Enkele maanden geleden heb ik een 240 gekocht (1986) in Holland. Inschrijven liep gesmeerd. Vervolgens heb ik hem een groot onderhoud gegeven: riem, benzinepomp, waterpomp, Delco, bougies vervangen. Kleppen gesteld en carb revisie gegeven. Ook de fan van de verwarming vervangen want die deed het niet.
De nieuwe onderdelen heb ik besteld bij Skandix, en nooit van Volvo zelf maar piratenstukken. Bij het monteren van de fan moest ik 3 rubbertjes door de bevestigingsplaat trekken. Al bij de eerste rubber brak een stuk metaal van de fan af waar de rubber in zat. Met een tang geprobeerd om datzelfde stuk van de originele fan af te breken, dat ging niet.
Dan de waterpomp: tot 2x toe brak een bijgeleverde bout af. De tweede heb ik moeten uitboren (leuk!). Dan maar de oude bouten gebruikt, zonder problemen.
Last but not least: de benzinepomp heeft het welgeteld.....15km vol gehouden. De hefboom die de pomp bedient was afgebroken (de ochtend dat we naar Oostenrijk vertrokken)....Dan maar weer de oude gemonteerd. Zonder enig probleem heen en terug naar Oostenrijk gereden (al hield ik wel mijn hart vast voor de waterpomp...).
Als ik nu nog eens een (bewegend) onderdeel bestel, zal het van Volvo zelf zijn, ook al betaal je dubbel.
Groeten,
Peter
Piratenstukken: opletten!
Moderator: Youk
Piratenstukken: opletten!
240GL 2.3 van 1985
- Volvodiesel
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:28
- Locatie: Oordegem
Re: Piratenstukken: opletten!
Ik heb al heel veel bij Skandix bestelt. En op drie rubbertjes van de blazer van de verwarming na, nog nooit problemen mee gehad. Je kan trouwens bij skandix ook veel origineel Volvo bestellen.
164 Overdrive B30A 1970 / 242 DL B19A 1979 / 244 GL D24 1986 / 744 GLE D24T 1987/ XC70 D5244T10 2010
Re: Piratenstukken: opletten!
tja...shit happens.
heb je Skandinges gecontacteerd?
heb je Skandinges gecontacteerd?
Re: Piratenstukken: opletten!
Ik heb dezelfde ervaring,goedkoop is duurkoop,ik had een nieuwe benzinepomp gemonteerd,zo een die niet open kan,als de auto 14 dagen stil stond starte hij moelijk,ik moest dan heel lang starten,omdat de benzinepomp waarschijnlijk afliep,ik heb dan een oude pomp gemonteerd,en het probleem is opgelost.
meestal komt die namaak van china of taiwan.
als het kan voor mij origineel,en niet laten verleiden door de goedkope prijs.
Groetjes
meestal komt die namaak van china of taiwan.
als het kan voor mij origineel,en niet laten verleiden door de goedkope prijs.
Groetjes
Re: Piratenstukken: opletten!
Ik had dezelfde ervaring met een nieuwe (mechanische) benzinepomp voor een Amazon. Heel, heel lang starten. Toen de pomp er net op zat, ben ik een dag bezig geweest de Volvo weer aan de praat te krijgen, eer die de benzine door de lege leidingen helemaal naar voren had gekregen.
De oude pomp was stuk (verhard en gescheurd membraan) en dit oude type blijkt nergens meer te verkrijgen? Revisiesetjes voor de oude pomp waren evenmin meer verkrijgbaar.
De oude pomp was stuk (verhard en gescheurd membraan) en dit oude type blijkt nergens meer te verkrijgen? Revisiesetjes voor de oude pomp waren evenmin meer verkrijgbaar.
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..
Re: Piratenstukken: opletten!
Electrische pomp monteren ezn hij start steeds onmiddellijk.
One old Volvo for life
Re: Piratenstukken: opletten!
Hallo,
Ik heb mijn benzinePomp (B18 B) besteld en gekocht bij Banverco, Oostende.
No problems.
Ik heb mijn benzinePomp (B18 B) besteld en gekocht bij Banverco, Oostende.
No problems.
65.000 Km met de P1800, op 14 jaar tijd, SP95, zonder loodvervanger!
Verkocht.
Verkocht.