Mijn Combi. Hij loopt!

Hier kunnen lopende en opstartende projecten worden voorgesteld.

Moderator: Youk

Plaats reactie
Pieter
Berichten: 528
Lid geworden op: 19 feb 2013, 13:27

Re: Niet nog een Amazon? Ja, daarom! De soap start !

Bericht door Pieter » 22 apr 2013, 12:51

Door die spatborden :shock: Zotjes :?:

Maar upgraden zit er niet in. Ik ben qua rijden echt een opa :)

imker
Berichten: 736
Lid geworden op: 17 jul 2007, 23:41
Locatie: Lichtaart

Re: Niet nog een Amazon? Ja, daarom! De soap start !

Bericht door imker » 22 apr 2013, 15:19

Pieter schreef:Door die spatborden :shock: Zotjes :?:

Maar upgraden zit er niet in. Ik ben qua rijden echt een opa :)
Nen echte volvorijder dus 8) 8)
240DL 1986 196000km
164E 1973 151000km

Pieter
Berichten: 528
Lid geworden op: 19 feb 2013, 13:27

Re: Niet nog een Amazon? Ja, daarom! De soap start !

Bericht door Pieter » 22 apr 2013, 15:33

Sinds de eerste keer rijden met mijn zeilbootje achter mijn auto heb ik ontdekt hoe rustig en stressvrij het rijden is als je maar 90 rijdt. Gewoon mee tussen die vrachtwagens hangen, CC op, muziekje erbij en genieten, heerlijk :D

Ik hoef ook voor niemand nog te bewijzen dat ik kan rijden. Dus geen show verkopen als ik rij. En wat win je als je 120? rijdt? Paar minuten :roll:

Gebruikersavatar
DJ_Karinsky
Berichten: 1584
Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
Locatie: 9940
Contacteer:

Re: Niet nog een Amazon? Ja, daarom! De soap start !

Bericht door DJ_Karinsky » 23 apr 2013, 22:30

Pieter schreef:Omdat polyester nooit meer roest. Dus waarom een ijzeren spatbord oplappen als je het ineens voorgoed kan oplossen? :)
Als een auto goed gerestaureerd is (plaatwerk) , dan is de lak toch ook ok voor 25 jaar of meer ?
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html

Pieter
Berichten: 528
Lid geworden op: 19 feb 2013, 13:27

Re: Niet nog een Amazon? Ja, daarom! De soap start !

Bericht door Pieter » 24 apr 2013, 10:09

Die afweging heb ik ook gemaakt... Maar moet er maar eens iemand tegen zitten met een winkelwagentje of overdreven steenslag en het begint opnieuw.

Trouwens wat vraagjes

1) over een rembekrachtiger. Hoe gaat remmen bij zo'n Combi zonder? En is dat op eender welk moment in te bouwen? Of kan ik dat best meteen 'meenemen' als ik de remmen doe? Wil het er wel in, maar is wel een serieuze meerkost...

2) ik lag gisteren in bed ook te denken over waar ik mijn reserve-benzine-tank ga zetten (want komt een LPG tank in), nu zag ik dit onlangs
Afbeelding
End dit lijkt me een perfecte plek voor een benzine-tankje van een paar liter... Of zijn er betere plekken?

Pieter
Berichten: 528
Lid geworden op: 19 feb 2013, 13:27

Re: Mijn Combi, de eerste vragen.

Bericht door Pieter » 28 apr 2013, 18:12

En aangeschaft :) Vandaag om een polyesteren spatbord gegaan. Ding heeft wel wat werk nodig want er zijn bevestigingspunten afgebroken en uitgeboord maar op zich kon ik het voor het betaalde bedrag gerust eens proberen. Verpruts ik het scherm dan heb ik tenminste ervaring opgedaan voor wanneer er ooit iets met mijn Laser gebeuren.

Afbeelding
en
Afbeelding

Tips voor het strakmaken? Helemaal kaalscheuren, herstellen met polyestermatjes en bij montage nieuwe gaten boren? Of niet helemaal schuren? Ik heb geen ervaring met polyester-bewerken dus alle advies is welkom !

Gebruikersavatar
Rubicon
Berichten: 1305
Lid geworden op: 04 dec 2006, 20:33
Locatie: Evergem

Re: Mijn Combi, de eerste vragen.

Bericht door Rubicon » 29 apr 2013, 09:49

Op het net is wel wat te vinden, bv over de restauratie van een polyester motorkuip:

http://www.demotorsite.be/content/doe-h ... en-spuiten

En in Wheeler Dealers werd ooit eens een polyester onderspoiler van een Ferrari 308 (Dino) hersteld, maar ik vind enkel een gedubde Russische video :D
Vanaf 16:00 minuten:
http://rutube.ru/video/4161bfcbd197a6b8 ... 85374da1f/
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..

Pieter
Berichten: 528
Lid geworden op: 19 feb 2013, 13:27

Re: Mijn Combi, de eerste vragen.

Bericht door Pieter » 29 apr 2013, 13:35

Die wheelerdealers heb ik inderdaad gezien (en staan ;) ), zal hem nog eens opzetten en goed kijken.

Heb zelf nog niet online gekeken, thuis hebben we enkel zo'n raar tablet ding en dat is goed om even wat te posten maar om echt te zitten googelen. Mjoah, niet echt :roll:

union bp
Berichten: 358
Lid geworden op: 25 aug 2010, 11:22

Re: Mijn Combi, de eerste vragen.

Bericht door union bp » 01 mei 2013, 20:06

Vosschemie, daar kan je alles vinden.... www.vosschemie-benelux.com
+ richtlijnen ed..
Veel plezier ermee.
BP

arnodoomen
Berichten: 69
Lid geworden op: 11 nov 2011, 17:18
Locatie: Ham 3945

Re: Mijn Combi, de eerste vragen.

Bericht door arnodoomen » 05 mei 2013, 13:48

Hallo, Ik heb je verhaal een beetje gevolgd mooi een volvo restoreren,als je rugleuningen geen bevestigings gaten voor hoofdsteunen hebben heb ik nog wel frames liggen met gaten moet je alleen dfe bekleding over zetten .Als je een rembekrachtiger gaat monteren moet je er rekening mee houden dat de achterste remcillinders dan een kleinere diameter moeten hebben voor de juiste remverhouding. m.v.g. Arnold.

Pieter
Berichten: 528
Lid geworden op: 19 feb 2013, 13:27

Re: Mijn Combi, de eerste vragen.

Bericht door Pieter » 06 mei 2013, 11:20

Gisteren maar eens begonnen aan het spatbord. Was prachtig weer dus heb me lekker in de tuin gezet bij mijn ouders, wat remmenreiniger en schuurpapier bij de hand, muziekje in de oren en gaan.

Eerst nat geprobeerd, maar blijkbaar heb ik dry-only papier dus dat was geen lang leven berokken. Dan maar droog schuren. Wat later had ik dit
Afbeelding
en dichterbij
Afbeelding

Kortom, het gaat niet vooruit maar heb er wel goede hoop in dat het gaat goedkomen. Gewoon heel veel geduld hebben. Voordeel? Het kost niks en toch ben je met je hobby bezig :)

Ter informatie, ik schuur nu met korrel 50 om alle verf er af te halen. Zodra het kaal is, dan is het plan om het heel lichtjes te overspuiten en dan met een korrel of 600 na te schuren om alle schuurkrassen eruit te halen (en waar de spuitlaag weg is ben ik dus ook geweest :) )

Ik kan van mijn vriendin haar papa trouwens zo'n 'cirkelschuurmachine' lenen, is dat een gerief hiervoor of toch maar handmatig houden?

arnodoomen
Berichten: 69
Lid geworden op: 11 nov 2011, 17:18
Locatie: Ham 3945

Re: Mijn Combi, de eerste vragen.

Bericht door arnodoomen » 06 mei 2013, 19:11

Korrel 50 is wel grof ,zorg wel dat je de schuurkrassen er goed met geleidelijk aan fijner schuurpapier er uit schuurt .een schuurmachien is makkelijker maar blijf niet te veel op een plaats schuren zoals je nu gedaan hebt anders krijg je straks een golfbaan.je kunt ook een blok gebruiken en in de rondingen een water slang (van de auto een dikke) waar je het schuurpapier omheen wikkeld .

Pieter
Berichten: 528
Lid geworden op: 19 feb 2013, 13:27

Re: Mijn Combi, de eerste vragen.

Bericht door Pieter » 07 mei 2013, 11:09

Ik heb een blok gebruikt maar dat is geen doen om het kaal te schuren. Dus eerst kaal maken, dan spuitplamuren en steeds fijner schuurpapier gebruiken (met blokje). Dat lijkt mij een goede manier van werken.

En trekt het resultaat uiteindelijk op niets, dan probeer ik met de andere kant spatbord een andere manier van werken :) Dat is het voordeel aan 'goedkoop' spul, het is allemaal zo erg niet als het niets wordt.

Pieter
Berichten: 528
Lid geworden op: 19 feb 2013, 13:27

Re: Mijn Combi, de eerste vragen.

Bericht door Pieter » 16 mei 2013, 15:11

En serieuze vooruitgang gemaakt met het spatbord. Uiteindelijk eens geprobeerd met een verfbrander op lage stand, en de verf pelt er dan gewoon vanaf. Kortom, op een uur doe je een half spatbord en dat zonder de schuurkrassen. Wat het achteraf ook makkelijker maakt :)

Dus nog een half dagje en dan is het spatbord helemaal kaal denk ik :)

Pieter
Berichten: 528
Lid geworden op: 19 feb 2013, 13:27

Re: Mijn Combi, de eerste vragen.

Bericht door Pieter » 20 mei 2013, 11:38

Laat maar :D

Plaats reactie