Gisteren naar de schouwing geweest met mijn P1800S van 1967.Problemen
Op de Amerikaanse title is als chassisnr.vermeld : 24106.
Bovenaan de batterij is het volgende ingeslagen : 183451-024106.
De combinatie 183451 heb ik achterhaald in de "wegwijzer" van Volvo,maar wat betekent de 0 voor het chassisnr.
Op de automobielinspectie wijgeren ze om de auto te keuren : volgen hen is het chassisnr 024106 en niet 24106 en die 0 is niet vermeld op de title en op doc. 705 van de douane.
Ze vragen een attest van Volvo dat een chassisnr van 5 cijfers voldoende is (of juist is).
Ik heb naar de dienst homologatie VCB gebeld en daar vallen ze uit de lucht.Een -weliswaar vriendelijke- madam in gebrekkig nederlands gaat mijn verzoek onderzoeken,wanneer en hoelang wachten ?
Daarmee moet ik het doen.
Kan ik ergens terecht - wat staat er mij te doen ?
Is er iemand die mij raad kan geven ?
Een ontgoochelende volvo bezitter
Etienne Neckebroeck
automobielinspectie
Re: automobielinspectie
Hallo,
Ik heb van de homologatiemanager van Volvo een officiele bevestiging gekregen dat het chasisnr.van mijn P1800S een getal is bestaande uit slecht 5 cijfers.
Met daarbij de nodige uitleg waarom er een 0 staat voor het chassisnr.Die 0 hoort niet bij het chassisnr. en wordt enkel gebruikt in de USA omwille van de lokale registratie.
Waarvoor dank aan Volvo en de supersnelle afhandeling van dit probleem.
Dank VOLVO
GR. Etienne Neckebroeck
Ik heb van de homologatiemanager van Volvo een officiele bevestiging gekregen dat het chasisnr.van mijn P1800S een getal is bestaande uit slecht 5 cijfers.
Met daarbij de nodige uitleg waarom er een 0 staat voor het chassisnr.Die 0 hoort niet bij het chassisnr. en wordt enkel gebruikt in de USA omwille van de lokale registratie.
Waarvoor dank aan Volvo en de supersnelle afhandeling van dit probleem.
Dank VOLVO
GR. Etienne Neckebroeck
Re: automobielinspectie
Gisteren (27/08) naar de automobielinspectie geweest.Wel weer wat over en weer gelopen door de inspecteur maar uiteindelijk (met 3 man) toch aanvaard dat het chassisnr. slechts 5 digits heeft.
Technisch geen noemenswaardige problemen gehad.
Nu begint de fase schuren en voorbereiden voor het spuitwerk.
Groeten
Etienne N.
Technisch geen noemenswaardige problemen gehad.
Nu begint de fase schuren en voorbereiden voor het spuitwerk.
Groeten
Etienne N.