Voor mijn Volvo 242

Geef hier technische tips en ervaringen over Volvo-oldtimers.

Moderator: Youk

Plaats reactie
Wim
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 mei 2012, 18:15

Voor mijn Volvo 242

Bericht door Wim » 31 jul 2017, 21:58

Hallo allemaal,

Ik ben Wim, 29 jaar jong, afkomstig uit Genk en van kinds af aan Volvo (mee)rijder :wink: Een 5 jaar geleden kocht ik mijn 242Dl van 1980 welke ik bijna dagelijks gebruikte. Helaas kan het niet eeuwig goed blijven gaan dus...
met renovaties aan ons huis en wegens gebrek aan plaats en tijd om te sleutelen ben ik op zoek naar een (goede) garagist/ carrossier die wat bekend is met oudere Volvo's. Er is werk achteraan de carrosserie en de motor (B19A) had ik ook eens graag onder handen willen laten nemen.
Als er iemand een adres weet of een persoon die ik kan aanspreken hoor ik het graag! :)
Bij deze al een dankuwel!
Groet
Wim

Gebruikersavatar
Rubicon
Berichten: 1305
Lid geworden op: 04 dec 2006, 20:33
Locatie: Evergem

Re: Voor mijn Volvo 242

Bericht door Rubicon » 01 aug 2017, 14:44

Welkom hier! Laat maar eens wat foto's zien van je 242 :D Eens was ik de trotse eigenaar van een 242 DL uit 1979 (ook B19A). Omdat er keuzes moeten gemaakt worden toch uiteindelijk (na lang twijfelen en uitstellen) verkocht. Hij is nu in het bezit van een ander forumlid, dus soms verschijnt deze nog wel eens in beeld.

Gezien de streek waar je woont, kan ik je helaas niet onmiddellijk verder helpen. In Serskamp en Dikkele/Zwalm zitten twee gepassioneerde Volvo-liefhebbers waar je wagen in goede handen is voor mechanische herstellingen. Hoewel de nadruk er vooral ligt op zelf sleutelen, onder begeleiding en gebruik van materiaal ter plaatse. Zelf ben ik wel tevreden van het carrosseriebedrijf Van Rijhove in Gent. Juist, 'Gent' met een 't'. Mogelijk kan je wel eens over de grens kijken naar betrouwbare adressen? Of je vraag bijvoorbeeld eens richten tot meer lokale oldtimerclubs?
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..

Gebruikersavatar
ovlov
Berichten: 112
Lid geworden op: 22 jun 2010, 08:39

Re: Voor mijn Volvo 242

Bericht door ovlov » 03 aug 2017, 10:35

Vraag eens bij Car-Zone te Aarschot . 016/57 21 40
Ze zijn gepassioneerd door oude (en nieuwe) Volvo's en hebben al verschillende malen VCCB ontvangen en echt een aanrader en bovendien nog haalbaar vanuit Genk;

Plaats reactie