Pagina 1 van 1

van rubber naar moderne ipd bussen

Geplaatst: 07 apr 2009, 22:39
door pieter007
zo zag 1 kant eruit .. (ondertussen al 3 maand geleden dat ik ze heb vervangen

was dus goed om te vervangen (ging makkelijk tijdens de motorswap , kan je overal goed bij , zelfs met motor erin is die zeer goed te doen !)

nu ipd rubbertjes erin ;)

Afbeelding
Afbeelding

deze zitten er nu in ,

Afbeelding

Geplaatst: 02 aug 2009, 12:35
door Amachem
Ik vraag mij af of dit wettelijk mag, de rubbertjes vervangen door PU exemplaren, m.a.w. doen ze niet moeilijk op de Technische Controle ?
Dit is nu precies het enige punt waarvoor ik een bemerking heb gekregen, dus volgend jaar moet ik deze vervangen hebben.
Wanneer ik traag rij of manoevreer in de garage hoor ik vanalles piepen en kraken. Zou dit ook aan de versleten rubbers kunnen liggen ?
Bedankt en groetjes, Guy

Geplaatst: 03 aug 2009, 09:32
door lucas
Amachem schreef:Ik vraag mij af of dit wettelijk mag, de rubbertjes vervangen door PU exemplaren, m.a.w. doen ze niet moeilijk op de Technische Controle ?
Dit is nu precies het enige punt waarvoor ik een bemerking heb gekregen, dus volgend jaar moet ik deze vervangen hebben.
Wanneer ik traag rij of manoevreer in de garage hoor ik vanalles piepen en kraken. Zou dit ook aan de versleten rubbers kunnen liggen ?
Bedankt en groetjes, Guy
Hallo,

ik vraag me af of het vervangen van rubber door PU zoeen verandering is voor een auto. Er zijn soms mierenneukers op de keuringcentra. :shock:

Nu, er zijn veel mogelijkheden voor "piepen en kraken", hoor :wink:

Op mijn P1800 heb ik al tal van geluiden gevonden en verwijderd.
- Silentblocs achteraan nog altijd origineel.
- een ring te veel op de vestiging van een voorste schokdemper.
- stabilisatiestang vast in de grote silentblocs, en de kleine SB half verdwenen.
- wiellagers achteraan versleten. Dit gaf soms een indrukwekkend geluid (metaal/metaal) bij optrekken.

Sukkes!

Geplaatst: 03 aug 2009, 10:29
door volvop31
Bij mij gaf PU toch wel een grote verbetering kwestie wegligging en vooral zijwindgevoeligheid;

Geplaatst: 03 aug 2009, 21:27
door pieter007
inderdaad pu is beter ,

op de controle .. ze kunnen inderdaad zagen maarja ..



pu blijft ook langer goed , want is bestendig tegen olie en Uv

Geplaatst: 11 nov 2009, 14:45
door cyclinglievens
Ik vraag me af of die PU rubbers ook te verkrijgen zijn in het zwart?
Zoja, dan bestel ik ze snel en ben ik gerust. Dat valt al een stuk minder op dan die blauwe...

Geplaatst: 11 nov 2009, 17:28
door volvop31
Ik denk niet dat die bestaan. :cry:

Geplaatst: 11 nov 2009, 19:22
door pieter007
nog niet gezien inderdaad ,

wel heb ik er nu van superflex en ipd ,

die ipd's zijn zoals op de foto

en superflex zijn donkerderblauw, bijna zwart

Afbeelding

Geplaatst: 12 nov 2009, 22:28
door cyclinglievens
En PU bussen laten draaien op maat uit zwart polyurethaan, is dat geen mogelijkheid? Ik veronderstel dat een blanke staaf PU niet zo extreem veel kost? Ik vertrouw die beligsche keuring voor geen haar ;)

Re: van rubber naar moderne ipd bussen

Geplaatst: 13 nov 2009, 00:59
door lucas
pieter007 schreef:zo zag 1 kant eruit .. (ondertussen al 3 maand geleden dat ik ze heb vervangen

was dus goed om te vervangen (ging makkelijk tijdens de motorswap , kan je overal goed bij , zelfs met motor erin is die zeer goed te doen !)
tiens, ik zal ook binnenkort deze SB vervangen.
Ik neem aan dat ik moet de voorkant van de auto heffen? Dat er geen kracht staat op de SB?

Geplaatst: 13 nov 2009, 10:37
door pieter007
Inderdaad , met behulp van een krik is het makkelijk te doen

Of je pu kunt krijgen in een staaf weet ik niet , sommige van ipd lijken of ze in een mal werden gegoten en de andere lijken dan weer gedraait

Geplaatst: 14 nov 2009, 14:37
door lucas
pieter007 schreef:Inderdaad , met behulp van een krik is het makkelijk te doen

Of je pu kunt krijgen in een staaf weet ik niet , sommige van ipd lijken of ze in een mal werden gegoten en de andere lijken dan weer gedraait
Merci!