van rubber naar moderne ipd bussen
Moderator: Youk
van rubber naar moderne ipd bussen
zo zag 1 kant eruit .. (ondertussen al 3 maand geleden dat ik ze heb vervangen
was dus goed om te vervangen (ging makkelijk tijdens de motorswap , kan je overal goed bij , zelfs met motor erin is die zeer goed te doen !)
nu ipd rubbertjes erin
deze zitten er nu in ,
was dus goed om te vervangen (ging makkelijk tijdens de motorswap , kan je overal goed bij , zelfs met motor erin is die zeer goed te doen !)
nu ipd rubbertjes erin
deze zitten er nu in ,
amazon 1968 / v50 2007
www.volvo-forum.nl
www.volvo-forum.nl
Ik vraag mij af of dit wettelijk mag, de rubbertjes vervangen door PU exemplaren, m.a.w. doen ze niet moeilijk op de Technische Controle ?
Dit is nu precies het enige punt waarvoor ik een bemerking heb gekregen, dus volgend jaar moet ik deze vervangen hebben.
Wanneer ik traag rij of manoevreer in de garage hoor ik vanalles piepen en kraken. Zou dit ook aan de versleten rubbers kunnen liggen ?
Bedankt en groetjes, Guy
Dit is nu precies het enige punt waarvoor ik een bemerking heb gekregen, dus volgend jaar moet ik deze vervangen hebben.
Wanneer ik traag rij of manoevreer in de garage hoor ik vanalles piepen en kraken. Zou dit ook aan de versleten rubbers kunnen liggen ?
Bedankt en groetjes, Guy
Hallo,Amachem schreef:Ik vraag mij af of dit wettelijk mag, de rubbertjes vervangen door PU exemplaren, m.a.w. doen ze niet moeilijk op de Technische Controle ?
Dit is nu precies het enige punt waarvoor ik een bemerking heb gekregen, dus volgend jaar moet ik deze vervangen hebben.
Wanneer ik traag rij of manoevreer in de garage hoor ik vanalles piepen en kraken. Zou dit ook aan de versleten rubbers kunnen liggen ?
Bedankt en groetjes, Guy
ik vraag me af of het vervangen van rubber door PU zoeen verandering is voor een auto. Er zijn soms mierenneukers op de keuringcentra.
Nu, er zijn veel mogelijkheden voor "piepen en kraken", hoor
Op mijn P1800 heb ik al tal van geluiden gevonden en verwijderd.
- Silentblocs achteraan nog altijd origineel.
- een ring te veel op de vestiging van een voorste schokdemper.
- stabilisatiestang vast in de grote silentblocs, en de kleine SB half verdwenen.
- wiellagers achteraan versleten. Dit gaf soms een indrukwekkend geluid (metaal/metaal) bij optrekken.
Sukkes!
-
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 25 aug 2009, 11:03
- Locatie: Lichtervelde
-
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 25 aug 2009, 11:03
- Locatie: Lichtervelde
Re: van rubber naar moderne ipd bussen
tiens, ik zal ook binnenkort deze SB vervangen.pieter007 schreef:zo zag 1 kant eruit .. (ondertussen al 3 maand geleden dat ik ze heb vervangen
was dus goed om te vervangen (ging makkelijk tijdens de motorswap , kan je overal goed bij , zelfs met motor erin is die zeer goed te doen !)
Ik neem aan dat ik moet de voorkant van de auto heffen? Dat er geen kracht staat op de SB?