Inschrijving PV544

Alles wat je elders niet kwijt kan

Moderators: Youk, robin168

Plaats reactie
Jan Flebus
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 mar 2013, 16:40

Inschrijving PV544

Bericht door Jan Flebus » 25 okt 2016, 18:49

Na een volledige , zorgvuldige, restauratie is mijn PV544 van 1962 eindelijk klaar om ingeschreven te worden als oldtimer( O plaat)
Kan er mij iemand het juiste , en liefst kortste , parcours beschrijven dat ik dien te volgen om dit te doen?
Ik ben in het bezit van de originele Nederlandse papieren.
Alvast bedankt ,
Jan

Gebruikersavatar
Volvodiesel
Berichten: 426
Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:28
Locatie: Oordegem

Re: Inschrijving PV544

Bericht door Volvodiesel » 26 okt 2016, 00:47

1. Auto invoeren bij de douane.
2. Naar keuring met eigen nummerplaat dagelijkse wagen op je PV544 en vragen voor oldtimerinschrijving.
3. Auto verzekeren en inschrijven.

That's it!!
164 Overdrive B30A 1970 / 242 DL B19A 1979 / 244 GL D24 1986 / 744 GLE D24T 1987/ XC70 D5244T10 2010

Gebruikersavatar
texaco
Berichten: 398
Lid geworden op: 20 feb 2016, 10:12
Locatie: Gavere

Re: Inschrijving PV544

Bericht door texaco » 26 okt 2016, 12:19

Tip voor stap 1, stel zelf even snel een verkoopsovereenkomst op als je die niet meer hebt, daar vragen ze soms om.
Als je er gene meer hebt, gewoon iets fictief opstellen, gegevens van de vorige eigenaar staan op het Nederlandse document als het goed is.
Volvo 164 '1972
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
DJ_Karinsky
Berichten: 1584
Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
Locatie: 9940
Contacteer:

Re: Inschrijving PV544

Bericht door DJ_Karinsky » 30 okt 2016, 10:14

1. Naar Douane (of DIV) gaan om auto in te voeren . Je krijgt een roze formulier (aanvraag tot inschrijving voertuig)
2. Naar verzekering gaan (of online) en verzekering aanvragen bij bvb. Marsh vooraleer je naar de keuring gaat op chassisnr van de PV. Als de politie u tegenhoud met een onverzekerd voertuig (en je met de PV met de platen op van je dagelijkse aan het rijden bent) , nemen ze uw voertuig in beslag zonder pardon. Zonder verzekering mag je immers niet rondrijden !! Grote boete als gevolg en ik hoop dat je uw voertuig nog terug ziet dan ooit.

3. Naar keuring gaan en zeggen dat het voor een oldtimerkeuring is, papieren van PV en van je dagelijkse meenemen naar de keuring . (ook beide verzekeringspapieren enz)
4. Indien goedgekeurd krijg een roze formulier van de keuring, dat moet naar je verzekering, ze kleven er een sticker op dat je verzekerd bent. Nadien sturen ze het evt door naar dienst DIV maar dat kan tot 3 weken duren eer je je plaat hebt.
5. Zelf terug naar DIV met het roze form (en je verzekeringsbewijs) om het voertuig in te schrijven .
6. nummerplaat thuis ontvangen en rijden maar

Ik raad u aan om zelf naar een lokaal DIV kantoor te gaan (na keuring) , tenzij je 3-4 weken wilt wachten op de nummerplaat ... dus als de verzekering een plakker op het roze formulier gekleefd heeft vraag je het roze formulier terug zodat je zelf naar DIV kan gaan met het roze form :-)

als voertuig ingeschreven is en je hebt je plaat, dan moet je de nummerplaat laten weten aan je verzekering zodat ze uw groen formulier kunnen aanpassen met je nr-plaat ipv alleen met je vin-nr.

zie ook site BFOV : http://www.bfov-fbva.be/nl/veel-gesteld ... -oldtimer/

verzekering online aanvragen hier :http://www.bfov-fbva.be/nl/verzekeringen-bfov/
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html

Plaats reactie