begrafenisvolvo
Moderator: Youk
begrafenisvolvo
voor wie wat anders wil
Re: begrafenisvolvo
en altijd mee rond de kerk gereden!
Re: begrafenisvolvo
Dat is straf hé, deze zie ik ook wel zitten... maar ik heb al een dagelijkse Volvo...
One old Volvo for life
Re: begrafenisvolvo
Apart. Kan je de foto ook groter bekijken?
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..
Re: begrafenisvolvo
staat te koop op Mobile.de
9 grote foto's erbij
Erg lange link.
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/vo ... usage=USED
9 grote foto's erbij
Erg lange link.
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/vo ... usage=USED
- DJ_Karinsky
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
- Locatie: 9940
- Contacteer:
Re: begrafenisvolvo
staat nog niet te ver van de grens
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
Re: begrafenisvolvo
Krijg je zoiets goedgekeurd in België? Dus met gelijkvormigheidsattest enzo? En is het eigenlijk een 145 of 245?
Zeer leuk. Hij heeft ook die typische "strandstoelstofjes" die zo kenmerkend zijn voor de jaren zeventig. Alleen dat is al de moeite waard
Dit is een 245. De 140 werd geproduceerd tot 1974. Hoewel ze veel gelijkenissen hebben, zijn ze makkelijk te onderscheiden hoor. Leg maar een aantal foto's van de 100-reeks naast een 200-reeks. Dit soort front, met de diepliggende ronde koplampen, verdween tegen 1978 en werd toen vervangen door de meer vlakke ronde koplampen. In 1979 en 1980 kreeg de DL vierkante koplampen, de GL rechthoekige en zo zijn er wel meer van die details die kunnen helpen het bouwjaar te duiden. In 1979 en 1980 hadden waren de niet-elektrische zijspiegels van een 240 in zwart metaal, daarvoor in chroom.
Een gelijkvormigheidsattest is enkel nodig als je de wagen op normale platen wilt zetten. Je kan bij Volvo zelf informeren of het voor dergelijke specifiek uitgevoerde types ook zelf een gva wil afleveren. Als de wagen in deze uitvoering door Volvo zelf werd afgeleverd, is de kans wel aanwezig. Is de ombouw door een andere firma, buiten Volvo om, gebeurd, vrees ik er wat voor.
Wil je sowieso toch een gva, kan je de auto eventueel laten keuren als "alleenstaand geval". Dat belooft een administratieve rompslomp te worden, maar het is mogelijk...
Dit is een 245. De 140 werd geproduceerd tot 1974. Hoewel ze veel gelijkenissen hebben, zijn ze makkelijk te onderscheiden hoor. Leg maar een aantal foto's van de 100-reeks naast een 200-reeks. Dit soort front, met de diepliggende ronde koplampen, verdween tegen 1978 en werd toen vervangen door de meer vlakke ronde koplampen. In 1979 en 1980 kreeg de DL vierkante koplampen, de GL rechthoekige en zo zijn er wel meer van die details die kunnen helpen het bouwjaar te duiden. In 1979 en 1980 hadden waren de niet-elektrische zijspiegels van een 240 in zwart metaal, daarvoor in chroom.
Een gelijkvormigheidsattest is enkel nodig als je de wagen op normale platen wilt zetten. Je kan bij Volvo zelf informeren of het voor dergelijke specifiek uitgevoerde types ook zelf een gva wil afleveren. Als de wagen in deze uitvoering door Volvo zelf werd afgeleverd, is de kans wel aanwezig. Is de ombouw door een andere firma, buiten Volvo om, gebeurd, vrees ik er wat voor.
Wil je sowieso toch een gva, kan je de auto eventueel laten keuren als "alleenstaand geval". Dat belooft een administratieve rompslomp te worden, maar het is mogelijk...
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..
Re: begrafenisvolvo
Kortom, laat dat ding maar zijn voor de niet-Belgische markt
Re: begrafenisvolvo
Er is toch de EU regel dat een auto die in één EU land is ingeschreven niet geweigerd kan worden in een ander EU land?
Heb met deze regel een Saab in Frankrijk op nummerplaat gekregen van een model wat ze ginder nooit verkocht hebben
Heb met deze regel een Saab in Frankrijk op nummerplaat gekregen van een model wat ze ginder nooit verkocht hebben
Re: begrafenisvolvo
Dat is de theorie. In de praktijk gaat het er helemaal anders aan toe. Ik werd enkele jaren geleden vergast op hoongelach bij de keuring, toen ik daarmee af kwam.. Niet voor niets is België al enkele keren omwille van dit soort praktijken door Europa op de vingers getikt!
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..