Pagina 2 van 4

Re: En allemaal terug naar de keuring

Geplaatst: 23 mei 2018, 13:49
door lucas
Maar neen, gewoon
file:///C:/Users/noot/Downloads/VO-MOW-INS.TK-2018-205%20(keuring%20van%20oldtimervoertuigen%20ingeschreven%20onder%20O-%20plaat)%20(2).pdf

Copy, en dan paste boven...

Afbeelding

Re: En allemaal terug naar de keuring

Geplaatst: 23 mei 2018, 15:15
door Rubicon
Lucas, dat is een interne link van jouw eigen computer, die leidt naar een bestand op je eigen harde schijf (C://). Daar kunnen we hier niet veel mee doen.. :wink:
Je zal het bestand ergens online moeten zetten en zo een http://-link ervan posten.

Re: En allemaal terug naar de keuring

Geplaatst: 23 mei 2018, 16:01
door lucas
Ok, on efface et on recommence!

allez afvegen en herbeginnen
.
Op de site van de BFOV https://www.bfov-fbva.be/

Hot news : Vlaams Gewest - Oldtimerkeuring - wijzigingen vanaf 20 mei 2018

Scrollen tot "Klik hier om alle details te vernemen"

Dan kom je hier
https://www.bfov-fbva.be/nl/politieke-d ... 9-05-2018/

Scrollen tot FAQ

1. Algemene Instructie VO/MOW/INS.TK/2018-205

Deze instructie behandelt een aantal algemene principes voor de oldtimervoertuigen

"Klik hier om deze te raadplegen" (In het rood); dan verschijnt de pdf-link onderaan.

2. Bijlage A aan de Algemene Instructie VO/MOW/INS.TK/2018-205

Deze bijlage omvat een aantal bijlagen zoals bvb een voorbeeld van het attest bij vervanging van een motor, maar behandelt ook de manier van keuren voor alle te controleren punten

"Klik hier om deze te raadplegen" (In het rood); dan verschijnt de andere pdf-link onderaan.

Volià, vloilà!!!

Re: En allemaal terug naar de keuring

Geplaatst: 24 mei 2018, 17:15
door DJ_Karinsky
L385 Viking schreef:In de verzekering zit geen verschil wel in de jaarlijkse taks. Dat is nog zo'n 39 euro. Anders moet ik met mijn verzekeraar eens gaan babbelen :mrgreen:
Er moet toch een verschil zijn normaal in verzekering ? Mijn oldtimer is bij Marsh verzekerd dus met O plaat, dat is iets van een 35 euro per jaar . In mijn polis staat ook dat ik daar geen woon-werkverkeer etc mag mee doen.
Ik heb navraag gedaan bij hen, wil ik woon-werkverkeer doen, dan heb ik een normale plaat nodig (logisch) en is't een volledige premie te betalen (wss 150? euro ofzo dan, geen idee hoeveel het zou zijn dan) ;-)
En 't is net omgekeerd. De taks voor een oldtimer en ene met dagelijkse plaat is hetzelfde ! dus het forfaitair tarief van 35 euro of wat is't daar ;-)

Re: En allemaal terug naar de keuring

Geplaatst: 24 mei 2018, 17:26
door xk340
Ik rij met een gewone plaat en betaal 264€ verzekering per jaar, voor dubbel gebruik.

Re: En allemaal terug naar de keuring

Geplaatst: 24 mei 2018, 18:38
door L385 Viking
Voor mijn 240 met B200 motor en gewone nummerplaat betaal ik 366 euro verzekering. Dubbel gebruik, uitbreiding BA, onmiddellijke bijstand, aanhangwagen inbegrepen.

Re: En allemaal terug naar de keuring

Geplaatst: 26 mei 2018, 14:51
door Rubicon
lucas schreef:Ok, on efface et on recommence!

allez afvegen en herbeginnen
Gevonden! Bedankt :wink:

Re: En allemaal terug naar de keuring

Geplaatst: 24 jan 2020, 11:23
door volvop31
Voor het verschil tussen 30 en 50 jaren gebruiken ze als scharnierpunt 1/1/1969.
Eén van 19/1/1969 kreeg een RODE kaart voor: 1) de CO
2) probleem met identiteitsplaatje(!)
3)rollagers vooraan

Re: En allemaal terug naar de keuring

Geplaatst: 24 jan 2020, 13:44
door DJ_Karinsky
Zo staat de CO-meting in de WET ;):
co controle op stationair toerental :
van voor 1/10/1986 max 4,5% [al dacht ik dat dit 5% was maar niet zeker]
tussen 1/10/1986 en 1/1/1994 of 1/10/1995 (tussen 1400 en 2000CC) max 3,5%
tussen het vorige en 1/7/2002 max 0,5%
vanaf 1/7/2002 max 0,3%

co controle verhoogd toerental (2000-3000tr/min):
Vanaf 1/1/1994 en 1/10/1995(tussen 1400 en 2000CC) is er ook een controle op verhoogd toerental max 0,3% LAMDA 0.97-1.03
vanaf 1/7/2002 max 0,2% LAMDA 0.97-1.03

Re: En allemaal terug naar de keuring

Geplaatst: 26 jan 2020, 20:11
door texaco
Voor die CO meting heb ik toch wel wat schrik, mijne is afgeregeld op 7% geloof ik, omdat hij anders niet mooi bleef draaien.
In principe moeten mijn carbs een volledig gereviseerd worden, ze trekken valse lucht langs hun assen en dergelijke.

Voor de keuring kreeg ik 'advies' om wat te spelen met de regelschroeven zodat hij net niet uitvalt en dan stationair wat verhogen..

Re: En allemaal terug naar de keuring

Geplaatst: 27 jan 2020, 10:25
door DJ_Karinsky
Heb die waarden gevonden op het Bimmerboard ... (post was van 2014? als ik mij goed herinner)

Wat ik niet goed begrijp is deze :
tussen 1/10/1986 en 1/1/1994 of 1/10/1995 (tussen 1400 en 2000CC) max 3,5%
MAAR wat met een hogere cilinderinhoud ?? (CC) Mijne is 2300cc dus ... en ik mag ook maar 3,5 hebben op de keuring ... (240 van 1988 met B230kH)

Hier van hetzelfde :
Co controle verhoogd toerental (2000-3000tr/min):
Vanaf 1/1/1994 en 1/10/1995 (tussen 1400 en 2000CC) is er ook een controle op verhoogd toerental max 0,3% LAMDA 0.97-1.03
Op de site van keuring / Goca vind je er niets van terug, begin dan maar met het wetboek of mss verkeersreglement uit te pluizen ... :roll:

Hmm 7% CO, wat zeggen de boeken op hoeveel je hem moet afstellen ? Valse lucht trekken niet ideaal natuurlijk ... :-)
Verbruik je niet veel benzine met zo een CO waarde ? Uitlaat zwart ?

Re: En allemaal terug naar de keuring

Geplaatst: 28 jan 2020, 10:50
door texaco
Geen zwarte uitlaat. In de boeken spreken ze van 2% :shock:
Verbruik ligt rond de 14 liter

Re: En allemaal terug naar de keuring

Geplaatst: 28 jan 2020, 13:00
door DJ_Karinsky
2% CO amai :-) veel verschil met 7% .
Denk dat 14L vrij normaal is voor zo een 164. Een kennis van mij had ook dat verbruik in gemengd verkeer, puur autostrade was het wat minder dacht k.

Re: En allemaal terug naar de keuring

Geplaatst: 28 jan 2020, 13:23
door texaco
Zal het wel zien...
En hoe betrouwbaar die meters zijn.

Amazon van schoonvader hebben we de carburatie helemaal uit elkaar gehaald, ieder sproeiertje uitgeblazen etc, de boel weer gemonteerd, schroeven er gewoon in zoals ze eruit gehaald zijn zonder ook maar iets van metingen achteraf, gewoon op gevoel goed gezet en op de keuring gaf de meter 0,35 CO.

Of het zijn uitzonderlijk goeie carbs bij de Amazon, of die meters zijn enorm laks.
Of de meter van de garage waar ik ze laten afstellen heb was kapot, ook een optie.

Re: En allemaal terug naar de keuring

Geplaatst: 28 jan 2020, 17:22
door DJ_Karinsky
De toestellen in de keuring zijn professionele toestellen en worden zeer regelmatig nagezien en gekalibreerd normaal om de zoveel maanden / tijd. (moet ook volgens de wet) ... Bij de mijne ook de CO afgesteld en op de keuring is't iedere keer ietsje lager dus ideaal ;-)
Is die bij uw garagist recentelijk nog nagezien / gekalibreerd / gekeurd / nauwkeurigheid getest ?
Er zit daar een sonde in dacht ik dat om de zoveel tijd moet vervangen worden ...