de Franse maatschapij de waarde van het voertuig, en zegt dat de zaak voor een rechtbank moet verschijnen, tot het moment dat de ze vernemen dat het voertuig getaxeerd is en dat de eigenaar een rechtsbijstand heeft.
Met een verzekeringtje aan 60€/jaar zat ik waarschijnlijk in de miserie...
Laatst gewijzigd door lucas op 24 feb 2012, 12:09, 2 keer totaal gewijzigd.
65.000 Km met de P1800, op 14 jaar tijd, SP95, zonder loodvervanger!
Verkocht.
Verkocht.
Re: Winter werken.
Je bent toch verzekerd voor derden Lucas. Dus of je nu een normale verzekering of een oldtimer verzekering hebt maakt toch niks uit. Uiteindelijk is het toch de partij die in fout is die de schade betaald. Een kleine omnium kan in uw geval wel het verschil maken. Zeker omdat het om een wagen gaat die een waarde heeft.
240DL 1986 196000km
164E 1973 151000km
164E 1973 151000km
Re: Winter werken.
Allé, de grille van de radiateur is eindelijk de juiste. Niet gemakkelijk te vinden!
Avant:
Après:
En het probleem van valse lucht is opgelost, met nieuwe lagers voor de SU's: Ralenti op 850 Rpm, en alletwee met een depressie van 4 à 5 Kg lucht/uur.
Nu, de neimann begint moeilijk te doen; weer een kostelijke grap in zicht, als ik de neimann plus de bobine moet vervangen...
Avant:
Après:
En het probleem van valse lucht is opgelost, met nieuwe lagers voor de SU's: Ralenti op 850 Rpm, en alletwee met een depressie van 4 à 5 Kg lucht/uur.
Nu, de neimann begint moeilijk te doen; weer een kostelijke grap in zicht, als ik de neimann plus de bobine moet vervangen...
65.000 Km met de P1800, op 14 jaar tijd, SP95, zonder loodvervanger!
Verkocht.
Verkocht.
Re: Winter werken.
Dat ziet er goed uit!
Waar zitten die lagers in de SU? Rond de gasklepas? Goed dat het probleem opgelost is
En een oldtimer zou een oldtimer niet zijn als er niet meteen al een ander probleem opduikt hé.. Je moet bezig blijven, nietwaar
Waar zitten die lagers in de SU? Rond de gasklepas? Goed dat het probleem opgelost is
En een oldtimer zou een oldtimer niet zijn als er niet meteen al een ander probleem opduikt hé.. Je moet bezig blijven, nietwaar
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..
Re: Winter werken.
Voor de meesten een detail, maar t'is toch schoon dat nen echte liefhebber de perfectie nastreeft. Proficiat Lucas!!!!!!
240DL 1986 196000km
164E 1973 151000km
164E 1973 151000km
Re: Winter werken.
Voor rubicon
De lagers steunen de as van de carbu.
Ze kunnen vervangen worden, en kosten 30cent stuk. Eh oui!
In een gewone winkel.
Het probleem is de goede mekaniker te vinden met de goede ruimer. Om de lagers te vervangen.
Er bestaat een ruimer specifiek voor SU carbus. Dat kost meer dan 104€ Ik heb de mijn aan een vriend geleend.
Je moet eerst de oude lager uitkloppen, dan de nieuwen plaatsen, en eindelijk oplijnen met de ruimer. Kwestie van 0.1 mm nauwkeurigheid.
Mijn voorste carbu, bij voorbeeld, was blijkbaar op de grond gevallen, en daarmee een beetje scheef.
Ik had vroeger de carbus gegeven aan een "mécanicien", maar hij had vergeten de lagers (in het rood op de tekening) tot de put van de carbu te duwen, en beschikte niet over de goede ruimer. Waarvan valse lucht.
Maar hij had toch voor een deftige faktuur gezorgd...
Edit: voor de synchronisatie gebruik ik een goegkope depressiemeter. Nauwkeuriger dan de darm en de menselijke oor!
http://www.mdccox.be/product_info.php?c ... ts_id=2970
De lagers steunen de as van de carbu.
Ze kunnen vervangen worden, en kosten 30cent stuk. Eh oui!
In een gewone winkel.
Het probleem is de goede mekaniker te vinden met de goede ruimer. Om de lagers te vervangen.
Er bestaat een ruimer specifiek voor SU carbus. Dat kost meer dan 104€ Ik heb de mijn aan een vriend geleend.
Je moet eerst de oude lager uitkloppen, dan de nieuwen plaatsen, en eindelijk oplijnen met de ruimer. Kwestie van 0.1 mm nauwkeurigheid.
Mijn voorste carbu, bij voorbeeld, was blijkbaar op de grond gevallen, en daarmee een beetje scheef.
Ik had vroeger de carbus gegeven aan een "mécanicien", maar hij had vergeten de lagers (in het rood op de tekening) tot de put van de carbu te duwen, en beschikte niet over de goede ruimer. Waarvan valse lucht.
Maar hij had toch voor een deftige faktuur gezorgd...
Edit: voor de synchronisatie gebruik ik een goegkope depressiemeter. Nauwkeuriger dan de darm en de menselijke oor!
http://www.mdccox.be/product_info.php?c ... ts_id=2970
65.000 Km met de P1800, op 14 jaar tijd, SP95, zonder loodvervanger!
Verkocht.
Verkocht.
Re: Winter werken.
Ah soo .. lijkt wel een beetje op het verhaal van de gasklep van de Zenith-Stromberg 175. De as van de gasklep draait ook in twee busjes, die met de tijd slijtage en dus speling vertoont. Met valse lucht tot gevolg.
Sommige mechaniekers denken liever aan hun factuur, dan aan het resultaat
Blij dat het opgelost is!!
Sommige mechaniekers denken liever aan hun factuur, dan aan het resultaat
Blij dat het opgelost is!!
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..