identificatieplaatje, techn.keuring

Alles wat je elders niet kwijt kan

Moderators: Youk, robin168

Adje
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 jan 2019, 17:31

identificatieplaatje, techn.keuring

Bericht door Adje » 20 dec 2020, 12:54

Vorige maand kocht ik een mooie Volvo 164, uit 1972 (in Belgie). Aangezien de verkoper er niet mee naar techn keuring ging, moest ik dat wel doen, om een roos formulier te bekomen. Echter hier werd hij afgekeurd omdat het identificatieplaatje niet voldeed. Het komplete chassisnummer dat heel duidelijk in het chassis is gegraveerd, staat maar half op het identificatieplaatje (omdat het zoveel nrs heeft.); Er is ook geen gelijkvormigheidsattest bij deze auto uit 1972. De Volvo dealer en/of importeur kunnen me geen nieuw plaatje bezorgen, blijkbaar. Wat moet ik nu doen? Wie of welke instantie kan mij een correct plaatje bezorgen? Is dit trouwens nog verplicht bij deze oldtimer? Of heb ik me int zak laten zetten door verkoper?
groeten Adje

Gebruikersavatar
texaco
Berichten: 398
Lid geworden op: 20 feb 2016, 10:12
Locatie: Gavere

Re: identificatieplaatje, techn.keuring

Bericht door texaco » 20 dec 2020, 13:17

Op mijn 164 staat er ook slechts een deel van het chassisnummer. Het volledige chassisnummer staat in de A-stijl gegraveerd, in de slag van de deur.
Voor oldtimer is er normaal gezien geen gelijkvormigheid nodig dacht ik, ik heb er ook geen maar is een import uit NL, dat is ook weerzo'n uitzondering.
Volvo 164 '1972
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
DJ_Karinsky
Berichten: 1584
Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
Locatie: 9940
Contacteer:

Re: identificatieplaatje, techn.keuring

Bericht door DJ_Karinsky » 21 dec 2020, 16:10

Voor O-plaat heb je geen Gelijkvormigheidsattest nodig. Wil je die op dagelijks plaat krijgen (en rijden) heb je een probleem want ik meen dat Volvo die GVA niet meer aflevert voor oldtimers ... :roll: :roll:
Bij ene die uit het buitenland komt heb je geen GVA en kan je ook geen meer krijgen, alleen O-plaat mogelijk vrees ik :( :( :(
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html

Adje
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 jan 2019, 17:31

Re: identificatieplaatje, techn.keuring

Bericht door Adje » 21 dec 2020, 16:44

Inderdaad, voor inschrijving als oldtimer (zoals ik dat wilde), is geen gelijkvormigheidsattest nodig, (was er ook niet bij, bij aankoop).
maar wel een identificatie plaatje, waarop het volledige chassis(type)nummer staat.
Ik wacht nu al 7 weken op bericht van Volvo, maar "zijn er mee bezig" . !
Als ze dat niet geven, heb ik zeker een probleem. Wat dan?

Ik voel me eigenlijk wel bedot door verkoper uit Bocholt, want die moet dat geweten hebben, toen hij hem invoerde uit Nederland.
Nu kan ik hem alleen nog terug verkopen in Nederland . (daar is id.plaatje niet nodig). Maar dat was niet de bedoeling, hé.

Daneels
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 okt 2011, 15:02

Re: identificatieplaatje, techn.keuring

Bericht door Daneels » 22 dec 2020, 11:51

Een identificatieplaatje kunt ge bestellen bij nordicar en zelf dan de nummers in kloppen ik heb die ook al zelf gemaakt en zonder probleem op de keuring

Adje
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 jan 2019, 17:31

Re: identificatieplaatje, techn.keuring

Bericht door Adje » 23 dec 2020, 16:20

Goed idee !
Ga dit ook bestellen, op hoop van zegen dan.
Bedankt !

Adje
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 jan 2019, 17:31

Re: identificatieplaatje, techn.keuring

Bericht door Adje » 07 jan 2021, 15:43

Heb naar Nordicar gemaild voor een nieuw identificatieplaatje, echter nog niets gehoord van hun.
Scandcar kan het eventueel wel bestellen, zeiden ze, maar dan moet ik ook ineens alle letter/cijfers erbij bestellen hé .
Ben toen maar naar een echte graveur gegaan, en ontbrekende nrs in laten kloppen. En wat denk je?; AFGEKEURD ! (cijfers waren ook niet dezelfde)
Ben toen terug naar Volvo dealer gegaan voor een "attest" (zoals de T C dat vroeg). Echter weerom AFGEKEURD !
Attest moet van fabricant komen (of importeur). En niet van een erkende dealer.
En zoals jullie reeds schreven, die geven geen plaatjes en/of attesten meer .
Heeft iemand nog ideeen?
wordt vervolgd .

Gebruikersavatar
texaco
Berichten: 398
Lid geworden op: 20 feb 2016, 10:12
Locatie: Gavere

Re: identificatieplaatje, techn.keuring

Bericht door texaco » 07 jan 2021, 16:03

Andere keuring proberen?
Want zoals ik al zei, met mijn 164 (zelfde bouwjaar trouwens) heb ik ook geen compleet nummer op mn ID-plaatje, en hier op de keuring keken ze er ook niet echt naar, enkel het chassisnummer wat in de slag van deur staat geklopt is van belang.
Al reeds 3 X naar de keuring geweest met mijn wagen op die manier, en 3 X geen probleem.

En een attest heb ik via mijn dealer gevraagd, en zij hebben dit dan via de importeur verkregen.
Kostte me €100
Volvo 164 '1972
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
DJ_Karinsky
Berichten: 1584
Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
Locatie: 9940
Contacteer:

Re: identificatieplaatje, techn.keuring

Bericht door DJ_Karinsky » 09 jan 2021, 12:39

Man man, wat een soep is mij dat.
De importeur is Volvo Cars Belgium dan in Groot-Bijgaarden ? Ik vrees dat het daar een lange wachttijd wordt ... hopelijk kunnen/willen ze u daar verder helpen...
Ik heb weet van iemand die ook die problemen heeft met zijn 140. Wat een toestanden (daar is het nog erger, die auto is altijd ingeschreven geweest in België en nu opeens een probleem ??? is reeds meer dan 45j dat die nummer erin staat op die plaats en nu 1 of andere mongool op de keuring maakt er problemen van. :roll: :roll: :roll:
Anders de BFOV (BEHVA) inschakelen ??
Toch raar hé de willekeur van de autokeuringen ...wat een miserie. Bij den ene is't wel ok en totaal geen probleem dat attest van de dealer, bij den andere is't een groot probleem het attest van de dealer. Logica ??? uniformiteit van de keuringstations ???

@ Texaco : een andere keuring is geen optie denk ik ? Want moet je niet steeds terug naar dezelfde keuring bij afkeur van een punt ?
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html

Gebruikersavatar
texaco
Berichten: 398
Lid geworden op: 20 feb 2016, 10:12
Locatie: Gavere

Re: identificatieplaatje, techn.keuring

Bericht door texaco » 09 jan 2021, 13:18

Ge kunt naar een andere keuring, maar dan ist een complete keuring van alles opnieuw.
Maar als daarmee het probleem opgelost is.....
Volvo 164 '1972
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
DJ_Karinsky
Berichten: 1584
Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
Locatie: 9940
Contacteer:

Re: identificatieplaatje, techn.keuring

Bericht door DJ_Karinsky » 09 jan 2021, 22:17

Aaah okee, dat wist ik niet. Inderdaad als daarmee het probleem opgelost is ;-)
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html

Adje
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 jan 2019, 17:31

Re: identificatieplaatje, techn.keuring

Bericht door Adje » 13 jan 2021, 11:53

Op een andere keuring zien ze dan ook niet, dat hij afgekeurd is voor ID plaatje, ?
Heb wel 3 maanden tijd gekregen om in orde te brengen (geen rode maar tijdelijk groene TC formulier)
Of zal ik zeggen dat ik geen TC formulier heb, of gehad heb van vorige eigenaar uit Bocholt ? (Limburg)
Die heeft dan altijd illegaal gereden ? Of keuren ze hem dan niet?
En Texaco, waar ben jij naar de TC geweest? (Ik in Turnhout).
Heb ook naar BEHVA mailtje gestuurd hierover, echter nog geen antwoord gekregen (zijn niet zo snel als jullie ! ).
Ik ga me nog eens goed beraden, wat te doen.
Wordt vervolgd !

Gebruikersavatar
texaco
Berichten: 398
Lid geworden op: 20 feb 2016, 10:12
Locatie: Gavere

Re: identificatieplaatje, techn.keuring

Bericht door texaco » 13 jan 2021, 12:31

Hola, dan is Deinze - Nazareth wel een serieuze eind uit uw buurt..
Ja dat is natuurlijk wel weer de vraag, of ze er op een ander keuringcentra niet over gaan vallen, maar bij mijn weet is dat bij alle oude Volvo's van die periode -en ervoor- zo, dat ID plaatje.

Dan zouden er nog meer mensen miserie moeten hebben om hem terug ingeschreven/gekeurd te krijgen in jouw regio althans.
Volvo 164 '1972
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
DJ_Karinsky
Berichten: 1584
Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
Locatie: 9940
Contacteer:

Re: identificatieplaatje, techn.keuring

Bericht door DJ_Karinsky » 14 jan 2021, 15:56

Op een andere keuring zien ze dan ook niet, dat hij afgekeurd is voor ID plaatje, ?
Geen idee ... Ik denk van wel :roll:
Heb wel 3 maanden tijd gekregen om in orde te brengen (geen rode maar tijdelijk groene TC formulier)
Of zal ik zeggen dat ik geen TC formulier heb, of gehad heb van vorige eigenaar uit Bocholt ? (Limburg)
Je kan proberen maar mss zien ze dan wel in hun database dat je hem gekeurd hebt ergens anders en dat er daar een probleem is met het VIN-nr ?
Die heeft dan altijd illegaal gereden ? Of keuren ze hem dan niet?
Is hij bij de vorige eigenaar ook gekeurd geweest waar jij gaat ? Anders in een ander keuringscentrum hebben ze er wellicht nooit een probleem van gemaakt ... :roll:
Ik ken misschien iemand die een oplossing weet, ik zal eens navraag doen, maar is via via enzzzzzzzz
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html

Adje
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 jan 2019, 17:31

Re: identificatieplaatje, techn.keuring

Bericht door Adje » 14 jan 2021, 17:22

Vorige eigenaar (ook lid van vccb) had hem het laatst laten keuren in 2014 in de buurt van Bocholt.(Limburg)
Wss toen hij hem aangekocht heeft en ingevoerd vanuit Ned .
Sindsdien geen keuringsbewijs van gevonden. Denk dat hij dit probleem kende en daarom verkocht.
Heb nu een plan B uitgedokterd, zal over 2 weken meer hierover laten weten, als het gelukt is.

Plaats reactie