keuring.....

Alles wat je elders niet kwijt kan

Moderators: Youk, robin168

Plaats reactie
jo
Berichten: 141
Lid geworden op: 21 dec 2004, 12:07
Locatie: geraardsbergen

keuring.....

Bericht door jo » 30 aug 2011, 21:58

Vandaag ook naar de keuring geweest met een combi die al 5jaar geleden ingevoerd was....Was 5jaar geleden ook al geweest maar op die plaats mochten ze de auto niet keuren... Door alle drukte de auto dan maar weggezet en een maand terug met de auto naar de keuring(deze keer telefonisch uitleg gevraagd over hoe en waar en wat....)ter plaatse werd me doodleuk verteld dat ze de keuring niet konden doen omdat de auto geen gelijkvormigheidsattest had...hadden ze even over het hoofd gezien.Dus vandaag eindelijk naar de keuring in Nazareth (de enige plaats voor de Oostvlamingen????) De auto werd gekeurd en goed bevonden.Remtest op de rollen..ook handrem. Nadien op de brug waar dezelfde zaken werden gecontroleerd als bij een gewone keuring.Triltest voor en achter stuurgewrichten enz...staat en bevestiging schokdempers,uitlaat....Ik denk niet dat je een minder goede wagen nog door de keuring krijgt,wat op zich een goede zaak is.Volgens de laatste berichten zou er een tweejaarlijkse keuring komen voor oldtimers....en er zouden heel wat beperkingen wegvallen!
altijd weer volvo

Gebruikersavatar
robin168
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 aug 2011, 17:40
Locatie: Heist op den berg

Re: keuring.....

Bericht door robin168 » 30 aug 2011, 22:12

Mijn auto moest bij de keuring ook op de rollen en de trilplaat en alles wat u beschreef.
Ik vind het wel goed dat de beperkingen wegvallen , en dat men vaker naar de keuring moet is geen slechte zaak zo blijven de auto's in een beetje een degelijke staat en blijft het allemaal veilig .
wel 1 nadeel dat ik zie : als je hem gekeurd hebt , en je moet dan iets vervangen dat wel even kan duren ( stel dat je beslist je volledige voorophanging te reviseren en je doet alles op je gemak omdat je niet veel tijd hebt ... ) en je haalt de 2 jaar niet dan zit je weeral met een heel gedoe voor alle papieren weer in orde te krijgen ...
voor de rest wel niet slecht natuurlijk .
Nu moet je ook even wachten op je plaat ?

robin
volvo 480 1988 (knal)-rood
altijd intresse in een pre 50 pv ...

Gebruikersavatar
Volvodiesel
Berichten: 426
Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:28
Locatie: Oordegem

Re: keuring.....

Bericht door Volvodiesel » 30 aug 2011, 22:35

Zwijg mij over de keuring!!! Helemaal gek word ge van die mannen.

Ik ga met de turbo (ingevoerd uit Nederland) naar de keuring in Wondelgem (Gent) om te keuren voor verkoop met handelaarsplaten. Alle papieren in orde. Netjes gelijkvormigheidsattest gehaald, enz... In Nederland was de auto nog maar net gekeurd geweest. Hier dus afgekeurd voor een olielekje. (50 euro voor platen + kosten keuring)

Maar goed. Ik repareer alles netjes. Geen olie meer te bespeuren. Wegens omstandigheden kon die kerel in Gent die de vorige keer met zijn platen naar de keuring was geweest zich niet vrijmaken en ben ik met de auto naar Antwerpen naar de keuring gereden omdat ik daar wel iemand had die tijd had. Geen probleem. Laat ik gewoon weer een volledige keuring voor verkoop doen. Begint die kerel daar ineens te zagen over een of ander plaatje dat niet in de auto hangt. Op dat plaatje moet het nummer van het Proces verbaal van Goedkeuring van het gelijkvormigheidsattest staan. Dat plaatje hangt wel in de auto maar er staat een nummer van Zwitserland (komt de auto origineel vandaan) op en het moet het nummer van België zijn!!!!! In de keuring van Wondelgem niks over gezegd!!!! Ik dacht dat we in Europa woonden en dat dat allemaal al eender was maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Ik zeg nog dat de auto in Gent geproduceerd is en dus toch goed moet zijn voor de Belgische markt maar niks helpt. (50 euro voor platen + kosten keuring)

Pissed of natuurlijk!! Ik terug naar de Volvo. Plaatje besteld (wat een dom stickertje blijkt te zijn). Vastgeplakt en terug naar Antwerpen. Exact 1 minuut binnen geweest. Auto goedgekeurd. (25 euro voor platen + kosten herkeuring)

Dat spel heeft mij om en bij de 300 euro gekost en ongeveer 6 maand in beslag genomen om de auto ingeschreven te krijgen. Maar goed. Ik blij want ik mag eindelijk rondrijden met mijn 740 turbo.

Vandaag komt de postbode aan de deur met een recomandé van de Vlaamse Overheid dienst autobelasting. Raar denk ik nog. Anders komt dat toch nooit aangeschreven? Wat blijkt nu. De Vlaamse Overheid gaat mij ook nog eens 6 maand achterstallige belasting doen betalen op een auto waar ik niet eens kon mee rijden. Er staat nen helen hoop blablabla in maar het komt er op neer dat als je een auto invoert en inschrijft in het register van de douane je hem ook binnen de maand moet inschrijven bij de DIV. Maar ik heb geluk. Als ik kan bewijzen dat ik de auto om een gegronde reden niet kon inschrijven valt dit weg. Hoe ik dat moet bewijzen staat nergens beschreven natuurlijk.

Kort gezegd dankzij de keuring kan ik nog eens 300 euro extra betalen omdat ik een auto had waarmee ik niet kon rijden.

Zot zou ik er van worden!!!!
164 Overdrive B30A 1970 / 242 DL B19A 1979 / 244 GL D24 1986 / 744 GLE D24T 1987/ XC70 D5244T10 2010

Gebruikersavatar
robin168
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 aug 2011, 17:40
Locatie: Heist op den berg

Re: keuring.....

Bericht door robin168 » 31 aug 2011, 17:19

het is inderdaad wel een heel gedoe hier in belgie daarom dat ik zo blij was dat ik alle papieren goed in orde had ( was een van de punten waar ik op lette toen ik een auto kocht want ik had geen zin in administratief gedoe ...
volvo 480 1988 (knal)-rood
altijd intresse in een pre 50 pv ...

jo
Berichten: 141
Lid geworden op: 21 dec 2004, 12:07
Locatie: geraardsbergen

Re: keuring.....

Bericht door jo » 31 aug 2011, 21:49

Zal dan ook al maar beginnen denken wat ik ga vertellen na 5jaar.... Weer typisch onze administratie.Waarom kunnen ze dat bij de douane niet direct vermelden als je met je papieren daar aankomt.
altijd weer volvo

Gebruikersavatar
Volvodiesel
Berichten: 426
Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:28
Locatie: Oordegem

Re: keuring.....

Bericht door Volvodiesel » 31 aug 2011, 22:16

Mijn aangetekend schrijven is vandaag al verstuurd. Als ze denken dat ik op mijn kop ga laten zitten hebben ze de verkeerde voor.

Ik heb een heleboel facturen meegestuurd, twee rode keuringskaarten en heel wat verwensingen. :D Een geluk dat ik al die papieren bijhoud.
164 Overdrive B30A 1970 / 242 DL B19A 1979 / 244 GL D24 1986 / 744 GLE D24T 1987/ XC70 D5244T10 2010

Gebruikersavatar
DJ_Karinsky
Berichten: 1584
Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
Locatie: 9940
Contacteer:

Re: keuring.....

Bericht door DJ_Karinsky » 01 sep 2011, 18:54

haha way to go ! Ze houden hun boel daar ook goed bij precies :roll: dat belooft ....
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html

Plaats reactie