480 ES schuurvondst
Moderator: Youk
-
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 11 dec 2005, 01:07
480 ES schuurvondst
even voorstellen
« Gepost op: donderdag 19 februari 2015, 23:28 »
Onder het mom dat we een tweede dagelijkse auto nodig hadden (hoezo?) heb ik sinds kort een 480ES.
Ik wou persé een belastingvrije Volvo.
Een 240 is degelijk maar (te) groot. een 440 is te alledaags. Ik 'ontdekte' dus een 480, welke sinds jaar en dag stof stond te happen. Om precies te zijn, uit het verkeer sinds 1997..Onder de laag stof bleek echter een zeer goede carrosserie te zitten. Het feit dat het een erg vroege was, (sept '86) intrigeerde mij. Het starten van de motor was een feit na enkele seconden maar de ES terug rijvaardig krijgen was een ander paar mouwen. Ik kocht hem voor 1000€ wat ik schappelijk vond maar ondertussen is dit reeds verdrievoudigd. Ik vermoed dus reeds ver boven zijn huidige marktwaarde.
« Gepost op: donderdag 19 februari 2015, 23:28 »
Onder het mom dat we een tweede dagelijkse auto nodig hadden (hoezo?) heb ik sinds kort een 480ES.
Ik wou persé een belastingvrije Volvo.
Een 240 is degelijk maar (te) groot. een 440 is te alledaags. Ik 'ontdekte' dus een 480, welke sinds jaar en dag stof stond te happen. Om precies te zijn, uit het verkeer sinds 1997..Onder de laag stof bleek echter een zeer goede carrosserie te zitten. Het feit dat het een erg vroege was, (sept '86) intrigeerde mij. Het starten van de motor was een feit na enkele seconden maar de ES terug rijvaardig krijgen was een ander paar mouwen. Ik kocht hem voor 1000€ wat ik schappelijk vond maar ondertussen is dit reeds verdrievoudigd. Ik vermoed dus reeds ver boven zijn huidige marktwaarde.
Re: 480 ES schuurvondst
Hangt er vanaf hoe speciaal, in welke staat en hoeveel kilometers die heeft. Maar ik denk dat 3000,- euro een serieuze opdracht gaat zijn om ervoor te krijgen.
Welke opties zitten er op? Heb zelf ook nog een tijd met een 480 gereden. Maar na 5000,- euro was ik het beu. Opeens startte die niet meer via het contactslot, heb hem dan de garage in geduwd, platen binnengestoken en hem gesloopt. Was hem best nogal beu
Hopelijk is de jouwe beter
Welke opties zitten er op? Heb zelf ook nog een tijd met een 480 gereden. Maar na 5000,- euro was ik het beu. Opeens startte die niet meer via het contactslot, heb hem dan de garage in geduwd, platen binnengestoken en hem gesloopt. Was hem best nogal beu
Hopelijk is de jouwe beter
-
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 11 dec 2005, 01:07
Re: 480 ES schuurvondst
Tja, ik heb ook gemengde gevoelens met een 480.. Tor hiertoe rijdt hij best aangenaam.
Tripje Gent en terug resulteerde in een gem. verbruik van 6,3lit
Tripje Gent en terug resulteerde in een gem. verbruik van 6,3lit
Re: 480 ES schuurvondst
Bij mij was de boordcomputer wel exact!
- DJ_Karinsky
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
- Locatie: 9940
- Contacteer:
Re: 480 ES schuurvondst
Is het een 1.7 Duvellover ? Verbruik valt nog goed mee volgens mij ziet er al veel beter uit met eens te wassen
Boordcomputer is te herstellen hé, zijn nog simpele componenten en geen SMD vermoed ik.
Boordcomputer is te herstellen hé, zijn nog simpele componenten en geen SMD vermoed ik.
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
-
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 11 dec 2005, 01:07
Re: 480 ES schuurvondst
Het is idd een 1.7 en het verbruik is exact hetgeen de boordcomputer aangaf! Maw, met een gangeteje van 100/u
verbruikt dit wagentje idd een goeie 6 liter!
verbruikt dit wagentje idd een goeie 6 liter!
- stef25042504
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 21 okt 2004, 21:03
- Locatie: Bilzen
Re: 480 ES schuurvondst
6l/100km, dit is weinig.
Ik heb in een 2l gereden en gemiddeld zat ik aan 10l/100km.
6L als je tegen 90km kunt rijden en niet teveel moet stoppen en optrekken. Dit is een theoretisch verbruik.
Dat is zoals die dieseltjes die maar 3l/100km verbruiken, als je onder de 5,5 l/100km kunt rijden ben je een zuinig chauffeur.
Mij maak je niet wijst dat een 480 maar 6L verbruikt.
Als je correct wilt zijn moet je uw bak vol doen, hem leeg rijden en hem terug vol doen en dan het berekenen.
Als je dan een verbruik van 8 a 9 l hebt kan ik het aannemen, en zeg ik je bent een zuinig chauffeur.
Ik heb in een 2l gereden en gemiddeld zat ik aan 10l/100km.
6L als je tegen 90km kunt rijden en niet teveel moet stoppen en optrekken. Dit is een theoretisch verbruik.
Dat is zoals die dieseltjes die maar 3l/100km verbruiken, als je onder de 5,5 l/100km kunt rijden ben je een zuinig chauffeur.
Mij maak je niet wijst dat een 480 maar 6L verbruikt.
Als je correct wilt zijn moet je uw bak vol doen, hem leeg rijden en hem terug vol doen en dan het berekenen.
Als je dan een verbruik van 8 a 9 l hebt kan ik het aannemen, en zeg ik je bent een zuinig chauffeur.
Re: 480 ES schuurvondst
Dan reed jij toch fors met je Volvo! Ik haalde met mijn 2 liter automaat toch ook wel 8L/100km hoor. 10L/100km was een verbruik dat ik op gas haalde!
-
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 11 dec 2005, 01:07
Re: 480 ES schuurvondst
De gehaalde 6,4lit. was vrijwel enkel autosnelweg waar ik niet boven de 100 à 110 heb gereden. ( Dat is niet eens zo héél moeilijk hoor )
Als ik met een ei onder rechtervoet rij, haal ik nipt 5Lit met mijn D4 automaat, ook niets minder en dit in tegenstelling wat men bij Volvo beloofd in de brochures..
Als ik met een ei onder rechtervoet rij, haal ik nipt 5Lit met mijn D4 automaat, ook niets minder en dit in tegenstelling wat men bij Volvo beloofd in de brochures..
- stef25042504
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 21 okt 2004, 21:03
- Locatie: Bilzen
Re: 480 ES schuurvondst
Sorry maar dit is geen Volvo waar iedereen achter hangt.
En de chauffeur een klak draagt en de sigaar rookt.
De meeste Volvorijders tegenwoordig rijden goed door.
En de chauffeur een klak draagt en de sigaar rookt.
De meeste Volvorijders tegenwoordig rijden goed door.