Aanvraagduur Marsh.

Alles wat je elders niet kwijt kan

Moderators: Youk, robin168

Plaats reactie
Gebruikersavatar
texaco
Berichten: 398
Lid geworden op: 20 feb 2016, 10:12
Locatie: Gavere

Aanvraagduur Marsh.

Bericht door texaco » 01 mar 2016, 23:44

Hoi Forum,

Kan iemand me vertellen hoelang het duurt voor je verzekering in orde is bij Marsh.
Mijn situatie is dus, vandaag naar de douane geweest voor roze formulier met vignet 705.

Ik verwacht vrijdag naar de keuring te gaan, en als hij goedgekeurd is, direct verkering regelen.
Aanvraagformulier van Marsh zegt me niks, zelf bedragen invullen??? Dus zou ineens naar buro gaan te Roeselare.

Daar wrs zelfde formulier invullen met hun hulp. Maar op dat formulier staat ook iets van 'stempel van de club'.
Wat moet ik me daar bij voorstellen? Kan ik pas met mijn roze formulier naar de DIV voor dat de club de boel ook heeft ingevuld?
Of stempelt de verzekering direct de roze formulier 'aanvraag inschrijving' af zodat ik de boel direct kan regelen bij DIV?

Kortom, hoelang duurt het dus eer mn wagen ingeschreven is na mijn bezoek aan verzekering?
Volvo 164 '1972
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
DJ_Karinsky
Berichten: 1584
Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
Locatie: 9940
Contacteer:

Re: Aanvraagduur Marsh.

Bericht door DJ_Karinsky » 02 mar 2016, 13:25

Verzekering online aanvragen kan ook via website BFOV :-)
Hier meer info : http://www.bfov-fbva.be/nl/verzekeringe ... nformatie/

Opgelet, je moet nu eerst en vooral een verzekering aanvragen bij Marsh ! Op Chassisnr aangezien je uw nummerplaat nog niet weet. Zo ben je gedekt als je op weg bent naar de keuring. Vooraleer je naar keuring gaat moet je ook verzekering hebben, want ze controleren dat daar en is verplicht (kan iemand dit bevestigen ? - voor gewone auto is het zo dat weet ik, voor oldtimer weet ik niet direct)
Uw oldtimer mag je laten keuren met de platen van uw dagelijkse op voorwaarde dat hij op hetzelfde adres en persoon wordt ingeschreven zoals deze van uw dagelijkse platen.
Als je geen verzekering hebt, en je komt Politie tegen ben je uw auto kwijt - zo simpel is dat. Want je rijd immers rond zonder geldige verzekering voor dat voertuig !

De club moet inderdaad op uw formulier een stempel zetten als je het via papier aanvraagt. Dit om te vermijden dat zomaar iedereen een verzekering kan aanvragen via Marsh zonder lid te zijn van een club (= vereiste).
Praktisch gezien levert de club u een blanco aanvraagformulier tot verzekering met reeds een stempel op (weet wel niet of dit de werkwijze is van de VCCB) . Je moet eens de penningmeester Gaël V.H. contacteren, gegevens hier te vinden : http://vccbfotos.be/vccbnedclub.php . Of hij zit hier wel op het forum ook.
Ben je reeds lid dan is er geen probleem. Als je nog geen lid bent zal het niet lukken om via hier een oldtimerverzekering aan te vragen :-) Je moet eerst lid zijn van een oldtimerclub.

Als uw verzekering bij Marsh + keuring in orde is kan je naar DIV gaan om uw auto in te schrijven. Kan ook via Marsh Roeselare - dus je stuurt uw roze formulier op naar Marsh en zij schrijven uw voertuig in via webDIV . Vermoedelijke totale duur 2 tot 4 weken ? Keuring zelf zet ook een stempel op uw roze formulier als ik mij goed herinner. Stempel is nodig om te kunnen inschrijven bij DIV.
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html

Gebruikersavatar
texaco
Berichten: 398
Lid geworden op: 20 feb 2016, 10:12
Locatie: Gavere

Re: Aanvraagduur Marsh.

Bericht door texaco » 02 mar 2016, 14:03

Voor naar keuring te gaan is het geen probleem, heb mijn NL platen met nog een week en half verzekering. En gans die biel staat op mijn naam.
Ik weet van mensen die dit zo al gedaan hebben dat dat geen probleem is.
Enkel verzekering ben ik bang dat lang gaat duren, zeker met dat gedoe van stempel van club. Ben momenteel nog bij de DKW club. Maar ik ga liever langs op kantoor want die formulieren snap ik niks van om in te vullen.
Mij ist van belang dat ze direct mijn roze kaart voort invullen dat ik rap naar de DIV kan.
Geen zin om daar allemaal weken op te zitten wachten en veel over en weer rijden enal.
Volvo 164 '1972
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
DJ_Karinsky
Berichten: 1584
Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
Locatie: 9940
Contacteer:

Re: Aanvraagduur Marsh.

Bericht door DJ_Karinsky » 02 mar 2016, 14:13

Ah ok, keuring is dan geen probleem voor u met uw tijdelijke platen momenteel.
Hier zie, 3 manieren om verzekering aan te vragen ;-)
http://www.bfov-fbva.be/nl/verzekeringe ... schrijven/
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html

Gebruikersavatar
texaco
Berichten: 398
Lid geworden op: 20 feb 2016, 10:12
Locatie: Gavere

Re: Aanvraagduur Marsh.

Bericht door texaco » 02 mar 2016, 17:05

Hm ok toch allemaal niet zo snel geregeld als ik dacht..
Volvo 164 '1972
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Hedwig
Berichten: 181
Lid geworden op: 24 sep 2004, 20:14
Locatie: Herenthout
Contacteer:

Re: Aanvraagduur Marsh.

Bericht door Hedwig » 02 mar 2016, 20:06

Valt wel mee:
Vooraf al aanvraagdocument verzekering Marsh van de club gevraagd.
Maandagmorgen douaneaangifte, import vanuit Nederland.
Dinsdag morgen keuring > afgekeurd.
Woensdag namiddag herkeuring > ok.
Donderdag morgen naar Marsh Antwerpen (na afspraak).
Donderdag middag naar DIV Kontich.
Vrijdag al een verzekeringsattest per mail ontvangen van Marsh.
Maandag plaat in huis.
Door de douanedocumenten duurde dat 1 dag langer dan normaal.
Die donderdag ook de 740 van m'n zoon afgehandeld bij Marsh en DIV en daar kreeg ik direct de plaat nummer en die plaat was vrijdag's al in huis.

Groeten,
Hedwig
There is no substitute for driving a 780

Gebruikersavatar
texaco
Berichten: 398
Lid geworden op: 20 feb 2016, 10:12
Locatie: Gavere

Re: Aanvraagduur Marsh.

Bericht door texaco » 01 apr 2016, 15:18

Tijdelijke verzekering is ondertussen al lang verlopen, en maandag ga ik naar de keuring.
(Heb alles een beetje moeten uitstellen)
Vandaag bij Marsh geweest te Roeselare, om te horen of ik een tijdelijke verzekering kon krijgen.
Heeft ze mij ineens al een verzekering voor een jaar opgestart, moet enkel mijn nummerplaat doorgeven als ik ze heb, dan krijg ik een groene kaart voor een jaar.
Nu heb ik eentje voor een maand.
Heb mijn lidkaart van BFOV getoond, het vak wat normaal door de club moet ingevuld worden heeft ze zelf ingevuld.

Had al een donkerbruin vermoeden dat het allemaal veel vlotter gaat als je overal zelf naartoe gaat ipv met formulieren inscannen en mailen enzo moet werken.
Want, dat is wel een minpuntje, emailtjes gaan niet zo snel daar.

Dus hopen dat maandag mijn wagen goed gekeurd wordt en dan ineens met roze formulier naar DIV in Gent vliegen 8)
Volvo 164 '1972
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie