Mijn Combi. Hij loopt!
Moderator: Youk
Re: Niet nog een Amazon? Ja, daarom! De soap start !
Door die spatborden Zotjes
Maar upgraden zit er niet in. Ik ben qua rijden echt een opa
Maar upgraden zit er niet in. Ik ben qua rijden echt een opa
Re: Niet nog een Amazon? Ja, daarom! De soap start !
Nen echte volvorijder dusPieter schreef:Door die spatborden Zotjes
Maar upgraden zit er niet in. Ik ben qua rijden echt een opa
240DL 1986 196000km
164E 1973 151000km
164E 1973 151000km
Re: Niet nog een Amazon? Ja, daarom! De soap start !
Sinds de eerste keer rijden met mijn zeilbootje achter mijn auto heb ik ontdekt hoe rustig en stressvrij het rijden is als je maar 90 rijdt. Gewoon mee tussen die vrachtwagens hangen, CC op, muziekje erbij en genieten, heerlijk
Ik hoef ook voor niemand nog te bewijzen dat ik kan rijden. Dus geen show verkopen als ik rij. En wat win je als je 120? rijdt? Paar minuten
Ik hoef ook voor niemand nog te bewijzen dat ik kan rijden. Dus geen show verkopen als ik rij. En wat win je als je 120? rijdt? Paar minuten
- DJ_Karinsky
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
- Locatie: 9940
- Contacteer:
Re: Niet nog een Amazon? Ja, daarom! De soap start !
Als een auto goed gerestaureerd is (plaatwerk) , dan is de lak toch ook ok voor 25 jaar of meer ?Pieter schreef:Omdat polyester nooit meer roest. Dus waarom een ijzeren spatbord oplappen als je het ineens voorgoed kan oplossen?
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
Re: Niet nog een Amazon? Ja, daarom! De soap start !
Die afweging heb ik ook gemaakt... Maar moet er maar eens iemand tegen zitten met een winkelwagentje of overdreven steenslag en het begint opnieuw.
Trouwens wat vraagjes
1) over een rembekrachtiger. Hoe gaat remmen bij zo'n Combi zonder? En is dat op eender welk moment in te bouwen? Of kan ik dat best meteen 'meenemen' als ik de remmen doe? Wil het er wel in, maar is wel een serieuze meerkost...
2) ik lag gisteren in bed ook te denken over waar ik mijn reserve-benzine-tank ga zetten (want komt een LPG tank in), nu zag ik dit onlangs
End dit lijkt me een perfecte plek voor een benzine-tankje van een paar liter... Of zijn er betere plekken?
Trouwens wat vraagjes
1) over een rembekrachtiger. Hoe gaat remmen bij zo'n Combi zonder? En is dat op eender welk moment in te bouwen? Of kan ik dat best meteen 'meenemen' als ik de remmen doe? Wil het er wel in, maar is wel een serieuze meerkost...
2) ik lag gisteren in bed ook te denken over waar ik mijn reserve-benzine-tank ga zetten (want komt een LPG tank in), nu zag ik dit onlangs
End dit lijkt me een perfecte plek voor een benzine-tankje van een paar liter... Of zijn er betere plekken?
Re: Mijn Combi, de eerste vragen.
En aangeschaft Vandaag om een polyesteren spatbord gegaan. Ding heeft wel wat werk nodig want er zijn bevestigingspunten afgebroken en uitgeboord maar op zich kon ik het voor het betaalde bedrag gerust eens proberen. Verpruts ik het scherm dan heb ik tenminste ervaring opgedaan voor wanneer er ooit iets met mijn Laser gebeuren.
en
Tips voor het strakmaken? Helemaal kaalscheuren, herstellen met polyestermatjes en bij montage nieuwe gaten boren? Of niet helemaal schuren? Ik heb geen ervaring met polyester-bewerken dus alle advies is welkom !
en
Tips voor het strakmaken? Helemaal kaalscheuren, herstellen met polyestermatjes en bij montage nieuwe gaten boren? Of niet helemaal schuren? Ik heb geen ervaring met polyester-bewerken dus alle advies is welkom !
Re: Mijn Combi, de eerste vragen.
Op het net is wel wat te vinden, bv over de restauratie van een polyester motorkuip:
http://www.demotorsite.be/content/doe-h ... en-spuiten
En in Wheeler Dealers werd ooit eens een polyester onderspoiler van een Ferrari 308 (Dino) hersteld, maar ik vind enkel een gedubde Russische video
Vanaf 16:00 minuten:
http://rutube.ru/video/4161bfcbd197a6b8 ... 85374da1f/
http://www.demotorsite.be/content/doe-h ... en-spuiten
En in Wheeler Dealers werd ooit eens een polyester onderspoiler van een Ferrari 308 (Dino) hersteld, maar ik vind enkel een gedubde Russische video
Vanaf 16:00 minuten:
http://rutube.ru/video/4161bfcbd197a6b8 ... 85374da1f/
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..
Re: Mijn Combi, de eerste vragen.
Die wheelerdealers heb ik inderdaad gezien (en staan ), zal hem nog eens opzetten en goed kijken.
Heb zelf nog niet online gekeken, thuis hebben we enkel zo'n raar tablet ding en dat is goed om even wat te posten maar om echt te zitten googelen. Mjoah, niet echt
Heb zelf nog niet online gekeken, thuis hebben we enkel zo'n raar tablet ding en dat is goed om even wat te posten maar om echt te zitten googelen. Mjoah, niet echt
Re: Mijn Combi, de eerste vragen.
Vosschemie, daar kan je alles vinden.... www.vosschemie-benelux.com
+ richtlijnen ed..
Veel plezier ermee.
BP
+ richtlijnen ed..
Veel plezier ermee.
BP
-
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 11 nov 2011, 17:18
- Locatie: Ham 3945
Re: Mijn Combi, de eerste vragen.
Hallo, Ik heb je verhaal een beetje gevolgd mooi een volvo restoreren,als je rugleuningen geen bevestigings gaten voor hoofdsteunen hebben heb ik nog wel frames liggen met gaten moet je alleen dfe bekleding over zetten .Als je een rembekrachtiger gaat monteren moet je er rekening mee houden dat de achterste remcillinders dan een kleinere diameter moeten hebben voor de juiste remverhouding. m.v.g. Arnold.
Re: Mijn Combi, de eerste vragen.
Gisteren maar eens begonnen aan het spatbord. Was prachtig weer dus heb me lekker in de tuin gezet bij mijn ouders, wat remmenreiniger en schuurpapier bij de hand, muziekje in de oren en gaan.
Eerst nat geprobeerd, maar blijkbaar heb ik dry-only papier dus dat was geen lang leven berokken. Dan maar droog schuren. Wat later had ik dit
en dichterbij
Kortom, het gaat niet vooruit maar heb er wel goede hoop in dat het gaat goedkomen. Gewoon heel veel geduld hebben. Voordeel? Het kost niks en toch ben je met je hobby bezig
Ter informatie, ik schuur nu met korrel 50 om alle verf er af te halen. Zodra het kaal is, dan is het plan om het heel lichtjes te overspuiten en dan met een korrel of 600 na te schuren om alle schuurkrassen eruit te halen (en waar de spuitlaag weg is ben ik dus ook geweest )
Ik kan van mijn vriendin haar papa trouwens zo'n 'cirkelschuurmachine' lenen, is dat een gerief hiervoor of toch maar handmatig houden?
Eerst nat geprobeerd, maar blijkbaar heb ik dry-only papier dus dat was geen lang leven berokken. Dan maar droog schuren. Wat later had ik dit
en dichterbij
Kortom, het gaat niet vooruit maar heb er wel goede hoop in dat het gaat goedkomen. Gewoon heel veel geduld hebben. Voordeel? Het kost niks en toch ben je met je hobby bezig
Ter informatie, ik schuur nu met korrel 50 om alle verf er af te halen. Zodra het kaal is, dan is het plan om het heel lichtjes te overspuiten en dan met een korrel of 600 na te schuren om alle schuurkrassen eruit te halen (en waar de spuitlaag weg is ben ik dus ook geweest )
Ik kan van mijn vriendin haar papa trouwens zo'n 'cirkelschuurmachine' lenen, is dat een gerief hiervoor of toch maar handmatig houden?
-
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 11 nov 2011, 17:18
- Locatie: Ham 3945
Re: Mijn Combi, de eerste vragen.
Korrel 50 is wel grof ,zorg wel dat je de schuurkrassen er goed met geleidelijk aan fijner schuurpapier er uit schuurt .een schuurmachien is makkelijker maar blijf niet te veel op een plaats schuren zoals je nu gedaan hebt anders krijg je straks een golfbaan.je kunt ook een blok gebruiken en in de rondingen een water slang (van de auto een dikke) waar je het schuurpapier omheen wikkeld .
Re: Mijn Combi, de eerste vragen.
Ik heb een blok gebruikt maar dat is geen doen om het kaal te schuren. Dus eerst kaal maken, dan spuitplamuren en steeds fijner schuurpapier gebruiken (met blokje). Dat lijkt mij een goede manier van werken.
En trekt het resultaat uiteindelijk op niets, dan probeer ik met de andere kant spatbord een andere manier van werken Dat is het voordeel aan 'goedkoop' spul, het is allemaal zo erg niet als het niets wordt.
En trekt het resultaat uiteindelijk op niets, dan probeer ik met de andere kant spatbord een andere manier van werken Dat is het voordeel aan 'goedkoop' spul, het is allemaal zo erg niet als het niets wordt.
Re: Mijn Combi, de eerste vragen.
En serieuze vooruitgang gemaakt met het spatbord. Uiteindelijk eens geprobeerd met een verfbrander op lage stand, en de verf pelt er dan gewoon vanaf. Kortom, op een uur doe je een half spatbord en dat zonder de schuurkrassen. Wat het achteraf ook makkelijker maakt
Dus nog een half dagje en dan is het spatbord helemaal kaal denk ik
Dus nog een half dagje en dan is het spatbord helemaal kaal denk ik
Re: Mijn Combi, de eerste vragen.
Laat maar