alternator volvo 240
Moderator: Youk
Re: alternator volvo 240
De wagen wordt zowiezo maandelijks gebruikt.
Het probleem deed zich 'plots' voor .
Jullie goede raad volgend heb ik eerst een aantal metingen laten doen (heb zelf nog geen multimeter ).
Daaruit bleek dat de één van de batterijkabels aan de oorzaak ligt.
Al met al dus een 'klein' mankement.
Iedereen bedankt voor de goede tips
Het probleem deed zich 'plots' voor .
Jullie goede raad volgend heb ik eerst een aantal metingen laten doen (heb zelf nog geen multimeter ).
Daaruit bleek dat de één van de batterijkabels aan de oorzaak ligt.
Al met al dus een 'klein' mankement.
Iedereen bedankt voor de goede tips
Re: alternator volvo 240
Dit “probleempje” duidt aan het echte probleem van de raadgevers op een forum.
We gaan vanuit dat de auto’s normaal onderhouden worden, en dat de amateur van een oldtimer een klein beetje weet van techniek. Een multimeter is toch een minimum, hé?
Niet zolang geleden, op een keverforum, had iemand hulp gevraagd omdat zijn motor vierkantig draaide. Na 5 (ja! VIJF!) bladzijden bleek het dat de voorverwarming van zijn luchtfilter niet aangesloten was.
Het is meer en meer ontmoedigend.
We gaan vanuit dat de auto’s normaal onderhouden worden, en dat de amateur van een oldtimer een klein beetje weet van techniek. Een multimeter is toch een minimum, hé?
Niet zolang geleden, op een keverforum, had iemand hulp gevraagd omdat zijn motor vierkantig draaide. Na 5 (ja! VIJF!) bladzijden bleek het dat de voorverwarming van zijn luchtfilter niet aangesloten was.
Het is meer en meer ontmoedigend.
65.000 Km met de P1800, op 14 jaar tijd, SP95, zonder loodvervanger!
Verkocht.
Verkocht.
Re: alternator volvo 240
Oeps, mijn excuses als ik je geergerd heb.lucas schreef:Dit “probleempje” duidt aan het echte probleem van de raadgevers op een forum.
We gaan vanuit dat de auto’s normaal onderhouden worden, en dat de amateur van een oldtimer een klein beetje weet van techniek. Een multimeter is toch een minimum, hé?
Niet zolang geleden, op een keverforum, had iemand hulp gevraagd omdat zijn motor vierkantig draaide. Na 5 (ja! VIJF!) bladzijden bleek het dat de voorverwarming van zijn luchtfilter niet aangesloten was.
Het is meer en meer ontmoedigend.
Zal niet meer gebeuren.
Re: alternator volvo 240
Fijn dat het opgelost is! Nu kan je ten volle genieten van jouw 240.
Niet iedereen heeft een tech-knobbel en niet iedereen heeft zeker een werkplaats vol met allerlei (werk)tuigen.
Goed dat je iemand in jouw omgeving had die je kon bijstaan (en dat je het hem ook gevraagd hebt!) om te helpen.
Wat wel fout zou zijn, is dat je GEEN vraagjes meer zou stellen, als je iets met de wagen voor hebt. Het forum staat zowel de profi als de hobbyist ten dienste.
Met dit voorval heb je zeker iets opgestoken, dat ben ik vrij wel zeker. Dus, ................... blijven vragen. Er is altijd wel iemand die je een leidende hand kan toesteken.
Geniet nog van jouw zweed!
Niet iedereen heeft een tech-knobbel en niet iedereen heeft zeker een werkplaats vol met allerlei (werk)tuigen.
Goed dat je iemand in jouw omgeving had die je kon bijstaan (en dat je het hem ook gevraagd hebt!) om te helpen.
Wat wel fout zou zijn, is dat je GEEN vraagjes meer zou stellen, als je iets met de wagen voor hebt. Het forum staat zowel de profi als de hobbyist ten dienste.
Met dit voorval heb je zeker iets opgestoken, dat ben ik vrij wel zeker. Dus, ................... blijven vragen. Er is altijd wel iemand die je een leidende hand kan toesteken.
Geniet nog van jouw zweed!
240 = Echt zweeds staal op rubberen banden.
- DJ_Karinsky
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
- Locatie: 9940
- Contacteer:
Re: alternator volvo 240
Wat bedoel je ????? fout ligt bij de raadgevers ???? als ik uw zin goed begrijp ? Dan zal het rap gedaan zijn hier met raad geven en zal het forum nog stiller zijn dan anders. Byebye Kan je het forum evengoed dicht doen, zijn toch altijd dezelfde 2 of 3 die raad geven, de rest zit gewoon mee te lezen.lucas schreef:Dit “probleempje” duidt aan het echte probleem van de raadgevers op een forum.
@xk340 , het probleem zat ergens waar we niet dachten van het te vinden. Maar je hebt iemand anders gecontacteerd die er blijkbaar wat meer van afweet dan u, en je hebt die wat metingen laten doen of naar je auto laten kijken van dichtbij. Goed dat het probleem gevonden is en dus verholpen zodat je terug met een gerust hart kan rondrijden.
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
- stef25042504
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 21 okt 2004, 21:03
- Locatie: Bilzen
Re: alternator volvo 240
@xk340
Het is een goed item.
Dit toont dat het probleem soms voor de hand ligt.
Zeker u niet laten storen door stomme reacties.
Soms liggen de problemen niet zo voor de hand.
Volgens mij moeten alle problemen voorgelegd kunnen worden op dit forum.
Het is een goed item.
Dit toont dat het probleem soms voor de hand ligt.
Zeker u niet laten storen door stomme reacties.
Soms liggen de problemen niet zo voor de hand.
Volgens mij moeten alle problemen voorgelegd kunnen worden op dit forum.
Re: alternator volvo 240
Precies! En zeker voor beginnende mensen.stef25042504 schreef:Volgens mij moeten alle problemen voorgelegd kunnen worden op dit forum.
240 = Echt zweeds staal op rubberen banden.
Re: alternator volvo 240
Bedankt voor de bemoedigende reacties.
Tot binnenkort misschien eens.
Tot binnenkort misschien eens.
Re: alternator volvo 240
"le break" is terug goed bevonden om een jaartje van te genieten
Re: alternator volvo 240
Mooi, proficiat! En dat brengt ons gelijk bij de kern van de zaak: onze Volvo's zijn bedoeld om te RIJDEN!
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..