Webshops .........
Geplaatst: 19 jul 2018, 13:16
Ik had eens wat besteld bij Oscaro.be op 18/07/2016, bestelling van 336 EUR. Er waren geen problemen en er werd geleverd wat ik had gevraagd tegen een zeer scherpe prijs (oa benzinedrukregelaar voor PRV B280E dat nergens anders goedkoper was) – verschil van 20-30 euro tov andere sites enzz.
Onlangs op 05/05/2018 (mijn 2e bestelling daar ooit) er ook wat besteld , kofferpompen voor 1992 940 sedan van Stabilus. Een grote misser zo blijkt !!!!!!
Eerst hadden ze het merk Stabilus niet maar alle andere merken wel, ik zeg doe dan Monroe, Febi, Metzger, …. , krijg ik een mail terug na 5 dagen dat die ook niet beschikbaar zijn in hun magazijn ??? Zal wel zijn dat de prijs niet meer klopt op hun site en dat ze nu duurder geworden zijn. Ik stuur terug dat die prijs mij niet kan schelen als het wat meer is, maar dat ik de veren nodig heb (9mei) . Zie hieronder voor een verloop van de soap ....
- 05/05 : ik plaats bestelling en betaal 33,75 euro.
- 06/05 : ik krijg een mail dat ze niet leverbaar zijn (stabilus)
- 07/05 : ik doe een voorstel dat het ook kofferpompen van een ander goed merk mogen zijn (monroe, febi, metzger)
- 09/05 : alle referenties die u opgeeft zijn beschikbaar in onze catalogus.
- 17/05 08u53 : nog geen antwoord gekregen van hen sinds mijn mail op 09/05, ik stuur een mail terug of er nog updates zijn mbt de kofferpompen.
- 23/05 11u07 : (oscaro) wat is het dat u besteld ? Ik begrijp uw vraag niet mbt Monroe 2xML5347
- 23/05 15u19: (ik) ik heb besteld op 9 mei (zie mails hieronder), 2 kofferveren Monroe , de communicatie gaat moeilijk hé … geef maar mijn geld terug, ik bestel ze ergens anders wel.
- 23/05 15u22: (oscaro) : ik begrijp uw vraag niet, heb je een bestelling geplaatst ? Wens je een bestelling te plaatsen ? Wees precies aub.
- 23/05 17u00 ( ik) : dan verzamel ik reeds alle gestuurde mails naar hen : Ik heb een bestelling geplaatst op 05/05/2018 2 xStabilus 6763AR en betaald ! Ik heb de dag nadien een mail gekregen dat ze niet leverbaar zijn, op 07/05 7u58 heb ik antwoord gestuurd dat een ander merk ook goed is (monroe / febi / metzeger) , waarop uw antwoord van 09/05 11u39 : alle referenties die u ons verzonden heeft zijn beschikbaar in onze catalogus. We blijven steeds ter beschikking voor meer info of aanvulling van uw bestelling. Tot snel, oscaro.be , Jean-Luc, uw raadgever bij oscaro.com
- 24/05 09u25 (oscaro): mbt uw bestelling, de kofferveren zijn niet beschikbaar bij onze leverancier door een stockbreuk. Onze excuses. Ondanks al onze inspanningen hebben we geen overeenkomend stuk gevonden volgens de referentie en aangepast voor uw voertuig, volgens gelijkaardige prijzen aan dewelke u heeft gekozen en volgens bevredigende levertijden.
- 24/05 21u26 (ikke) : bedankt voor het antwoord, jammer dat de veren niet beschikbaar zijn desondanks dat je 4-5 merken op uw site aanbied. U zegt dat de Monroe beschikbaar zijn en nu opeens niet meer ??? Dat begrijp ik niet…
Als het nu 5 euro of dergelijke extra is, maakt niet uit, ik heb ze nodig. U stort het geld terug binnen enkele dagen … ? mja, dat is een gemakkelijke oplossing. Ik ben ontgoocheld in Oscaro, maar het is nu zoals het is. Ik zal er ergens anders wel vinden dan. Geen probleem.
-07/06 17u21 (ikke) : hallo, heb je al de mogelijkheid gehad om min geld terug te geven aub ? (33,75 euro volgens bestelling : 1592213103168 . Moet ik nog iets doen om mijn geld terug te krijgen of niet ? Ik heb mijn bankrekening gecheckt, het geld staat er nog niet op.
- 08/06 11u58 (oscaro): Ik stel inderdaad vast dat uw teruggave nog niet behandeld is door onze bankservice, desondanks onze vorige opdracht. Ik begrijp dat u niet tevreden bent, ik bied u onze oprechte excuses aan voor deze vertraging. Ik stel een nieuwe opdracht in zodat ze dit met prioriteit behandelen zodat uw teruggave wordt uitgevoerd met de minste vertraging. In uw klantenzone kan je uw bestellingen volgen en uw klantenrekening. Ik doe mijn terugbetalingen. We blijven tot uwer beschikking voor eventuele noodzakelijke verduidelijking. Met al onze aandacht. SEbastien NIRIMF
- 24/06 08u46 (ikke) : hallo, heb je al de mogelijkheid gehad om mijn geld terug te storten aub ? (33,75 € volgens bestelling 1592213103168). Ik heb naar mijn bankrekening gekeken, het geld staat er nog niet op… Er zijn reeds 2,5 weken voorbij. MVg,
- 29/06 11u23 (ikke) : hallo, omdat ik nog geen antwoord gekregen heb, hierbij nog eens een email. Het begint op een feuilleton / soap te lijken. Ik was tevreden over Oscaro maar dat is niet meer het geval lijkt me. Heb je al de mogelijkheid gehad om mijn geld terug te storten aub ??? (33,75 € volgens bestelling 1592213103168) Ik heb 1 dag geleden mijn bankrekening gecontroleerd, het geld staat er nog steeds niet op. Er zijn reeds 4 weken voorbij sedert 07-06-2018 … En 6 weken sinds 23/05/2018 .Dit zijn totaal geen 2 weken / 14 dagen zoals u vermeld heeft op uw website mbt retournering. Ik begrijp het niet waarom het zo lang moet duren … Mijn facturen dienen ook op tijd betaald te worden of onmiddellijk wanneer ik onderdelen bestel op websites. Bij autodoc duurde het 3 à 4 dagen eer het geld terug op mijn rekening stond. Moet ik de consumentenbond contacteren of mijn advocaat ?? Vertel het mij …
Terugstoren op : BE… BIC … mvg,
- 02/07 15u51 (oscaro.com – Sabri EL gharbi) : hallo beste klant, we hebben een mail ontvangen mbt teruggave van geld gelinkt aan uw bestelling 1592213103168. U maakt er ons attent op dat u er op wacht. Ik bied u onze excuses aan voor deze vertraging. Ik heb uw dossier geraadpleegd. Ik bevestig dat de terugbetaling goed is ingesteld op 06/05/2018. Ik merk echter op dat de transactie niet is voltooid. Daarom sta ik mezelf toe de nodige stappen te nemen zodat dit verzoek snel wordt behandeld. U ontvangt per e-mail een bevestiging van de terugbetaling.(ik heb tot nu toe nog steeds geen mail ontvangen mbt de terugbetaling ….) . Ik herhaal nogmaals de excuses van Oscaro.be voor deze vertraging. In uw klantengedeelte kunt u de artikelen volgen die betrekking hebben op uw bestellingen en uw klantaccount. We blijven tot uw beschikking voor eventuele noodzakelijke verduidelijking.
18/07 18u : (ikke) : Hallo, ik heb mijn rekening bekeken, het geld staat er nog steeds niet op ….. wat een verrassing ! Er zijn reeds 6 weken voorbij sedert 07-06-2018 … En 8 weken sedert 23/05/2018……… Is het normaal dat het zo zeeeeer lang duurt om 33,75 euro terug te storten ?? Ik hoop dat je dit snel kan doen of ik wordt gedwongen om andere maatregelen te treffen / stappen te ondernemen. Bav,
Btw. Bovenstaande mails gebeuren allemaal in het Frans… anders gaat het NOG trager of zeer wss nooit geen antwoord.
Nu, ik bestel daar hopelijk nooit meer en ik raad het zeker af aan iedereen ! Veel beter 10-20 euro meer betalen (bv bij estate, skandix, autodoc) en zeker weten dat je het gaat krijgen, dan niet weten wanneer je je geld gaat terug krijgen en of ze er uberhaupt wel kunnen aangeraken ...
Hun prijs is meestal tamelijk goedkoper dan andere sites, dus verleidelijk om bij oscaro te kopen en niet ergens anders … !
Bij autodoc.be / autoonderdelen24.be had ik ook die kofferpompen besteld en nog andere parts, maar ze konden veel van mijn bestelling niet leveren (maar ze deden wel een tegenvoorstel met gelijkaardige kofferpompen ea parts maar die wou ik niet) dus heb ik de bestelling daar ook geannuleerd. Na 3-4 dagen stond het geld terug op mijn rekening (120 euro) van autodoc. !! Bij autodoc duurt de verzending soms wat lang (omdat ze zelf geen voorraad hebben volgens mij) soms 10 dagen maar maakte mij niet veel uit. Reeds 3 keer besteld dit jaar ondertussen en alles ok en pakket kwam toe. Ook grote kortingen meestal (verschilt van dag tot dag)
Ik heb tot nu toe wel goede ervaring bij mister-auto (8 bestellingen – zelfs met retour statiegeld mbt remklauw 760 1986), autodoc.be (3 bestellingen), skandix (2 bestellingen) & estateservices.nl (15+ bestellingen) ! nordicar.nl (1 bestelling)
Oscaro reageert zeer traag op e-mails en dan gebeurt er nog niets …. Ik zal ze zeer binnenkort een negatieve reactie geven op trustpilot, wees daar maar zeker van. En mij zien ze er niet meer. Stel u voor dat dit over een bedrag gaat van 100-200 euro ???? wat dan ???? Misschien moet ik eens bellen naar hen mbt mijn retour, maarja dan heb je geen bewijzen . Of radio 2 – de inspecteur inschakelen of consumentenbond in België / Vlaanderen.
Deel gerust uw ervaringen met evt andere webshops aub! … (of soaps ? )
Onlangs op 05/05/2018 (mijn 2e bestelling daar ooit) er ook wat besteld , kofferpompen voor 1992 940 sedan van Stabilus. Een grote misser zo blijkt !!!!!!
Eerst hadden ze het merk Stabilus niet maar alle andere merken wel, ik zeg doe dan Monroe, Febi, Metzger, …. , krijg ik een mail terug na 5 dagen dat die ook niet beschikbaar zijn in hun magazijn ??? Zal wel zijn dat de prijs niet meer klopt op hun site en dat ze nu duurder geworden zijn. Ik stuur terug dat die prijs mij niet kan schelen als het wat meer is, maar dat ik de veren nodig heb (9mei) . Zie hieronder voor een verloop van de soap ....
- 05/05 : ik plaats bestelling en betaal 33,75 euro.
- 06/05 : ik krijg een mail dat ze niet leverbaar zijn (stabilus)
- 07/05 : ik doe een voorstel dat het ook kofferpompen van een ander goed merk mogen zijn (monroe, febi, metzger)
- 09/05 : alle referenties die u opgeeft zijn beschikbaar in onze catalogus.
- 17/05 08u53 : nog geen antwoord gekregen van hen sinds mijn mail op 09/05, ik stuur een mail terug of er nog updates zijn mbt de kofferpompen.
- 23/05 11u07 : (oscaro) wat is het dat u besteld ? Ik begrijp uw vraag niet mbt Monroe 2xML5347
- 23/05 15u19: (ik) ik heb besteld op 9 mei (zie mails hieronder), 2 kofferveren Monroe , de communicatie gaat moeilijk hé … geef maar mijn geld terug, ik bestel ze ergens anders wel.
- 23/05 15u22: (oscaro) : ik begrijp uw vraag niet, heb je een bestelling geplaatst ? Wens je een bestelling te plaatsen ? Wees precies aub.
- 23/05 17u00 ( ik) : dan verzamel ik reeds alle gestuurde mails naar hen : Ik heb een bestelling geplaatst op 05/05/2018 2 xStabilus 6763AR en betaald ! Ik heb de dag nadien een mail gekregen dat ze niet leverbaar zijn, op 07/05 7u58 heb ik antwoord gestuurd dat een ander merk ook goed is (monroe / febi / metzeger) , waarop uw antwoord van 09/05 11u39 : alle referenties die u ons verzonden heeft zijn beschikbaar in onze catalogus. We blijven steeds ter beschikking voor meer info of aanvulling van uw bestelling. Tot snel, oscaro.be , Jean-Luc, uw raadgever bij oscaro.com
- 24/05 09u25 (oscaro): mbt uw bestelling, de kofferveren zijn niet beschikbaar bij onze leverancier door een stockbreuk. Onze excuses. Ondanks al onze inspanningen hebben we geen overeenkomend stuk gevonden volgens de referentie en aangepast voor uw voertuig, volgens gelijkaardige prijzen aan dewelke u heeft gekozen en volgens bevredigende levertijden.
- 24/05 21u26 (ikke) : bedankt voor het antwoord, jammer dat de veren niet beschikbaar zijn desondanks dat je 4-5 merken op uw site aanbied. U zegt dat de Monroe beschikbaar zijn en nu opeens niet meer ??? Dat begrijp ik niet…
Als het nu 5 euro of dergelijke extra is, maakt niet uit, ik heb ze nodig. U stort het geld terug binnen enkele dagen … ? mja, dat is een gemakkelijke oplossing. Ik ben ontgoocheld in Oscaro, maar het is nu zoals het is. Ik zal er ergens anders wel vinden dan. Geen probleem.
-07/06 17u21 (ikke) : hallo, heb je al de mogelijkheid gehad om min geld terug te geven aub ? (33,75 euro volgens bestelling : 1592213103168 . Moet ik nog iets doen om mijn geld terug te krijgen of niet ? Ik heb mijn bankrekening gecheckt, het geld staat er nog niet op.
- 08/06 11u58 (oscaro): Ik stel inderdaad vast dat uw teruggave nog niet behandeld is door onze bankservice, desondanks onze vorige opdracht. Ik begrijp dat u niet tevreden bent, ik bied u onze oprechte excuses aan voor deze vertraging. Ik stel een nieuwe opdracht in zodat ze dit met prioriteit behandelen zodat uw teruggave wordt uitgevoerd met de minste vertraging. In uw klantenzone kan je uw bestellingen volgen en uw klantenrekening. Ik doe mijn terugbetalingen. We blijven tot uwer beschikking voor eventuele noodzakelijke verduidelijking. Met al onze aandacht. SEbastien NIRIMF
- 24/06 08u46 (ikke) : hallo, heb je al de mogelijkheid gehad om mijn geld terug te storten aub ? (33,75 € volgens bestelling 1592213103168). Ik heb naar mijn bankrekening gekeken, het geld staat er nog niet op… Er zijn reeds 2,5 weken voorbij. MVg,
- 29/06 11u23 (ikke) : hallo, omdat ik nog geen antwoord gekregen heb, hierbij nog eens een email. Het begint op een feuilleton / soap te lijken. Ik was tevreden over Oscaro maar dat is niet meer het geval lijkt me. Heb je al de mogelijkheid gehad om mijn geld terug te storten aub ??? (33,75 € volgens bestelling 1592213103168) Ik heb 1 dag geleden mijn bankrekening gecontroleerd, het geld staat er nog steeds niet op. Er zijn reeds 4 weken voorbij sedert 07-06-2018 … En 6 weken sinds 23/05/2018 .Dit zijn totaal geen 2 weken / 14 dagen zoals u vermeld heeft op uw website mbt retournering. Ik begrijp het niet waarom het zo lang moet duren … Mijn facturen dienen ook op tijd betaald te worden of onmiddellijk wanneer ik onderdelen bestel op websites. Bij autodoc duurde het 3 à 4 dagen eer het geld terug op mijn rekening stond. Moet ik de consumentenbond contacteren of mijn advocaat ?? Vertel het mij …
Terugstoren op : BE… BIC … mvg,
- 02/07 15u51 (oscaro.com – Sabri EL gharbi) : hallo beste klant, we hebben een mail ontvangen mbt teruggave van geld gelinkt aan uw bestelling 1592213103168. U maakt er ons attent op dat u er op wacht. Ik bied u onze excuses aan voor deze vertraging. Ik heb uw dossier geraadpleegd. Ik bevestig dat de terugbetaling goed is ingesteld op 06/05/2018. Ik merk echter op dat de transactie niet is voltooid. Daarom sta ik mezelf toe de nodige stappen te nemen zodat dit verzoek snel wordt behandeld. U ontvangt per e-mail een bevestiging van de terugbetaling.(ik heb tot nu toe nog steeds geen mail ontvangen mbt de terugbetaling ….) . Ik herhaal nogmaals de excuses van Oscaro.be voor deze vertraging. In uw klantengedeelte kunt u de artikelen volgen die betrekking hebben op uw bestellingen en uw klantaccount. We blijven tot uw beschikking voor eventuele noodzakelijke verduidelijking.
18/07 18u : (ikke) : Hallo, ik heb mijn rekening bekeken, het geld staat er nog steeds niet op ….. wat een verrassing ! Er zijn reeds 6 weken voorbij sedert 07-06-2018 … En 8 weken sedert 23/05/2018……… Is het normaal dat het zo zeeeeer lang duurt om 33,75 euro terug te storten ?? Ik hoop dat je dit snel kan doen of ik wordt gedwongen om andere maatregelen te treffen / stappen te ondernemen. Bav,
Btw. Bovenstaande mails gebeuren allemaal in het Frans… anders gaat het NOG trager of zeer wss nooit geen antwoord.
Nu, ik bestel daar hopelijk nooit meer en ik raad het zeker af aan iedereen ! Veel beter 10-20 euro meer betalen (bv bij estate, skandix, autodoc) en zeker weten dat je het gaat krijgen, dan niet weten wanneer je je geld gaat terug krijgen en of ze er uberhaupt wel kunnen aangeraken ...
Hun prijs is meestal tamelijk goedkoper dan andere sites, dus verleidelijk om bij oscaro te kopen en niet ergens anders … !
Bij autodoc.be / autoonderdelen24.be had ik ook die kofferpompen besteld en nog andere parts, maar ze konden veel van mijn bestelling niet leveren (maar ze deden wel een tegenvoorstel met gelijkaardige kofferpompen ea parts maar die wou ik niet) dus heb ik de bestelling daar ook geannuleerd. Na 3-4 dagen stond het geld terug op mijn rekening (120 euro) van autodoc. !! Bij autodoc duurt de verzending soms wat lang (omdat ze zelf geen voorraad hebben volgens mij) soms 10 dagen maar maakte mij niet veel uit. Reeds 3 keer besteld dit jaar ondertussen en alles ok en pakket kwam toe. Ook grote kortingen meestal (verschilt van dag tot dag)
Ik heb tot nu toe wel goede ervaring bij mister-auto (8 bestellingen – zelfs met retour statiegeld mbt remklauw 760 1986), autodoc.be (3 bestellingen), skandix (2 bestellingen) & estateservices.nl (15+ bestellingen) ! nordicar.nl (1 bestelling)
Oscaro reageert zeer traag op e-mails en dan gebeurt er nog niets …. Ik zal ze zeer binnenkort een negatieve reactie geven op trustpilot, wees daar maar zeker van. En mij zien ze er niet meer. Stel u voor dat dit over een bedrag gaat van 100-200 euro ???? wat dan ???? Misschien moet ik eens bellen naar hen mbt mijn retour, maarja dan heb je geen bewijzen . Of radio 2 – de inspecteur inschakelen of consumentenbond in België / Vlaanderen.
Deel gerust uw ervaringen met evt andere webshops aub! … (of soaps ? )