25 cilinders en 21 versnellingen

wie heeft wat in zijn of haar garage staan ?

Moderator: Youk

Plaats reactie
Sander
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2008, 10:58
Locatie: Kaulille

25 cilinders en 21 versnellingen

Bericht door Sander » 08 jun 2010, 12:49

Na recent een hele verandering in het wagenpark te hebben gehad zal ik hier ook eens posten wat er allemaal in mijn "garage" staat.
Tot voor 3 maanden geleden reed ik dagelijks in een V70 classic uit 2000 op gas, restaureerde ik mijn zwarte 262C uit 1980 en had ik een 740GL uit 1990 in de wei staan. De verandering van wagenpark kwam doordat de V70 een verbrande klep heeft, deze staat nu te koop. Op zoek naar een andere auto heb ik heel wat auto's bekeken maar niks dat me echt zinde. Hierop heb ik de 245 van m'n ouders overgenomen, een rode uit 1989 die 3 jaar van de eerste eigenaar is geweest waarna mijn ouders hem hebben gekocht. Hij is gekocht in Duitsland, waar we woonden, en hebben hem dus mee naar België genomen.
Afbeelding
Zoals je op de foto kunt zien heeft de auto Virgo velgen maar ik heb ook nog een set Corona's liggen. Het blok, B230F, heeft 345000km ervaring maar loopt nog goed. Enkel de kleppen moeten een keer gestelt worden. De auto is verder vrij standaard met "pepper and salt" bekleding, elektrische spiegels en ride levelers. Hij heeft nooit op lpg gelopen waar de keuring nog elk jaar van op kijkt. Deze auto gebruik ik nu voor het dagelijks vervoer, er zit wel wat werk aan te komen maar niks groots.
Op onderstaande foto zie je mijn V70 die dus helaas een defecte motor heeft en daarlangs staat mijn 740 waarmee ik enkele jaren geleden een ongeval mee heb gehad. Deze 740 ga ik verkopen in onderdelen aangezien deze slechts 98000km ervaring hebben.
Afbeelding
Naast al deze auto's ben ik dan nog bezig met het retaureren van mijn zwarte 262C. Deze heb ik gekocht in Nederland maar is afkomstig uit Californië waar hij in 1980 afgeleverd werd.
Afbeelding
Afbeelding
Op het moment ziet de auto er heel anders uit: interieur is verwijderd, motorblok ligt los en ook de automaat is eruit. De automaat heb ik al gereviseerd en is op olie na, klaar voor installatie. Dit zal echter nog een tijdje duren aangezien de auto ook helemaal gespoten gaat worden.

Mijn recentste aankoop is echter nog een andere 262C, deze keer eentje uit België. Ik liep eigenlijk per toeval tegen de auto aan toen deze bij een opel dealer in Tessenderlo op de parking stond onder een dikke laag mos. Gekocht van de eerste (!) eigenaar die de auto vele jaren in showrooms heeft laten staan en de laatste jaren buiten heeft laten rusten. Dat buiten rusten heeft hem niet goed gedaan en er zijn een aantal plekken die dringend behandeld moeten worden. De auto heb ik afgelopen week opgehaald in Tessenderlo zonder zelfs maar onder de kap te hebben gekeken. Gisteren was de verrassing dan ook groot dat er toch een compleet motorblok onder de kap te vinden was, dat nog niet aanslaat maar toch rond draait.
De auto is verder nog helemaal compleet met al de originele opties en ook de badges zitten nog op de auto.
Afbeelding
Afbeelding

Voorlopig heb ik dus 5 auto's maar dat is toch wel een beetje teveel van het goede :D. De 740 en de V70 gaan zeker de deur uit, de zwarte 262C en de 245 blijven zeker. Wat ik met de grijze 262C ga doen weet ik nog niet maar als er een goed bod op zou komen... Ondertussen gewoon lekker genieten van al de schoonheid die hier staat :D

Gebruikersavatar
L385 Viking
Berichten: 248
Lid geworden op: 27 mei 2006, 11:54
Locatie: Denderleeuw

Re: 25 cilinders en 21 versnellingen

Bericht door L385 Viking » 15 jun 2010, 20:16

Af en toe kom je toch nog van die auto's tegen waarvan je denkt hoe is het mogelijk.
Veel succes met je 262
S60 - 2018
240S - 1991
240SE - 1991 R.I.P. " roest in peace"

Gebruikersavatar
DJ_Karinsky
Berichten: 1584
Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
Locatie: 9940
Contacteer:

Re: 25 cilinders en 21 versnellingen

Bericht door DJ_Karinsky » 20 jun 2010, 16:47

mooi mooi
schone verzameling daar :D
hopelijk krijg je die grijze 262c aan de praat ;)
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html

Plaats reactie