keuring !

Hier kunnen lopende en opstartende projecten worden voorgesteld.

Moderator: Youk

Plaats reactie
Gebruikersavatar
SVDMER
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:16
Locatie: Zarren

keuring !

Bericht door SVDMER » 06 aug 2011, 19:36

hallo, mijn PV831 moet nog gekeurd worden na enige herstellingen, maar ik weet niet wat er allemaal moet worden voorzien. Volgende zaken weet ik al zeker:

- brandblusapparaat
- fluorescerend vestje
- ??

reflectoren verplicht voor/ achter ?
achteruit licht ?
pinkers zichtbaar aan de achterkant ?
spiegels ?
chassisnummer in chassis geslagen ? momenteel is het een plaatje op het koestwerk
...

ik zou niet graag moeten terugkeren en die extra belasting betalen voor het vergeten van een 'kleinigheid'

groeten,
steven

Gebruikersavatar
Volv_oholic
Site Admin
Berichten: 537
Lid geworden op: 27 mar 2004, 20:47

Re: keuring !

Bericht door Volv_oholic » 06 aug 2011, 20:18

Steven,

Eerst en vooral, hoe wil je hem inschrijven ; als old-timer of als dagelijkse wagen ???
Als oldtimer :

- brandblusapparaat :ja
- fluorescerend vestje : ja
- verkeersdriehoek : ja

reflectoren verplicht voor/ achter ? neen
achteruit licht ? neen
pinkers zichtbaar aan de achterkant ? ja
spiegels ? neen
chassisnummer in chassis geslagen ? momenteel is het een plaatje op het koestwerk : nr moet in chassis geslagen zijn, misschien in deurstijlen of motorruimte???
Remmen : worden fisiek getest (normaal niet op rollenbank, maar kan zijn dat dit verandert is)

Als dagelijkse wagen :

alle ja's van hierboven + koplampen, grote lichten, sterkte van de lichten, remmentest op testbank, co, kortom alles zoals bij een gewoon voertuig.
Wat keuringen betreft kan je veel nalezen op de site van "autokeuringen" of Goca.be

Succes, en hou ons op de hoogte.

Volv
...

Gebruikersavatar
Rubicon
Berichten: 1305
Lid geworden op: 04 dec 2006, 20:33
Locatie: Evergem

Re: keuring !

Bericht door Rubicon » 09 aug 2011, 10:23

Of dat ook voor een oldtimerkeuring geldt, weet ik niet, maar bij een gewone (jaarlijkse) keuring geldt dat een rechterbuitenspiegel niet verplicht is. Tenminste, als deze niet standaard was voorzien op de auto, maar vroeger was dat meestal een accessoire, dus kan prima. Maar:
MITS je voorzien bent van een achteruitkijkspiegel (in het interieur dus) EN je via die spiegel en de achterruiten ook gewoon zicht hebt naar buiten, achter de auto. Dus in geval van afwezigheid van een achterruit, of wanneer het zicht uit die achterruit is belemmerd, dien je wel een rechterbuitenspiegel te hebben.

Bel eens naar een keuringcentrum met je vragen (een andere dan waar je normaliter komt :wink: ) en die mensen zullen je wellicht verder kunnen helpen!
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..

Gebruikersavatar
SVDMER
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:16
Locatie: Zarren

Re: keuring !

Bericht door SVDMER » 11 aug 2011, 13:32

alvast merci voor de info,

misschien nog een stapje verder: kan ik naar de keuring met een uitlaat van 30 cm vanaf mijn uitlaatspruitstuk ? (= eigenlijk zonder uitlaat) dus ook zonder uitlaatpot ...

het laswerk voor mijn nieuwe RVS uitlaat kan maar gebeuren tegen eind september, en dan nog de verzekeringspapieren aanvragen/ontvangen. Ik zie mij maar reglementair op de baan rijden tegen oktober, en dan rest er niet zo veel tijd meer tot de 'winterslaap', tenzij we een nazomer krijgen.

Steven

Gebruikersavatar
Volv_oholic
Site Admin
Berichten: 537
Lid geworden op: 27 mar 2004, 20:47

Re: keuring !

Bericht door Volv_oholic » 11 aug 2011, 13:49

Met enkel het eerste stukje uitlaat zou ik zeker niet naar de keuring gaan. het geluid zal de toegelaten decibels overschrijden, een negatieve keuring staat je dan te wachten. Misschien een oude uitlaat er tijdelijk onder monteren ?
(ga je voor een keuring voor dagelijks gebruik, of als old-timer ?

Greets,

Volv

Plaats reactie