chassisnummer amazone 1960

Geef hier technische tips en ervaringen over Volvo-oldtimers.

Moderator: Youk

Plaats reactie
oostvogels
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 dec 2011, 23:18

chassisnummer amazone 1960

Bericht door oostvogels » 17 dec 2011, 22:32

Ik heb pas een amazone ingevoerd vanuit Zweden. Even nagekeken remmen en lichten en dan naar de keuring. Komen ze op de keuring tot de vaststelling dat er geen ingeklopt chassisnr te vinden is.
Ik had er van te voren niet naar gekeken omdat de auto altijd gereden had in Zweden en alle papieren waren in orde alsook typeplaatje wat ik wel gezien had ivm nakijken kleurnr. Alles klopte.
Nu heb ik horen zeggen dat dat meer voorkomt met een Zweedse auto uit die periode zonder ingeslagen chassisnr.
Kan iemand mij daar meer over vertellen en hoe ik aan een attest geraak herinslaan chassisnr.
zelf inkloppen kan natuurlijk niet meer want die terroristen van de keuring hebben dat natuurlijk in hun computer opgeslagen.

Gebruikersavatar
robin168
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 aug 2011, 17:40
Locatie: Heist op den berg

Re: chassisnummer amazone 1960

Bericht door robin168 » 17 dec 2011, 22:53

hey,

eerst : gefeliciteerd met de aanwinst
Voor week 33 in 1966 gebeurde dit inderdaad niet , zie hier voor meer info:
http://www.volvoamazonpictures.se/typei ... mation.php
Waarschijnlijk eens bij een volvo dealer horen ?
ik heb wel gehoord dat dit wel eens over de 100 kan kosten ...

Robin
volvo 480 1988 (knal)-rood
altijd intresse in een pre 50 pv ...

Gebruikersavatar
Rubicon
Berichten: 1305
Lid geworden op: 04 dec 2006, 20:33
Locatie: Evergem

Re: chassisnummer amazone 1960

Bericht door Rubicon » 18 dec 2011, 11:46

Ben je zeker dat dat nummer er niet ergens is?
The chassis number (alone) also occurs stamped into the body of the torpedo wall on cars manufactured prior to week 33 1966
Ze zaten soms op de gekste plaatsen. Meestal op een plaatje boven de hoofdremcylinder, maar vaak op heel andere plaatsen en soms zelfs in een wielkastboog! Het zou me echt verbazen als er geen enkel nummer te vinden valt. Volvo had de gewoonte die vroege chassisnummers op verschillende plaatsen te herhalen. Er moet toch eentje te vinden zijn?

PS: het is AmazoN. Een Amazone heeft niets met Volvo's te maken, wel met Griekse deernes op paarden..

Ergens anders op dit forum gevonden:
Normaal is er bij de amazon een identificatieplaatje bevestigd bovenop het huis waar de pedalen in bevestigd zitten (in het motorcompartiment).
Een ingeslagen nummer kan teruggevonden worden bij vele modellen in de deurstijl (ik ben echter niet zeker of het spatbord eraf moet of niet...), sen soms ook in de buurt van het verwarmingselement. (ook motorruimte).
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..

jo
Berichten: 141
Lid geworden op: 21 dec 2004, 12:07
Locatie: geraardsbergen

Re: chassisnummer amazone 1960

Bericht door jo » 18 dec 2011, 12:29

het eenvoudigste is het er zelf inslaan op een plaats waar ze niet gekeken hebben en je vertelt doodleuk dat je na lang zoeken het chassisnummer gevonden hebt.het beste neem je een volvo garage onder de arm waar je naar kunt verwijzen als ze je op de keuring niet geloven...(NIco zou daar kunnen helpen...) Ik vrees dat er je anders een lange administratieve rompslomp wacht.
altijd weer volvo

Gebruikersavatar
Volv_oholic
Site Admin
Berichten: 537
Lid geworden op: 27 mar 2004, 20:47

Re: chassisnummer amazone 1960

Bericht door Volv_oholic » 18 dec 2011, 15:10

bij de 140 reeks stond het ook in de deurstijl, misschien kan je daar eens zien, of er daar één inslaan (als ze daar nog niet gekeken hebben...)

Volv

Gebruikersavatar
robin168
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 aug 2011, 17:40
Locatie: Heist op den berg

Re: chassisnummer amazone 1960

Bericht door robin168 » 18 dec 2011, 23:07

Rubicon schreef:Ben je zeker dat dat nummer er niet ergens is?
The chassis number (alone) also occurs stamped into the body of the torpedo wall on cars manufactured prior to week 33 1966
Ze zaten soms op de gekste plaatsen. Meestal op een plaatje boven de hoofdremcylinder, maar vaak op heel andere plaatsen en soms zelfs in een wielkastboog! Het zou me echt verbazen als er geen enkel nummer te vinden valt. Volvo had de gewoonte die vroege chassisnummers op verschillende plaatsen te herhalen. Er moet toch eentje te vinden zijn?

PS: het is AmazoN. Een Amazone heeft niets met Volvo's te maken, wel met Griekse deernes op paarden..

Ergens anders op dit forum gevonden:
Normaal is er bij de amazon een identificatieplaatje bevestigd bovenop het huis waar de pedalen in bevestigd zitten (in het motorcompartiment).
Een ingeslagen nummer kan teruggevonden worden bij vele modellen in de deurstijl (ik ben echter niet zeker of het spatbord eraf moet of niet...), sen soms ook in de buurt van het verwarmingselement. (ook motorruimte).
Bij mij zit dit ingeslagen vlak aan het typeplaatje dus je kan er niet naast kijken maar wat ze zeggen is inderdaad zo , in de deurstijlen zag je het al eens ( als er niet gelast is uiteraard ) , mochten ze daar niet gekeken hebben , inslagen en proberen zou ik zeggen ( zoals hierboven al werd gezegd ) ...
En anders bedenk je maar een gekke plek of zo ?

robin
volvo 480 1988 (knal)-rood
altijd intresse in een pre 50 pv ...

Plaats reactie