Volvo 164 '72
Moderator: Youk
Re: Volvo 164 '72
Eerlijk, ik weet niet met 100% zeker dat het een boekje voor modeljaar '72 is, maar heb serieus vermoeden van wel, aangezien het boekje spreekt van 'power steering', en de middenconsole en dashboard is identiek aan dat van mij.
Powersteering was pas sinds '72 als ik me niet vergis, en is ook het laatste jaar met dubbele carburatie, en dat zie ik ook in dit boekje.
Powersteering was pas sinds '72 als ik me niet vergis, en is ook het laatste jaar met dubbele carburatie, en dat zie ik ook in dit boekje.
- DJ_Karinsky
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
- Locatie: 9940
- Contacteer:
Re: Volvo 164 '72
staat er niets op van 72 of andere nummering ? (rsp / PV / RK / ...)
Hier vind je misschien iets terug van herkenningsnummer ...
http://www.240.se/litteratur/broschyrer.htm
Hier vind je misschien iets terug van herkenningsnummer ...
http://www.240.se/litteratur/broschyrer.htm
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
Re: Volvo 164 '72
Kiek 's daar... RSP/PV 31, 1972DJ_Karinsky schreef:staat er niets op van 72 of andere nummering ? (rsp / PV / RK / ...)
Hier vind je misschien iets terug van herkenningsnummer ...
http://www.240.se/litteratur/broschyrer.htm
12 pagina's, USA en geprint in Denenmarken, klopt als een bus. Super!
Re: Volvo 164 '72
Pakje ontvangen
Onderdelen voor de 164. En een kabas voor t'vrouwke.
Onderdelen voor de 164. En een kabas voor t'vrouwke.
Laatst gewijzigd door texaco op 15 apr 2018, 13:47, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 11 dec 2005, 01:07
Re: Volvo 164 '72
Ik denk dat ik nog zo een NL-talige folder heb liggen..
Re: Volvo 164 '72
Van '72?duvellover schreef:Ik denk dat ik nog zo een NL-talige folder heb liggen..
Re: Volvo 164 '72
Vandaag eens onder de motorkap wat bekeken.
Rembekrachtiger en remcilinder zijn wat roestig, ik vermoed in het verleden eens een lek geweest en verf weggevreten.
Losse roest weggescheurd en behandeld met roestomvormer/beschermer.
Zaterdag boeltje op mn gemak opnieuw matzwart spuiten.
Spulletje moet 3 uur inwerken, zal donkerpaars tot zwart worden als het omzetproces klaar is. Ook op de bodem van mn V40 gebruikt, werkt super.
niet afwassen, direct overspuitbaar.
Na 1 uur;
Betekend dat de roest nog niet super diep in het metaal zat (oppervlakkige roest dus)
Rembekrachtiger en remcilinder zijn wat roestig, ik vermoed in het verleden eens een lek geweest en verf weggevreten.
Losse roest weggescheurd en behandeld met roestomvormer/beschermer.
Zaterdag boeltje op mn gemak opnieuw matzwart spuiten.
Spulletje moet 3 uur inwerken, zal donkerpaars tot zwart worden als het omzetproces klaar is. Ook op de bodem van mn V40 gebruikt, werkt super.
niet afwassen, direct overspuitbaar.
Na 1 uur;
Betekend dat de roest nog niet super diep in het metaal zat (oppervlakkige roest dus)
Laatst gewijzigd door texaco op 15 apr 2018, 13:47, 2 keer totaal gewijzigd.
- DJ_Karinsky
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
- Locatie: 9940
- Contacteer:
Re: Volvo 164 '72
Inderdaad, goed spul die Tanik ! Ik gebruik het ook , maar eerst grondlaag er op en dan in't zwart (eindlaag) afwerken ?
Gevonden bij Gramat ?
Ik vermoed dat je rubbertjes net onder het reservoir eens gaar geworden zijn vroeger...
Gevonden bij Gramat ?
Ik vermoed dat je rubbertjes net onder het reservoir eens gaar geworden zijn vroeger...
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
Re: Volvo 164 '72
Nee, bij auto service te oudenaarde.
Heb busje zwarte primer klaarstaan en matte zwarte lak.
Ga ook proberen om dat originele 'ate'-stickertje te redden
Ondertussen grootste deel (fijnste prutswerk) al klaar voor spuiten.
Zal gevalletje worden van 2 uur afplakken, half uurtje spuiten.
Heb busje zwarte primer klaarstaan en matte zwarte lak.
Ga ook proberen om dat originele 'ate'-stickertje te redden
Ondertussen grootste deel (fijnste prutswerk) al klaar voor spuiten.
Zal gevalletje worden van 2 uur afplakken, half uurtje spuiten.
Laatst gewijzigd door texaco op 15 apr 2018, 13:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Volvo 164 '72
Goede voorbereiding maakt het halve werk hé
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..
Re: Volvo 164 '72
Das just!Rubicon schreef:Goede voorbereiding maakt het halve werk hé
Vandaag mee voort gedaan.
Nog wat afplakwerk voor het spuiten;
En eerste laag zwarte grondlak gespoten.
In het interieur de lamme zonneklep-klemmetjes vervangen..
Ze zien er iets anders uit dan de originele, maar de schroefgaten komen overeen en de kleppen blijven nu stevig op hun plaats, dus ik ben tevreden!
Nog wat grondverf...
En kleur. Matzwart dus geen verschil
Was ondertussen al 12 uur, dus eerst gegeten en de hond buiten gelaten.
Daarna kabels en slangen terug aangesloten overal.
Direct veel frisser van uitzicht.
Ook het originele stickertje kunnen redden
Daarna verdeelkapje en rotor snel vervangen, waren nogal aangekoekt.
Wel gereinigd en in de kofferbak gelegd, je weet maar nooit.
Daarna auto in de garage geparkeerd en even de linkse stuurstang snel vervangen, zat speling op.
Gaat veel sneller dan bij een moderne wagen om te vervangen, gewoon plat op je zij liggen en je kan er zo aan
Dan moeten onderbreken, wat met de hond spelen en vreet geven enzo. en tegen een uur of 2 aan de grote klus begonnen.
De uitlaat. Eerste demper, middendemper en einddemper vervangen. Nadien bekeken was enkel de eerste demper nodig, maar als je dan toch bezig bent....
Na een kwartierke lag de eind- en middendemper er al uit.
De nieuwe losjes met veel montagepasta gemonteerd.
Voor de eerste demper heb ik liefst een uur liggen worstelen en er uiteindelijk de slijpschijf bijgehaald, de demper zat volledig vastgeroest rond de verbindingsbuis naar de midden demper, en half verroest aan de buis die van de collector komt.
Montage ging erg vlot, rond kwart voor 4 heb ik de wagen buitengereden
Frisse dempers:
En het oud ijzer.
Hoewel, die middendemper en einddemper zijn nog vrij goed, mss opzij houden, je weet nooit dat ik iemand uit de nood kan helpen.
Sleuven bijgeslepen in de eerste demper..
Verbindingsbuis naar midden demper ook afgeslepen, het restje heb ik met hamer en bijtel uit die buis moeten kloppen.
De plaat die er rond gewikkeld zat, heb ik er eens afgehaald om te laten zien hoe slecht het gesteld was
Maar das verleden tijd, fris uitlaatsysteem eronder nu.
Testritje gedaan op en af naar madam haar werk, geen rare geluiden of niks. En de uitlaat zit nu veel steviger vast ook!
Laatst gewijzigd door texaco op 15 apr 2018, 13:48, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 11 dec 2005, 01:07
Re: Volvo 164 '72
Potteke van remreservoir steekt nu wel af tegen de mooie servo remolie al vernieuwd?
Re: Volvo 164 '72
Weet het, t'is verschrikkelijk.duvellover schreef:Potteke van remreservoir steekt nu wel af tegen de mooie servo remolie al vernieuwd?
Met diverse middelen al geprobeerd, maar dat potteke blijft vuil.
Remvloeistof vervangen is voor eens van de weekends. Die zal er ook al langer dan 2 jaar inzitten denk ik..
- DJ_Karinsky
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
- Locatie: 9940
- Contacteer:
Re: Volvo 164 '72
schone werken geleverd !!
eens proberen met ontvetter (remmenreiniger) om het potje proper te krijgen ? of gewoon met water ? Kan ook aan de binnenkant zitten dat vuil, maar ik denk het niet zo te zien
eens proberen met ontvetter (remmenreiniger) om het potje proper te krijgen ? of gewoon met water ? Kan ook aan de binnenkant zitten dat vuil, maar ik denk het niet zo te zien
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
Re: Volvo 164 '72
Al geprobeerd, er is wel wat afgekomen maar nog nie alles zo als ge kunt zien
En ja, binnenkant is ook vuil boelke, donkerbruin, dus zeer binnenkort nog eens een literke dot4 gaan halen en lekker verversen.
Ontluchten is wel een serieus klotewerkje op die wagens, volgens diverse werkplaatsboeken...
En ja, binnenkant is ook vuil boelke, donkerbruin, dus zeer binnenkort nog eens een literke dot4 gaan halen en lekker verversen.
Ontluchten is wel een serieus klotewerkje op die wagens, volgens diverse werkplaatsboeken...