Mijn Combi. Hij loopt!

Hier kunnen lopende en opstartende projecten worden voorgesteld.

Moderator: Youk

Plaats reactie
Pieter
Berichten: 528
Lid geworden op: 19 feb 2013, 13:27

Re: Mijn Combi. De opbouw begint

Bericht door Pieter » 07 nov 2013, 20:24

Paul Booij (booij trading) in Dikkele-Zwalm. Gemiddeld gezien niet duurder dan een online shop en een vriendelijke mens :)

En qua originaliteit. Ik ga hem in elk geval origineel lijkend houden. Maar waar mogelijk en nodig wordt hij wel degelijk beter. Zo komen er bijvoorbeeld wél luidsprekers in de deurpanelen (en offer ik daarvoor die zakjes op in de voorste panelen), komt er waarschijnlijk een ander hemeltje in (vind de standaard hemeltjes nogal lelijk en duur, dus eens kijken wat een laten steken kost), kunststof spatborden, waarschijnlijk een C(itizen) B(roadcast) en komt er vooral ook LPG in en de benzine er bijna helemaal uit.

Pieter
Berichten: 528
Lid geworden op: 19 feb 2013, 13:27

Re: Mijn Combi. De opbouw begint

Bericht door Pieter » 15 nov 2013, 18:43

En zo, het T-stuk om twee compressoren, of een compressor en een extra drukvat, is aangeschaft. Nu nog ergens een extra compressor lenen en kijken wat zandstralen dan geeft :) Hopelijk gaat het een pak beter, anders, anders is er een T-stuk over, maar dat is nooit weg natuurlijk :)

De onderste draagarm staat ook in de verf trouwens. Maar door het trage zandstralen is het tempo er weer even uit :roll:

Pieter
Berichten: 528
Lid geworden op: 19 feb 2013, 13:27

Re: Mijn Combi. De opbouw begint

Bericht door Pieter » 18 nov 2013, 12:45

En maar eens iets anders gedaan afgelopen zondag. Ik had al wat deurpanelen gezaagd en ik heb in mijn hoofd hoe ze er gaan uitzien maar ik wou sowieso eerst proberen of ik zelf iets kon overtrekken of niet... Best aardig gelukt
Afbeelding
Het is helemaal strak en zonder rimpels/plooien.

Ja, ik maak ze inderdaad zelf, en wel om de reden dat ik de zak ga opofferen voor een luidspreker. Die komt daar waar dat gat nu zit (weet nog niet of ik het een rond of vierkant gat ga maken). Enige inlevering die ik dan doe is dat ik dus geen relief heb en ook geen chrome-lat. Maar goed, als het eenmaal in de auto zit dan gaat het saai zijn minder opvallen.

Wat wel nog opvalt is waar de 'klemmetjes' zitten. Dus er moet wel degelijk iets van mousse achter om ze glad te krijgen...

Pieter
Berichten: 528
Lid geworden op: 19 feb 2013, 13:27

Re: Mijn Combi. De opbouw begint

Bericht door Pieter » 25 nov 2013, 19:46

Hij is proper!!! Alle tectiel is er af dus we hebben nu een bodem waar enkel nog met genoeg remmenreiniger over gegaan moet worden. Kortom, de volgende fase kan gestart worden. EINDELIJK!

Foto's volgen, maar momenteel is het te donker in de garage (en ben mijn camera vergeten ook)

Pieter
Berichten: 528
Lid geworden op: 19 feb 2013, 13:27

Re: Mijn Combi. De opbouw begint

Bericht door Pieter » 02 dec 2013, 19:35

Omdat er wat vragen waren en er al lang geen foto's meer gepost zijn...

Eerst en vooral mijn zandstraalopstelling. Ik gebruik daarvoor 2 compressoren. Beide met 50L vat. 1 van 220L/min aanzuig en 1 van 354L/min aanzuig. De tweede heb ik bijgehaald omdat ik er niet kwam met de 1e compressor, die was echt te zwak. Nu gaat het als een speer, en werken ze zelfs niet altijd beide :) Kortom, kost wat maar je hebt ook wat.
Afbeelding
en de zandstraalcabine
Afbeelding

Hoe staat de Volvo er nu bij? Helemaal proper, moet enkel nog met remmenreiniger over de bodem gaan om de tectiel helemaal te verwijderen..
Afbeelding
en
Afbeelding
en een stukje detail
Afbeelding

Nu dus op mijn eentje stralen en een keer afspreken te beginnen lassen :) Dan komt er tenminste wat schot in de zaak.

Pieter
Berichten: 528
Lid geworden op: 19 feb 2013, 13:27

Re: Mijn Combi. De opbouw begint

Bericht door Pieter » 30 dec 2013, 00:48

2 vragen... Hoeveel meter remleiding heb ik ongeveer nodig voor een Amazon Combi (enkel remsysteem) en hoeveel meter brandstofleiding? En welke diktes? :)

arnodoomen
Berichten: 69
Lid geworden op: 11 nov 2011, 17:18
Locatie: Ham 3945

Re: Mijn Combi. De opbouw begint

Bericht door arnodoomen » 31 dec 2013, 17:29

Volgens mij kun je net zo goed een nieuw set bestellen bij Scandcar of Dries Bakkenis in Nederland .Ik geloof dat een compleet set ongeveer 80 euro kost.Als je nieuwe leiding en nieuwe nippels koopt ben je net zoveel kwijt.m.v.g. Arnold

Pieter
Berichten: 528
Lid geworden op: 19 feb 2013, 13:27

Re: Mijn Combi. De opbouw begint

Bericht door Pieter » 31 dec 2013, 19:14

Ok, en benzineleiding?

Gebruikersavatar
Volv_oholic
Site Admin
Berichten: 537
Lid geworden op: 27 mar 2004, 20:47

Re: Mijn Combi. De opbouw begint

Bericht door Volv_oholic » 01 jan 2014, 11:20

Je kan zelf je remleidingen maken, maar hou er wel rekening mee dat je een toestel nodig hebt om de verschillende "kraagjes" aan de leidingen te zetten (trompetkop, bolkop). Als je dit toestel niet hebt, raad ik je zeker niet aan om de leidingen zelf te maken, en kan je idd beter een klaargemaakte set aanschaffen.

Volv

Pieter
Berichten: 528
Lid geworden op: 19 feb 2013, 13:27

Re: Mijn Combi. De opbouw begint

Bericht door Pieter » 01 jan 2014, 16:40

Dat is een stuk gereedschap dat we nu eens wel hebben liggen ;D

Pieter
Berichten: 528
Lid geworden op: 19 feb 2013, 13:27

Re: Mijn Combi. De opbouw begint

Bericht door Pieter » 04 jan 2014, 13:28

Even weer over de remslangen... Nu heeft Booij Trading de totale sets niet meer (spijtig genoeg). En ik neig toch naar het compleet kopen dan (vooral omdat ik er ergens zeker van ben dat ik niet alle wartels nog ga terugvinden in die hoop zooi die wij een garage noemen).

Nu zie ik op de site van ScandCar een hoop setjes staan. Welke heb ik dan eigenlijk nodig? Ik heb een B18, enkel remsysteem en wil (zodra hij gekeurd is) wel een rembekrachtiger steken (die van Booij Trading).

En andere vraag, is er toevallig iemand lid van de Nederlandse Volvo Klassieker vereniging? Want daar is een complete set momenteel in aanbieding voor 72,- euro. Maar ben geen lid (en zolang de Volvo niet rijdt wil ik ook nog geen lid worden) en kan zélf dus niet bestellen.

Merci !

Gebruikersavatar
Rubicon
Berichten: 1305
Lid geworden op: 04 dec 2006, 20:33
Locatie: Evergem

Re: Mijn Combi. De opbouw begint

Bericht door Rubicon » 04 jan 2014, 17:21

Als je lid bent bij de VCCB, dan mag je ook aankopen verrichten bij de Volvo Klassieker Vereniging. Beide verenigingen hebben daaromtrent een akkoord gesloten, n.a.v. de opkoop van een groot deel van het VCCB magazijn door VKV. Stuur hen anders eens een mailtje om het zeker te weten.
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..

Gebruikersavatar
Youk
Berichten: 206
Lid geworden op: 03 nov 2010, 21:19
Locatie: Sint-Amands

Re: Mijn Combi. De opbouw begint

Bericht door Youk » 04 jan 2014, 21:31

Staat gewoon vermeld op onze website hoor, kijk hier maar

Pieter
Berichten: 528
Lid geworden op: 19 feb 2013, 13:27

Re: Mijn Combi. De opbouw begint

Bericht door Pieter » 05 jan 2014, 00:34

Inderdaad... Maar ben geen lid en wou dat eigenlijk pas doen als mijn Volvo eindelijk reed.

Maar goed, ik snap dat het dan bestellen wordt bij Scandcar of Nordicar. Dus, kan iemand meedelen welke set ik nodig heb? :?:

Karel
Berichten: 210
Lid geworden op: 23 okt 2011, 19:43

Re: Mijn Combi. De opbouw begint

Bericht door Karel » 05 jan 2014, 11:48

Pieter schreef:Inderdaad... Maar ben geen lid en wou dat eigenlijk pas doen als mijn Volvo eindelijk reed.

Maar goed, ik snap dat het dan bestellen wordt bij Scandcar of Nordicar. Dus, kan iemand meedelen welke set ik nodig heb? :?:
Bij mij geen goede ervaringen met nordicar, wel met T&p oldtimershop en scancar

Plaats reactie