Mijn Combi. Hij loopt!
Moderator: Youk
Re: Mijn Combi. De opbouw begint
Paul Booij (booij trading) in Dikkele-Zwalm. Gemiddeld gezien niet duurder dan een online shop en een vriendelijke mens
En qua originaliteit. Ik ga hem in elk geval origineel lijkend houden. Maar waar mogelijk en nodig wordt hij wel degelijk beter. Zo komen er bijvoorbeeld wél luidsprekers in de deurpanelen (en offer ik daarvoor die zakjes op in de voorste panelen), komt er waarschijnlijk een ander hemeltje in (vind de standaard hemeltjes nogal lelijk en duur, dus eens kijken wat een laten steken kost), kunststof spatborden, waarschijnlijk een C(itizen) B(roadcast) en komt er vooral ook LPG in en de benzine er bijna helemaal uit.
En qua originaliteit. Ik ga hem in elk geval origineel lijkend houden. Maar waar mogelijk en nodig wordt hij wel degelijk beter. Zo komen er bijvoorbeeld wél luidsprekers in de deurpanelen (en offer ik daarvoor die zakjes op in de voorste panelen), komt er waarschijnlijk een ander hemeltje in (vind de standaard hemeltjes nogal lelijk en duur, dus eens kijken wat een laten steken kost), kunststof spatborden, waarschijnlijk een C(itizen) B(roadcast) en komt er vooral ook LPG in en de benzine er bijna helemaal uit.
Re: Mijn Combi. De opbouw begint
En zo, het T-stuk om twee compressoren, of een compressor en een extra drukvat, is aangeschaft. Nu nog ergens een extra compressor lenen en kijken wat zandstralen dan geeft Hopelijk gaat het een pak beter, anders, anders is er een T-stuk over, maar dat is nooit weg natuurlijk
De onderste draagarm staat ook in de verf trouwens. Maar door het trage zandstralen is het tempo er weer even uit
De onderste draagarm staat ook in de verf trouwens. Maar door het trage zandstralen is het tempo er weer even uit
Re: Mijn Combi. De opbouw begint
En maar eens iets anders gedaan afgelopen zondag. Ik had al wat deurpanelen gezaagd en ik heb in mijn hoofd hoe ze er gaan uitzien maar ik wou sowieso eerst proberen of ik zelf iets kon overtrekken of niet... Best aardig gelukt
Het is helemaal strak en zonder rimpels/plooien.
Ja, ik maak ze inderdaad zelf, en wel om de reden dat ik de zak ga opofferen voor een luidspreker. Die komt daar waar dat gat nu zit (weet nog niet of ik het een rond of vierkant gat ga maken). Enige inlevering die ik dan doe is dat ik dus geen relief heb en ook geen chrome-lat. Maar goed, als het eenmaal in de auto zit dan gaat het saai zijn minder opvallen.
Wat wel nog opvalt is waar de 'klemmetjes' zitten. Dus er moet wel degelijk iets van mousse achter om ze glad te krijgen...
Het is helemaal strak en zonder rimpels/plooien.
Ja, ik maak ze inderdaad zelf, en wel om de reden dat ik de zak ga opofferen voor een luidspreker. Die komt daar waar dat gat nu zit (weet nog niet of ik het een rond of vierkant gat ga maken). Enige inlevering die ik dan doe is dat ik dus geen relief heb en ook geen chrome-lat. Maar goed, als het eenmaal in de auto zit dan gaat het saai zijn minder opvallen.
Wat wel nog opvalt is waar de 'klemmetjes' zitten. Dus er moet wel degelijk iets van mousse achter om ze glad te krijgen...
Re: Mijn Combi. De opbouw begint
Hij is proper!!! Alle tectiel is er af dus we hebben nu een bodem waar enkel nog met genoeg remmenreiniger over gegaan moet worden. Kortom, de volgende fase kan gestart worden. EINDELIJK!
Foto's volgen, maar momenteel is het te donker in de garage (en ben mijn camera vergeten ook)
Foto's volgen, maar momenteel is het te donker in de garage (en ben mijn camera vergeten ook)
Re: Mijn Combi. De opbouw begint
Omdat er wat vragen waren en er al lang geen foto's meer gepost zijn...
Eerst en vooral mijn zandstraalopstelling. Ik gebruik daarvoor 2 compressoren. Beide met 50L vat. 1 van 220L/min aanzuig en 1 van 354L/min aanzuig. De tweede heb ik bijgehaald omdat ik er niet kwam met de 1e compressor, die was echt te zwak. Nu gaat het als een speer, en werken ze zelfs niet altijd beide Kortom, kost wat maar je hebt ook wat.
en de zandstraalcabine
Hoe staat de Volvo er nu bij? Helemaal proper, moet enkel nog met remmenreiniger over de bodem gaan om de tectiel helemaal te verwijderen..
en
en een stukje detail
Nu dus op mijn eentje stralen en een keer afspreken te beginnen lassen Dan komt er tenminste wat schot in de zaak.
Eerst en vooral mijn zandstraalopstelling. Ik gebruik daarvoor 2 compressoren. Beide met 50L vat. 1 van 220L/min aanzuig en 1 van 354L/min aanzuig. De tweede heb ik bijgehaald omdat ik er niet kwam met de 1e compressor, die was echt te zwak. Nu gaat het als een speer, en werken ze zelfs niet altijd beide Kortom, kost wat maar je hebt ook wat.
en de zandstraalcabine
Hoe staat de Volvo er nu bij? Helemaal proper, moet enkel nog met remmenreiniger over de bodem gaan om de tectiel helemaal te verwijderen..
en
en een stukje detail
Nu dus op mijn eentje stralen en een keer afspreken te beginnen lassen Dan komt er tenminste wat schot in de zaak.
Re: Mijn Combi. De opbouw begint
2 vragen... Hoeveel meter remleiding heb ik ongeveer nodig voor een Amazon Combi (enkel remsysteem) en hoeveel meter brandstofleiding? En welke diktes?
-
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 11 nov 2011, 17:18
- Locatie: Ham 3945
Re: Mijn Combi. De opbouw begint
Volgens mij kun je net zo goed een nieuw set bestellen bij Scandcar of Dries Bakkenis in Nederland .Ik geloof dat een compleet set ongeveer 80 euro kost.Als je nieuwe leiding en nieuwe nippels koopt ben je net zoveel kwijt.m.v.g. Arnold
Re: Mijn Combi. De opbouw begint
Ok, en benzineleiding?
- Volv_oholic
- Site Admin
- Berichten: 537
- Lid geworden op: 27 mar 2004, 20:47
Re: Mijn Combi. De opbouw begint
Je kan zelf je remleidingen maken, maar hou er wel rekening mee dat je een toestel nodig hebt om de verschillende "kraagjes" aan de leidingen te zetten (trompetkop, bolkop). Als je dit toestel niet hebt, raad ik je zeker niet aan om de leidingen zelf te maken, en kan je idd beter een klaargemaakte set aanschaffen.
Volv
Volv
Re: Mijn Combi. De opbouw begint
Dat is een stuk gereedschap dat we nu eens wel hebben liggen ;D
Re: Mijn Combi. De opbouw begint
Even weer over de remslangen... Nu heeft Booij Trading de totale sets niet meer (spijtig genoeg). En ik neig toch naar het compleet kopen dan (vooral omdat ik er ergens zeker van ben dat ik niet alle wartels nog ga terugvinden in die hoop zooi die wij een garage noemen).
Nu zie ik op de site van ScandCar een hoop setjes staan. Welke heb ik dan eigenlijk nodig? Ik heb een B18, enkel remsysteem en wil (zodra hij gekeurd is) wel een rembekrachtiger steken (die van Booij Trading).
En andere vraag, is er toevallig iemand lid van de Nederlandse Volvo Klassieker vereniging? Want daar is een complete set momenteel in aanbieding voor 72,- euro. Maar ben geen lid (en zolang de Volvo niet rijdt wil ik ook nog geen lid worden) en kan zélf dus niet bestellen.
Merci !
Nu zie ik op de site van ScandCar een hoop setjes staan. Welke heb ik dan eigenlijk nodig? Ik heb een B18, enkel remsysteem en wil (zodra hij gekeurd is) wel een rembekrachtiger steken (die van Booij Trading).
En andere vraag, is er toevallig iemand lid van de Nederlandse Volvo Klassieker vereniging? Want daar is een complete set momenteel in aanbieding voor 72,- euro. Maar ben geen lid (en zolang de Volvo niet rijdt wil ik ook nog geen lid worden) en kan zélf dus niet bestellen.
Merci !
Re: Mijn Combi. De opbouw begint
Als je lid bent bij de VCCB, dan mag je ook aankopen verrichten bij de Volvo Klassieker Vereniging. Beide verenigingen hebben daaromtrent een akkoord gesloten, n.a.v. de opkoop van een groot deel van het VCCB magazijn door VKV. Stuur hen anders eens een mailtje om het zeker te weten.
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..
Re: Mijn Combi. De opbouw begint
Staat gewoon vermeld op onze website hoor, kijk hier maar
Re: Mijn Combi. De opbouw begint
Inderdaad... Maar ben geen lid en wou dat eigenlijk pas doen als mijn Volvo eindelijk reed.
Maar goed, ik snap dat het dan bestellen wordt bij Scandcar of Nordicar. Dus, kan iemand meedelen welke set ik nodig heb?
Maar goed, ik snap dat het dan bestellen wordt bij Scandcar of Nordicar. Dus, kan iemand meedelen welke set ik nodig heb?
Re: Mijn Combi. De opbouw begint
Bij mij geen goede ervaringen met nordicar, wel met T&p oldtimershop en scancarPieter schreef:Inderdaad... Maar ben geen lid en wou dat eigenlijk pas doen als mijn Volvo eindelijk reed.
Maar goed, ik snap dat het dan bestellen wordt bij Scandcar of Nordicar. Dus, kan iemand meedelen welke set ik nodig heb?