Mijn Volvo's

wie heeft wat in zijn of haar garage staan ?

Moderator: Youk

Gebruikersavatar
DJ_Karinsky
Berichten: 1584
Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
Locatie: 9940
Contacteer:

Re: Mijn Volvo's

Bericht door DJ_Karinsky » 20 apr 2012, 22:45

Volvodiesel schreef:Als je niet weet wat doen mag je altijd langskomen. Werk genoeg hier. :D

Binnenkort komt er waarschijnlijk weer eentje bij. :shock: :shock:
:D :D :D :shock:
geweldig, wanneer open je uw museum ? :mrgreen:
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html

Gebruikersavatar
Volvodiesel
Berichten: 426
Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:28
Locatie: Oordegem

Re: Mijn Volvo's

Bericht door Volvodiesel » 21 apr 2012, 01:58

DJ_Karinsky schreef:
Volvodiesel schreef:Als je niet weet wat doen mag je altijd langskomen. Werk genoeg hier. :D

Binnenkort komt er waarschijnlijk weer eentje bij. :shock: :shock:
:D :D :D :shock:
geweldig, wanneer open je uw museum ? :mrgreen:

De dag dat al uw auto's officieel mogen rondrijden. :p :p :p ;) ;)
164 Overdrive B30A 1970 / 242 DL B19A 1979 / 244 GL D24 1986 / 744 GLE D24T 1987/ XC70 D5244T10 2010

Gebruikersavatar
Volvodiesel
Berichten: 426
Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:28
Locatie: Oordegem

Re: Mijn Volvo's

Bericht door Volvodiesel » 23 apr 2012, 22:35

Nog een kleine update.

Na een ongelukje (met een jerrycan benzine) dit weekend heb ik geen achterruit meer in de 740 turbo. Gelukkig heb ik al een vervanger die we er zaterdag gaan inkleven.

De diesel is vandaag naar de keuring geweest. Het preventief onderhoud (nieuwe schokdempers, remmen en uitlaat) heeft zijn vruchten afgeworpen. We zijn terug in orde voor een jaartje zonder een enkele knip.

En dan is er nog heugelijk nieuws in verband met een wagenparkuitbreiding. :D Meer daarover dit weekend. Ik geef alvast een foto mee!!

Afbeelding
164 Overdrive B30A 1970 / 242 DL B19A 1979 / 244 GL D24 1986 / 744 GLE D24T 1987/ XC70 D5244T10 2010

Gebruikersavatar
DJ_Karinsky
Berichten: 1584
Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
Locatie: 9940
Contacteer:

Re: Mijn Volvo's

Bericht door DJ_Karinsky » 23 apr 2012, 23:09

Geweldig, allez terug onbezorgd een jaar rondknallen met de 760 :D mooi is dat :mrgreen: :mrgreen:
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html

Gebruikersavatar
Volvodiesel
Berichten: 426
Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:28
Locatie: Oordegem

Re: Mijn Volvo's

Bericht door Volvodiesel » 28 apr 2012, 22:56

En weer wat meer nieuws. De laatste weken heb ik al heel wat werkjes kunnen uitrichten aan mij wagenpark. :D

Maandag is de 760 diesel naar de keuring geweest en alweer goed bevonden voor een jaar. Die kan er dus weer tegen. Het preventieve onderhoud doet duidelijk zijn werk.

Vandaag hebben we een nieuw achterraam in de 740 turbo gezet. Vorige week was die gesneuveld door een stom ongeluk met en jerrycan.

Ik had voor een keertje de camera bij en de batterij was geladen:

De vorige ruit:

Afbeelding


De schoongemaakte sponning:

Afbeelding


De nieuwe 2de hands ruit met verse kit

Afbeelding


En de ruit er terug ingeplakt:

Afbeelding

Ik moet zeggen dat het vlot gegaan is. Het was immers niet de eerste keer dat ik een raam verving.


We hebben ook de Simons uitlaat gemonteerd. Heel tevreden daarover trouwens. De pasvorm is uitermate goed en het geluid is net wat ik wou. Niet overheersend maar wel een leuke brom. Ik heb de katalysator weggelaten en ik ben benieuwd wat ze op de keuring hiervan gaan zeggen. Normaal is een katalysator in België maar verplicht vanaf oktober 1989. En de mijne is van februari 1989. Dus hopelijk komt dat goed. :D Ik heb hem niet weggegooid dus hij kan er snel weer onder zitten. :D Volgende week even de co laten meten en dan naar de keuring!!

Afbeelding
Afbeelding

Met de gele hebben we zoveel geluk niet gehad. De carburateur reviesie is niet geheel goed verlopen. De auto draait nu een stuk slechter dan ervoor ook al zat er heel veel vuil in de carb. Hij is helemaal schoongemaakt, voorzien van nieuwe pakkingen en gesmeerd. De naald zag er wel heel slecht uit. Die zal ik nog moeten vervangen alsook de sproeier. (weet iemand waar de tools daarvoor te verkrijgen zijn? Stromberg 175CD). Het diafragma had een klein scheurtje maar het nieuwe dat in de revisiekit zat was te klein. dus moet ik nog op zoek naar het juiste. Maar goed. De eerste stappen in de wondere wereld van de carburatie zijn gezet. :D

Morgen komt de nieuwe naar huis. Dus morgen weer een update!!!!
164 Overdrive B30A 1970 / 242 DL B19A 1979 / 244 GL D24 1986 / 744 GLE D24T 1987/ XC70 D5244T10 2010

Gebruikersavatar
Rubicon
Berichten: 1305
Lid geworden op: 04 dec 2006, 20:33
Locatie: Evergem

Re: Mijn Volvo's

Bericht door Rubicon » 29 apr 2012, 10:52

Proficiat met de nieuwe aanwinst!
Waar blijf je ze toch halen :shock: Ik wou dat ik ook zo'n mooie ruimte achterin / rondom het huis had om al die pareltjes erop kwijt te kunnen!

Ik vraag me toch af hoe je die ruit stuk hebt gekregen, heb je die jerrycan met een kanon in je kofferruimte geschoten ofzoiets? :P
De kofferopening zit aan de achterkant, niet aan de zijkant :P

De tool om de naald van een Stromberg 175 te verstellen kan je verkrijgen via Scandcar (dacht ik) en zeker via BCCP.
Voor de sproeier is een andere tool nodig, maar die heb ik zelf ook nog nergens gevonden. Ik veronderstel dat het een verstelbare sproeier is, met een afsluitdop onderaan de vlotterkamer? Stuur eens een mail naar BCCP, misschien kunnen ze je ook wel verder helpen. Bij de vaste sproeier (zonder afsluitdop), wordt de sproeier erin geperst, dit zou je eventueel zelf ook kunnen doen met wat handigheid, een bankschroef en wat beleid....

BCCP heeft verder een immense keuze in de geschikte naalden, sproeiers, en complete revisie- en reparatiesetjes. Het is de moeite waard eens op hun webshop te kijken. Als je niet onmiddellijk vindt wat je zoekt, mail hen even, hun antwoord komt er meestal heel snel. Ik heb al e.e.a. eens besteld bij BCCP en ben er zeer tevreden over. Ook snelle levertijd.
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..

Gebruikersavatar
Volvodiesel
Berichten: 426
Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:28
Locatie: Oordegem

Re: Mijn Volvo's

Bericht door Volvodiesel » 29 apr 2012, 18:36

Rubicon schreef:Proficiat met de nieuwe aanwinst!
Waar blijf je ze toch halen :shock: Ik wou dat ik ook zo'n mooie ruimte achterin / rondom het huis had om al die pareltjes erop kwijt te kunnen!

Gewoon op het internet. :D Ik zou beter kapaza en 2dehands laten aflsuiten want het loopt uit de hand!! Die ruimte is niet van mij maar van een goede vriend. Hij huurt het huis met die ruimte erbij en stelt ze ter beschikking van mijn oud ijzer. ;)

Ik vraag me toch af hoe je die ruit stuk hebt gekregen, heb je die jerrycan met een kanon in je kofferruimte geschoten ofzoiets? :P
De kofferopening zit aan de achterkant, niet aan de zijkant :P

Tja. Het was zo'n ijzeren model die je vaak op legerjeeps ziet zitten. Helemaal vol benzine. Ik had ze achterin de koffer gezet en niet meer aan gedacht. 's Avonds ben ik gewoon vertrokken en heb ik er geen erg meer in gehad dat die kan los stond in de koffer. Met als gevolg dat ik bij de eerst bocht naar links een gat in mijn ruit had. :D

De tool om de naald van een Stromberg 175 te verstellen kan je verkrijgen via Scandcar (dacht ik) en zeker via BCCP.
Voor de sproeier is een andere tool nodig, maar die heb ik zelf ook nog nergens gevonden. Ik veronderstel dat het een verstelbare sproeier is, met een afsluitdop onderaan de vlotterkamer? Stuur eens een mail naar BCCP, misschien kunnen ze je ook wel verder helpen. Bij de vaste sproeier (zonder afsluitdop), wordt de sproeier erin geperst, dit zou je eventueel zelf ook kunnen doen met wat handigheid, een bankschroef en wat beleid....

BCCP heeft verder een immense keuze in de geschikte naalden, sproeiers, en complete revisie- en reparatiesetjes. Het is de moeite waard eens op hun webshop te kijken. Als je niet onmiddellijk vindt wat je zoekt, mail hen even, hun antwoord komt er meestal heel snel. Ik heb al e.e.a. eens besteld bij BCCP en ben er zeer tevreden over. Ook snelle levertijd.

Bedankt voor de info. Ik ga het eens bekijken. Mijn sproeier is een vaste voor zover ik kan zien. Niks instelbaar en hij zit zo vast als een huis. Ik heb er al tegen getikt maar hij verroert geen vin. Komt wel goed. Ik heb er de Volvo handleiding bijgenomen. :) Mijn naald zag er heel slecht uit eigenlijk. Vol putjes en het uiteinde was nogal gesleten. Ik begrijp eigenlijk niet goed hoe die auto nog kon draaien. De hoeveelheid prut en vuil die eruit gekomen is is hallucinant. Maar blijkbaar had hij dat nodig want nu wil hij niet blijven draaien. We gaan gewoon door!!!
164 Overdrive B30A 1970 / 242 DL B19A 1979 / 244 GL D24 1986 / 744 GLE D24T 1987/ XC70 D5244T10 2010

Gebruikersavatar
Volvodiesel
Berichten: 426
Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:28
Locatie: Oordegem

Re: Mijn Volvo's

Bericht door Volvodiesel » 29 apr 2012, 18:37

Zoals beloofd vandaag weer een update. Mijn nieuweling is vandaag gearriveerd.

Waar gaat het nu eigenlijk om:

Deze auto stond geadverteerd op Kapaza in België. In de advertentie stond vermeld dat deze auto enkel voor onderdelen was aangezien er een van de Duitse papieren vermist is. Ik ben naar de auto gaan kijken en het zou een doodzonde geweest zijn om deze de laten slopen. Daar is hij nog veel te goed voor. Er lijkt inderdaad een stuk van de Fahrzeugbrief te missen maar volgens mij kan dit opgelost worden door gewoon even met Duitsland te communiceren. Komt wel goed!! Slopen doe ik hem dus niet!!!!

Wat heb ik nu gekocht:

Het is een witte 760 GLE met de 2.8 v6 erin. Automaat, zwart leder, stoelverwarming, elektrisch schuifdak, automatische airco, extra benzinetank, ... Alles erop en eraan dus. De auto is van april 1986 en heeft nu 83.700 km gelopen. Bijna niks dus. :D

Er zijn wel een paar mankementjes. Het schuifdak werkt niet (waarschijnlijk defecte knop), de remmen blijven vastzitten na een tijdje (lang stilgestaan) en het befaamde hemeltje. Verder is hij in super staat!!

De foto's samen met z'n jongere broer:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
164 Overdrive B30A 1970 / 242 DL B19A 1979 / 244 GL D24 1986 / 744 GLE D24T 1987/ XC70 D5244T10 2010

Gebruikersavatar
L385 Viking
Berichten: 248
Lid geworden op: 27 mei 2006, 11:54
Locatie: Denderleeuw

Re: Mijn Volvo's

Bericht door L385 Viking » 29 apr 2012, 18:49

Mooie aanwinst! Hopelijk komt de papierwinkel in orde. Suc6 ermee.
S60 - 2018
240S - 1991
240SE - 1991 R.I.P. " roest in peace"

imker
Berichten: 736
Lid geworden op: 17 jul 2007, 23:41
Locatie: Lichtaart

Re: Mijn Volvo's

Bericht door imker » 29 apr 2012, 19:56

Knappen bak Kjell. Geniet ervan.
240DL 1986 196000km
164E 1973 151000km

Gebruikersavatar
DJ_Karinsky
Berichten: 1584
Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
Locatie: 9940
Contacteer:

Re: Mijn Volvo's

Bericht door DJ_Karinsky » 02 mei 2012, 16:53

geweldige dinges !!!! veel succes met de 760 GLE ! (en met de 142 :) ) maar dat komt wel goed :D
verkoop mij schnell die mistlampen , dan staat de mijne terug in orde en origineel :lol: :lol:
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html

Gebruikersavatar
Volvodiesel
Berichten: 426
Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:28
Locatie: Oordegem

Re: Mijn Volvo's

Bericht door Volvodiesel » 04 mei 2012, 22:10

DJ_Karinsky schreef:geweldige dinges !!!! veel succes met de 760 GLE ! (en met de 142 :) ) maar dat komt wel goed :D
verkoop mij schnell die mistlampen , dan staat de mijne terug in orde en origineel :lol: :lol:
Die mistlampen blijven in de mijne zitten hoor!!! Hij lacht zo schoon naar mij met zijn gele oogskes. :D
164 Overdrive B30A 1970 / 242 DL B19A 1979 / 244 GL D24 1986 / 744 GLE D24T 1987/ XC70 D5244T10 2010

Gebruikersavatar
Volvodiesel
Berichten: 426
Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:28
Locatie: Oordegem

Re: Mijn Volvo's

Bericht door Volvodiesel » 04 mei 2012, 22:10

Vandaag succes geboekt bij de 142. Een nieuwe naald, nieuwe sproeier en een luchtdicht membraan later draait hij weer als vanouds EN hij rijd nu netjes boven de 100 zonder horten of stoten. Alweer een probleem van de baan dus. Ondertussen heb ik ook nog wat preventief gewerkt en nieuwe bougies, bougiekabels, rotor en verdelerkap gemonteerd. Hij kan er weer tegen!!

Op naar de volgende zou ik zo zeggen!!

Volgende week ga ik aan de slag met de remmen van de nieuwe 760. Die blijven hardnekkig vastzitten als de motor een tijdje gedraaid heeft. Een oplossing is al in de maak. De papieren zijn ook onder weg. Een mailtje naar het Duitse Verkehrsamt en 10,20 euro betalen en de officiele papieren zijn onderweg. :D Het internet is echt wel een ongelofelijke bron aan informatie.

Ook nog even met de turbo langs de keuring in de loop van volgende week. Voor 19 mei moet ook dat in orde zijn.

Stay tuned for the next update!!!
Laatst gewijzigd door Volvodiesel op 04 mei 2012, 22:51, 2 keer totaal gewijzigd.
164 Overdrive B30A 1970 / 242 DL B19A 1979 / 244 GL D24 1986 / 744 GLE D24T 1987/ XC70 D5244T10 2010

Gebruikersavatar
DJ_Karinsky
Berichten: 1584
Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
Locatie: 9940
Contacteer:

Re: Mijn Volvo's

Bericht door DJ_Karinsky » 04 mei 2012, 22:21

Jawadde ! Azo werken de laatste tijd :P Maar het geef wel een geweldig resultaat !
Blij dat die 142 ook terug goed rijd, zo moet dat zijn :P

Misschien iets met de abs bij uw 760 ? Dat belooft voor bij mij ..... :s
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html

imker
Berichten: 736
Lid geworden op: 17 jul 2007, 23:41
Locatie: Lichtaart

Re: Mijn Volvo's

Bericht door imker » 05 mei 2012, 07:55

Knap Kjell, nu hebt ge bijna voor elken dag een andere volvo.
Der zijn sjeiks die het met minder moeten doen. :lol:
240DL 1986 196000km
164E 1973 151000km

Plaats reactie