Combi krijgt ander blok
Moderator: Youk
Re: Combi krijgt ander blok
Het KB van 15 maart 1968 vermeldt in hoofdstuk 9 : Inwerkingtreding en slotbepalingen, Artikel 82, Paragraaf 2, dat de kanteldatum 14 juni 1969 is.
Jouw auto van 30 juni 1968 mag dus zonder GLV-attest ingeschreven worden voor dagelijks gebruik als het een van oorsprong Belgische wagen is.
Super dat je er ook voor gaat, dat zouden er meer moeten doen!
http://www.wegcode.be/wetteksten/sectie ... /370-art82
Jouw auto van 30 juni 1968 mag dus zonder GLV-attest ingeschreven worden voor dagelijks gebruik als het een van oorsprong Belgische wagen is.
Super dat je er ook voor gaat, dat zouden er meer moeten doen!
http://www.wegcode.be/wetteksten/sectie ... /370-art82
Re: Combi krijgt ander blok
Dat verklaart veel. Waarom blijft men in diverse wetteksten en statuten de datum van 15/6/68 hanteren als er pas in 69 voor alle wagens PVG nummers zijn gemaakt?wurre schreef:Het KB van 15 maart 1968 vermeldt in hoofdstuk 9 : Inwerkingtreding en slotbepalingen, Artikel 82, Paragraaf 2, dat de kanteldatum 14 juni 1969 is.
Jouw auto van 30 juni 1968 mag dus zonder GLV-attest ingeschreven worden voor dagelijks gebruik als het een van oorsprong Belgische wagen is.
Super dat je er ook voor gaat, dat zouden er meer moeten doen!
Mijn combi is helaas niet van oorsprong Belgisch, ik heb hem in NL gehaald en wil er ook nog graag een andere motor in hangen, vandaar mijn interesse.
Het is mijn wens maar zal denk ik niet gemakkelijk worden om de wagen als dagelijks voertuig gekeurd te krijgen.
(een beetje off topic, maar ik pikte in op wat ik hier las, misschien moet dit elders verhuizen)
Re: Combi krijgt ander blok
Hoi Cerberos,
Ja, eigen topic aanmaken, prentjes derbij, etc
Als ik het goed begrijp heb je een NL '68 nu in BE op O-plaat ingeschreven.
Normaal ga je bij inschrijving voor dagelijks gebruik toch een gelijkvormigheidsattestkeuring - wat een woord - moeten ondergaan. Want het gaat dan om een import van een voertuig. En dan ga je nadien alsnog een GLV-attest krijgen. Dus geen motorswap meer mogelijk....
Wat voor conversie had je in gedachten?
Projext-X van Swedish Ops heeft volledige kits om er een Corvette blok in te bouwen......maar dat krijg je in dit apenland nooit gekeurd op normale plaat.
Ja, eigen topic aanmaken, prentjes derbij, etc
Als ik het goed begrijp heb je een NL '68 nu in BE op O-plaat ingeschreven.
Normaal ga je bij inschrijving voor dagelijks gebruik toch een gelijkvormigheidsattestkeuring - wat een woord - moeten ondergaan. Want het gaat dan om een import van een voertuig. En dan ga je nadien alsnog een GLV-attest krijgen. Dus geen motorswap meer mogelijk....
Wat voor conversie had je in gedachten?
Projext-X van Swedish Ops heeft volledige kits om er een Corvette blok in te bouwen......maar dat krijg je in dit apenland nooit gekeurd op normale plaat.
Re: Combi krijgt ander blok
Een B20 inbouwen zal nog wel lukken.. Dat zien ze op de keuring nooit (of je moet met een Amazon fan zitten, en of die je er voor gaat afkeuren is iets anders).
Wat dus wel mogelijk is aanpassingen maken, motor opboren, andere carbs, enzovoort. Dat valt allemaal niet op.
Wat dus wel mogelijk is aanpassingen maken, motor opboren, andere carbs, enzovoort. Dat valt allemaal niet op.
Re: Combi krijgt ander blok
Ik ben al een draadje gestart op het volvoVK forum, ik zal er eens werk van maken om dat hier ook neer te zetten. ondertussen alvast de link.wurre schreef:Hoi Cerberos,
Ja, eigen topic aanmaken, prentjes derbij, etc
Als ik het goed begrijp heb je een NL '68 nu in BE op O-plaat ingeschreven.
Normaal ga je bij inschrijving voor dagelijks gebruik toch een gelijkvormigheidsattestkeuring - wat een woord - moeten ondergaan. Want het gaat dan om een import van een voertuig. En dan ga je nadien alsnog een GLV-attest krijgen. Dus geen motorswap meer mogelijk....
Wat voor conversie had je in gedachten?
Projext-X van Swedish Ops heeft volledige kits om er een Corvette blok in te bouwen......maar dat krijg je in dit apenland nooit gekeurd op normale plaat.
Nu is het inderdaad een NL '68 op BE O-plaat, dus de import is dan toch al gebeurd?
corvette blok swap ben ik ook al tegengekomen, heeeel mooi gedaan die auto maar 't is geene volvo nimeer hé
Als ik het niet klaar krijg blijft hem gewoon op O plaat of ik koop een ander carrosserie van voor 68 en bouw alles over :p
b.t.w. doe geen zotte dingen met uwe rug, ik weet wat het is, kan er van meespreken. Beterschap!
Laatst gewijzigd door Cerberos op 02 sep 2016, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Combi krijgt ander blok
ik doe het heel erg rustig aan. Beter nog, ik doe even niets
Weet niet zeker of een uit NL afkomstige auto op Belgse "O-plaat" als een echte inschrijving kan beschouwd worden.
Dat zou je eens met de mannen van keuring/DIV moeten overleggen.
Al vermoed ik bijna dat het niet zo is. Bij "O" geen GLV attest, bij normaal wel GLV na de import/homologatie-keuring
Wel een heel aardig stukje handigheid als ik de link zo zie
Weet niet zeker of een uit NL afkomstige auto op Belgse "O-plaat" als een echte inschrijving kan beschouwd worden.
Dat zou je eens met de mannen van keuring/DIV moeten overleggen.
Al vermoed ik bijna dat het niet zo is. Bij "O" geen GLV attest, bij normaal wel GLV na de import/homologatie-keuring
Wel een heel aardig stukje handigheid als ik de link zo zie
Re: Combi krijgt ander blok
She is home again.
Laatst gewijzigd door wurre op 21 aug 2014, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Combi krijgt ander blok
Family visit.
Re: Combi krijgt ander blok
twijfel, twijfel, twijfel...houden of toch verkopen...
Re: Combi krijgt ander blok
Hangt er vanaf wat de stalling kost denk ik dan. Aangezien hem houden quasiniets kost voor de rest.
Re: Combi krijgt ander blok
Stalling is geen probleem. Ik rij er niet mee, dat is het probleem....Zit te vaak in het buitenland en met krakkekemikkige rug vlotten klusje ook niet echt.
Re: Combi krijgt ander blok
Dan zou ik hem gewoon houden. Je kan er alleen maar spijt van krijgen, toch?
Re: Combi krijgt ander blok
Pieter, je hebt gelijk