Mijn Volvo's
Moderator: Youk
Re: Mijn Volvo's
Waw Kjell, knapper kan niet. Ik had hem ook tekoop zijn staan.
Hopelijk staat de mistlamp niet in de weg met die nieuwe grote nummerplaten.
Hopelijk staat de mistlamp niet in de weg met die nieuwe grote nummerplaten.
240DL 1986 196000km
164E 1973 151000km
164E 1973 151000km
Re: Mijn Volvo's
Geweldige aanwinst, ziet er werkelijk waar prachtig uit!
Ik zou toch bijzonder veel moeite hebben om een knappe 140, zoals deze, te laten staan!
Ben benieuwd naar meer foto's, ook van het interieur
Ik zou toch bijzonder veel moeite hebben om een knappe 140, zoals deze, te laten staan!
Ben benieuwd naar meer foto's, ook van het interieur
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..
- Volvodiesel
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:28
- Locatie: Oordegem
Re: Mijn Volvo's
Kleine update. De 245 diesel is sinds vandaag niet meer in mijn bezit. Hij heeft een nieuwe eigenaar gevonden bij een leuke familie in de ardennen. Ik ben al blij dat hij niet naar het oud ijzer of de export moest. Als ze er wat zorg voor dragen zitten ze de komende tien jaar met een prachtige auto.
164 Overdrive B30A 1970 / 242 DL B19A 1979 / 244 GL D24 1986 / 744 GLE D24T 1987/ XC70 D5244T10 2010
Re: Mijn Volvo's
Moet ik nu proficiat of innige deelneming wensen?Volvodiesel schreef:Kleine update. De 245 diesel is sinds vandaag niet meer in mijn bezit. Hij heeft een nieuwe eigenaar gevonden bij een leuke familie in de ardennen. Ik ben al blij dat hij niet naar het oud ijzer of de export moest. Als ze er wat zorg voor dragen zitten ze de komende tien jaar met een prachtige auto.
240DL 1986 196000km
164E 1973 151000km
164E 1973 151000km
- Volvodiesel
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:28
- Locatie: Oordegem
Re: Mijn Volvo's
Ik weet het Koen. Maar ik kon ze niet allemaal houden. Verkocht met gemengde gevoelens. Laten we het daarbij houden. Hij gaat in elk geval weer ergens rondrijden, en dat is uiteindelijk toch beter dan staan wegkwijnen bij mij in de schuur.
164 Overdrive B30A 1970 / 242 DL B19A 1979 / 244 GL D24 1986 / 744 GLE D24T 1987/ XC70 D5244T10 2010
Re: Mijn Volvo's
leuk is het inderdaad niet om een volvo moeten af te geven maar beter dat hij rond rijdt dan staat te verkommeren
meer plaats voor iets nieuwe ?
robin
meer plaats voor iets nieuwe ?
robin
volvo 480 1988 (knal)-rood
altijd intresse in een pre 50 pv ...
altijd intresse in een pre 50 pv ...
Re: Mijn Volvo's
das waar Kjell en t'is niet dat ge der geen meer hebt. Ging de koper de mankementen allemaal herstellen?Volvodiesel schreef:Ik weet het Koen. Maar ik kon ze niet allemaal houden. Verkocht met gemengde gevoelens. Laten we het daarbij houden. Hij gaat in elk geval weer ergens rondrijden, en dat is uiteindelijk toch beter dan staan wegkwijnen bij mij in de schuur.
240DL 1986 196000km
164E 1973 151000km
164E 1973 151000km
- Volvodiesel
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:28
- Locatie: Oordegem
Re: Mijn Volvo's
Yepimker schreef:das waar Kjell en t'is niet dat ge der geen meer hebt. Ging de koper de mankementen allemaal herstellen?Volvodiesel schreef:Ik weet het Koen. Maar ik kon ze niet allemaal houden. Verkocht met gemengde gevoelens. Laten we het daarbij houden. Hij gaat in elk geval weer ergens rondrijden, en dat is uiteindelijk toch beter dan staan wegkwijnen bij mij in de schuur.
Hij ging er rechtstreeks mee naar de garage om de ophanging te repareren zodat hij naar de keuring kon. Verder is er niet veel aan buiten een band die wat sleet vertoont. Hij heeft er een toerke mee gereden en ik zag direct die bekende Volvo smile op z'n gezicht. Dus ik denk dat het wel snor zit.
164 Overdrive B30A 1970 / 242 DL B19A 1979 / 244 GL D24 1986 / 744 GLE D24T 1987/ XC70 D5244T10 2010
- DJ_Karinsky
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
- Locatie: 9940
- Contacteer:
Re: Mijn Volvo's
haha de volvo-smile ! Allez vooruit beter zo inderdaad he, dan dat hij in de export gaat of naar het schroot, zou pas zonde zijn van zo een goede wagen. Nexttt
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
- Volvodiesel
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:28
- Locatie: Oordegem
Re: Mijn Volvo's
Amai. Dat is hier precies al efkes geleden dat ik nog eens een update gedaan heb.
Het weer word wat beter dus is het hoog tijd om de nodige sleutelwerken weer aan te vangen.
Ik heb vandaag bij mijn turbo de visco koppeling van de koelvin vervangen. Wat een verschil is dat zeg!!! Hij draait veel stiller bij het optrekken en heeft wat meer kracht heb ik de indruk. Het is geen goedkoop onderdeel maar het is wel een goed idee om hemt e vervangen. Ik ben benieuwd of het wat in verbruik zal schelen ook. Ik geef nog even een goede tip mee. ==> Als je niet zeker weet of je viscokoppeling stuk is, is er een eenvoudige manier om deze te testen. Start de auto met een koude motor een laat hem een minuutje draaien. Niet te lang zodat hij niet warm word meer lang genoeg om de viscokoppeling de kans te geven om te stabiliseren. Neem dan een opgerolde krant en steek ze tussen de draaiende koelschroef. Als de schroef stopt, is je koppeling nog goed. Als je confetti ziet vliegen is het tijd om hem te vervangen. Bij mij was het dus confetti. De schroef draaide gewoon verder. Ik hoorde het ook bij het optrekken dat ze continu bleef meedraaien. Precies een vliegtuig. De koppeling is zeer eenvoudig te vervangen en is hoop en al een halfuurtje werk.
De motor draaide ook niet heel erg goed de laatste tijd. Vooral bij stationair ging het toerental heel de tijd op en neer. Ik heb er vier nieuwe bougies ingedraaid, alle vacuumleidingen vervangen door silicone exemplaren en ik heb mijn CIS-klep schoongemaakt. Hij draait nog niet 100% stabiel maar het is al een hele verbetering. Ik ga later nog even het gasklephuis nakijken en de gasklepstandsensor schoonmaken en testen. Hopelijk helpt dat om het netjes stabiel te houden. Ook de kleppen rammelen nogal dus dat is ook nog een werkje dat moet gedaan worden. Een klein onderhoudje heeft hij ook nog te goed.
Van de week viel de groene kaart voor de 760 diesel hier ook in de bus. Die moet dus naar de keuring binnenkort. Dat zal wel weer geen probleem zijn denk ik. Enkel nog de uitlaat vervangen want die zit vol gaten en een groot onderhoud met filters. De remmen en schokbrekers had ik al voor de winter vervangen. Die staat dus al bijna in het nieuw. Dan enkel nog de hemel er eens uithalen om die vervelende 740/760 kwaal te verhelpen. De dakbekleding laat overal los. Een paar spuitbussen lijm zou dat moeten verhelpen.
Voor mijn gele 142 is er deze week een carburateur revisiesetje in de bus gevallen. We gaan eens proberen knutselen en kijken of we dan vlot boven de 100 km/u kunnen rijden. Ik heb ook nieuwe bougie kabels en bougies mee bestelt zodat ook die kunnen vervangen worden. Dan nog wat verse olie erop en hij staat klaar voor een mooi seizoen vol rondritten.
De 164 staat nog altijd stil in een hoekje. Ik heb het plaatwerk klaarliggen om er in te lassen zodat we de neus kunnen restaureren. We moeten er alleen eens opvliegen zodat het erin staat. Een motor zoek ik ook nog altijd. De originele heeft een kromme klep en ook een andere 164 die ik er bij kocht voor de onderdelen had kapotte kleppen. Mocht iemand een B30A hebben die nog goed is heb ik zeker interesse.
Ook aan de 360 GLE is nog niet veel veranderd. Hij wacht nog altijd op nieuwe banden en verse remmen en schijven zodat hij naar de oldtimerkeuring kan. Dat is ook iets voor de komende maanden.
Werk genoeg dus hier. Dat komt er natuurlijk van met al dat oud ijzer hier op den hof. Ik heb er zin in!! Hopelijk wil het weer wat meewerken en word het wat warmer zodat we er snel kunnen invliegen.
Veel sleutelplezier!!!
Het weer word wat beter dus is het hoog tijd om de nodige sleutelwerken weer aan te vangen.
Ik heb vandaag bij mijn turbo de visco koppeling van de koelvin vervangen. Wat een verschil is dat zeg!!! Hij draait veel stiller bij het optrekken en heeft wat meer kracht heb ik de indruk. Het is geen goedkoop onderdeel maar het is wel een goed idee om hemt e vervangen. Ik ben benieuwd of het wat in verbruik zal schelen ook. Ik geef nog even een goede tip mee. ==> Als je niet zeker weet of je viscokoppeling stuk is, is er een eenvoudige manier om deze te testen. Start de auto met een koude motor een laat hem een minuutje draaien. Niet te lang zodat hij niet warm word meer lang genoeg om de viscokoppeling de kans te geven om te stabiliseren. Neem dan een opgerolde krant en steek ze tussen de draaiende koelschroef. Als de schroef stopt, is je koppeling nog goed. Als je confetti ziet vliegen is het tijd om hem te vervangen. Bij mij was het dus confetti. De schroef draaide gewoon verder. Ik hoorde het ook bij het optrekken dat ze continu bleef meedraaien. Precies een vliegtuig. De koppeling is zeer eenvoudig te vervangen en is hoop en al een halfuurtje werk.
De motor draaide ook niet heel erg goed de laatste tijd. Vooral bij stationair ging het toerental heel de tijd op en neer. Ik heb er vier nieuwe bougies ingedraaid, alle vacuumleidingen vervangen door silicone exemplaren en ik heb mijn CIS-klep schoongemaakt. Hij draait nog niet 100% stabiel maar het is al een hele verbetering. Ik ga later nog even het gasklephuis nakijken en de gasklepstandsensor schoonmaken en testen. Hopelijk helpt dat om het netjes stabiel te houden. Ook de kleppen rammelen nogal dus dat is ook nog een werkje dat moet gedaan worden. Een klein onderhoudje heeft hij ook nog te goed.
Van de week viel de groene kaart voor de 760 diesel hier ook in de bus. Die moet dus naar de keuring binnenkort. Dat zal wel weer geen probleem zijn denk ik. Enkel nog de uitlaat vervangen want die zit vol gaten en een groot onderhoud met filters. De remmen en schokbrekers had ik al voor de winter vervangen. Die staat dus al bijna in het nieuw. Dan enkel nog de hemel er eens uithalen om die vervelende 740/760 kwaal te verhelpen. De dakbekleding laat overal los. Een paar spuitbussen lijm zou dat moeten verhelpen.
Voor mijn gele 142 is er deze week een carburateur revisiesetje in de bus gevallen. We gaan eens proberen knutselen en kijken of we dan vlot boven de 100 km/u kunnen rijden. Ik heb ook nieuwe bougie kabels en bougies mee bestelt zodat ook die kunnen vervangen worden. Dan nog wat verse olie erop en hij staat klaar voor een mooi seizoen vol rondritten.
De 164 staat nog altijd stil in een hoekje. Ik heb het plaatwerk klaarliggen om er in te lassen zodat we de neus kunnen restaureren. We moeten er alleen eens opvliegen zodat het erin staat. Een motor zoek ik ook nog altijd. De originele heeft een kromme klep en ook een andere 164 die ik er bij kocht voor de onderdelen had kapotte kleppen. Mocht iemand een B30A hebben die nog goed is heb ik zeker interesse.
Ook aan de 360 GLE is nog niet veel veranderd. Hij wacht nog altijd op nieuwe banden en verse remmen en schijven zodat hij naar de oldtimerkeuring kan. Dat is ook iets voor de komende maanden.
Werk genoeg dus hier. Dat komt er natuurlijk van met al dat oud ijzer hier op den hof. Ik heb er zin in!! Hopelijk wil het weer wat meewerken en word het wat warmer zodat we er snel kunnen invliegen.
Veel sleutelplezier!!!
164 Overdrive B30A 1970 / 242 DL B19A 1979 / 244 GL D24 1986 / 744 GLE D24T 1987/ XC70 D5244T10 2010
Re: Mijn Volvo's
Amaai Kjell, nog altijd dezelfde gedrevenheid.
Waarschijnlijk tot volgende week???
Koen
Waarschijnlijk tot volgende week???
Koen
240DL 1986 196000km
164E 1973 151000km
164E 1973 151000km
- DJ_Karinsky
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
- Locatie: 9940
- Contacteer:
Re: Mijn Volvo's
Geweldige update Die 745 T gaat beter draaien dan ooit lijkt me Die 760 TD gaat zo door de keuring vliegen, ik heb het al gezien
Jij ook veel sleutelplezier, al zal dat niet mankeren precies !
Yess natuurlijk tot volgende week
Jij ook veel sleutelplezier, al zal dat niet mankeren precies !
Yess natuurlijk tot volgende week
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
- Volvodiesel
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:28
- Locatie: Oordegem
Re: Mijn Volvo's
IK heb de lente geroken jong!!! Ik zit vol energie.
Ik zie jullie beiden volgende week!!!
Ik zie jullie beiden volgende week!!!
164 Overdrive B30A 1970 / 242 DL B19A 1979 / 244 GL D24 1986 / 744 GLE D24T 1987/ XC70 D5244T10 2010
Re: Mijn Volvo's
't Enthousiasme druipt er vanaf, wat een motivatie!
Laat u maar eens goed gaan en als ik eens een schroevendraaier moet komen aangeven, laat je het maar weten ^^
Laat u maar eens goed gaan en als ik eens een schroevendraaier moet komen aangeven, laat je het maar weten ^^
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..
- Volvodiesel
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:28
- Locatie: Oordegem
Re: Mijn Volvo's
Als je niet weet wat doen mag je altijd langskomen. Werk genoeg hier.
Binnenkort komt er waarschijnlijk weer eentje bij.
Binnenkort komt er waarschijnlijk weer eentje bij.
164 Overdrive B30A 1970 / 242 DL B19A 1979 / 244 GL D24 1986 / 744 GLE D24T 1987/ XC70 D5244T10 2010